Hviledagen er her og det hviles maksimalt. I går var det lagsfest, og jeg jobbet på Downtown, så det ble en sen kveld for alle. Jeg og Maja sov så lenge vi kunne i morrest, som var til halv elleve. Så sto vi opp og lagde oss søndagsfrokost, (heldigvis) plaskregnet det så vi kunne uten dårlig samvittighet sitte inne og se serie. Vi ser Papirhuset at the moment. Dere må faktisk se den serien, den ligger på Netflix. Den er knallbra, men bare husk at når dere tror det har oppstått en teknisk feil fordi det snakkes spansk, så er det ingen feil, serien er 100% på spansk. Men det er bare digg og høre på og man tenker ikke over det etterhvert. Nå skal jeg snart på middag til mamma og pappa før kvelden fortsetter i kjent stil, med godteri og film.
Som dere ser har vi ikke fått utemøbler på terrassen enda, så vi flytter ut et bord vi har stående i stua og bruker som frokostbord.
Heisann! Da er lørdagen her og til min store glede har jeg ikke fullbooket den fra morgen til kveld sånn som jeg bruker. Jeg har faktisk tid til å ligge her på sofaen, stappa mett på havrepannekaker og sjokomelk, etter morgentimens intervaller i skauen. Jeg, Maja, Julie og Hanne fra laget løp 60/60 x 5, 30/30 x 5, 60/60 x 5, 30/30 x 5, 17/13 x 5. Med 2 minutters pause mellom de ulike dragene. Vi gjorde det klokka ti, det er så digg å bare bli ferdig med det. Om en stund skal jeg ute å spise med Byåsenjentene på Frati før selskapet går videre til vors og fyllan. Jeg jobber i natt så jeg blir ikke med ute på byen, men henger med fram til jeg må dra.
På torsdag var jeg på konsert til Sondre Justad og Dagny. Jeg nevnte aldri at jeg skulle det fordi jeg bestemte meg for å dra samme dag. Det var litt stress ettersom jeg hadde håndballtrening og et møte fram til klokken åtte og konserten begynte halv ni, men dere kjenner meg, har null tidsperspektiv og er ikke vanskelig å be. Konserten var råbra, Sondre er helt fantastisk og jeg tror tekstene hans bare treffer alle i hjertet. Jeg var der med Martine, Louise, Hanna og Marthe, søsteren til Hanna. Det var SÅ mye kjentfolk der, eller folk generelt da. Men utrolig koselig dere som kommer bort til meg, jeg vet dere tror jeg synes det er kleint og rart, men jeg synes bare dere er helt herlige som gjør det.
Hei! Jeg startet dagen i dag med oppmøte på Byåsen butikksenter klokka 10, for intervaller med laget. Vi kjørte 2 minuttere x 5 (med 1 min pause mellom) og 1 minuttere x 6 (med 30 sek pause mellom). Da vi var ferdige badet vi i det vannet vi hadde sprunget som gærninger rundt, deeet var digg. Beste følelsen i verden er å være ferdig med intervaller.
Etter det dro jeg og Maja hjem og spiste, dusjet og ordnet oss. Så kom Trine og Martine og vi fire dro til byen og møtte Hanna der. Det ble en koselig bytur med café-besøk og litt shopping for min del på SALG, yes endelig klarte jeg å handle på salg. Det er også en bra følelse.
Vi tok en pause på Dromedar med kaffe og (glutenfri) brownie ♥ Ida Alstad kom ruslende forbi med mann og barn, så vi fikk heldigvis kidnappet ungen og gitt utløp for babysyken som ulmer. Neida den gjør ikke det, men tanterollen går greit.
Etter byturen kjørte jeg hjem til mamma og pappa og fikk servert nyyydelig middag. Jeg får muligheten til å ønske meg akkurat det jeg vil til middag, og jeg velger laks, potet, brokkoli og kremet hvit saus, ah det æær så godt haha. Så dro jeg på kino klokka seks og så Mamma Mia med Byåsenjentene. Den var skikkelig feelgood!
Hei sann! God søndag. I denne criben er det relativt slapt og ellers god S. Vi var ute i går, en helg gjeng med damer, først på vors til Mira, så på TAG. Jeg, Hanna og Louise endte opp hjemme i leiligheten min. Sanne kom i løpet av morgentimene, som vil si klokka to. Vi tok heisen ned i første etasje og bestilte mat på Smile, som ligger i samme bygg som leiligheten, tok med to kebaber og en pizza opp i syvende etasje og spiste i sola på takterrassen. Nå ligger vi sofaen og ser nyeste sesong av Orange is the new Black.
Håper forresten dere er cool med det nye designet. Det er blogg.no som gjennomgår noen endringer i design, så det må gjøres. Hvis det er noe som plager dere eller som kunne vært bedre, så er det bare å si fra.
Natt #2 i ny leilighet overstått, det gikk bedre i dag, jeg våknet ikke opp dritstressa uviten om hvor i helvette jeg befant meg, heldigvis. Dagen i dag begynte med en økt på 3T-Ilsvika klokka ti med to av de nye jentene på laget, Anna og Caroline, i tillegg til Maja og Eirin. Vi kjørte tung styrke og prøvde å skynde oss for å komme oss fortest mulig ut i finværet. Det har seriøst vært 32 grader her i hele dag, det har sikkert vært det i hele landet, men jeg blir bare så sjokkert. Så jeg dro rett hjem før jeg bestemte meg for å møte Hanna og Louise på Korsvika for å bade. Vi var der et par timer før jeg måtte dra hjem og ordne meg til håndballtrening.
Bildene er fra noen uker siden da jeg var på samme plass med Hanna og Sanne. Piknik på stranda er luxxx.
Etter håndballtreninga kom Anna (blir forvirrende med enda en Anna i vennekretsen kjenner jeg), altså håndball-Anna, på besøk til meg og Majsen. Vi lagde wok og satte oss ute i sola og spiste, før måkene kom å ødela stemninga ett hundre prosent. Neida haha, men vi gikk inn ja. Woken og selskapet var herlig da.
Heii! Litt overtenning i det jeg skriver her nå, jeg sitter nemlig i ny leilighet med Maja ved min side, spiser middag og ser på The Handmades Tale, som om vi har gjort det i femogtjue år, når faktum er at vi flyttet inn her i går (og et annet faktum er at vi bare er 21 år). Anyways, i natt hadde vi bryllupsnatta. Vi har selvfølgelig hvert vårt rom i leiligheten, men hvem sier nei til sleepover?? Så vi sov i dobbelsenga mi og blir vel liggende der de neste nettene også.
I går kveld kom gjengen innom for å markere sin del av territoriet, neida. Johanna, Hanna og Anna hjalp meg på dagen med å sortere klær jeg skulle ha med meg og klær som skulle gå til Fretex. Så kom Hanna, Markus, Marty og Loui innom på kvelden, veldig koseliiiig med brownies og pottis på en onsdag. Det blir nok mange kosekvelder her fremover.
I dag var jeg og Maja på storhandel på Coop Obs for å kjøpe inn alle nødvendigheter til kjøkkenet. Jeg kan lage noen lister med ting vi har kjøpt inn hvis noen av dere også er i innflytningsfasen og trenger hjelp. Etter det dro vi på håndballtrening og da vi kom hjem prøvde vi ut en glutenfri meksikansk gryte, som var kjempegod og enkel! Alt man trenger er 400 gram kjøttdeig (vi brukte kyllingkjøttdeig), ja egentlig er det alt man trenger, men to sultne håndballspillere puttet en boks med kidneybønner oppi i tillegg. (((neste gang lager vi med to pakker))) sorry not sorry.
Uredigerte bilder fra en kveld på Hvaler. Trenger ikke redigere noe som helst når det er så fine omgivelser.
På menyen står det kylling- og quinoa salat, pasta carbonara ooog salmalaks med ris og soyasaus. En dag i løpet av Hvaler-uka har vi frivillig-middag-kveld. 90% av tiden gønner vi på med felles måltid, men så har vi jo også litt ulike favoritter. Så da går vi sammen tre og tre og lager det samme og spiser alle sammen rundt samme bord. En perfekt løsning. Alle får det de vil ha, alle spiser sammen, alle er fornøyde.
Er den jeg deler med bestevennene mine. Jeg er hjemme etter livets uke på Hvaler. Den uka her, hvor alle jentene bor oppå hverandre, spiser sammen, drikker sammen, bader sammen, sover sammen, er den uka i livet som gir meg gnisten som holder meg gående resten av året, sånn seriøst. En uke som fyller lagrene med såppas mye energi at den holder helt til neste gang. Og når jeg møter veggen en mørk vintermorgen i november er det bare å se tilbake på de gode minnene og glede seg til de som kommer.
Vi har en tradisjon når vi er her, eller vi har vel hundre tradisjoner vi følger, men en av dem er at vi finner oss noen randoms og fester med dem haha. Så da er det årets single jenter som må jobbe overtid på Tinder for å skaffe oss en gjeng med morsomme folk å feste med. I år var det jeg og Hanna som tok den oppgaven med strak arm (ikke noe ny oppgave for meg da, er meg hvert år, begynner å bli veldig rutinert) og vi sto til slutt med invitasjon til to ulike hyttefester, noe som endte i håndsopprekning for hvilken vi skulle velge. Det ble en sykt lættis kveld, de ni guttene og to jentene som var der var veldig greie og artige så det ble en morsom kveld. Vi fikk tilogmed hele familjen tilbake i hus før soloppgang (det gjorde vi ikke i fjor).
Jeg kunne ikke drømt om en bedre gjeng å være stuck med. Vi er en familie som kjenner hverandre inn og ut og opp og ned, med et unikt forhold til hverandre vil jeg tørre å påstå. “Vennegjengen” siden 2003 pluss noen tilskudd som måtte røres inn for å få den perfekte blandingen.
Jeg må jo bare vise dere årets badedyr, flamingoen Ali. Det var vel en gang i vår vi satt og drømte oss frem i tid og planla årets Hvaler-tur, og kom over en annonse på facebook for gigantiske badedyr. Vi kaller det badedyr, det er altså oppblåsbare greier man har på vannet, sant. Og det var love with first sight. Så vi spleiset på en flamingo size XXL til 3000 kroner og bestilte at den skulle leveres Hvaler denne uka. Alt gikk etter planen og vi har ikke gjort annet enn å nyte livets glade dager flytende på vår rosa flamingo, som vi har døpt Ali.
Hallo hallo !! Tid for en update eller. Jeg har rett og slett tatt noen dager fri. Vi kjørte jo hit på mandag og siden da har vi for det meste badet og solet oss. Vi har kjøpt en gigantisk rosa flamingo som står nede på brygga. Jeg skal vise dere den, men jeg må ta en dag av gangen her. Vi våknet opp på tirsdag og var overgira på livet. Vi startet med en treningsøkt, noen gikk en tur, jeg og Maja kjørte korte fotarbeidsintervaller og resten hadde tabata på terrassen. Resten av dagen gikk til soling og en tur til Skjærhalden for å kjøpe is og drinks.
Vi er 11 Nygs her i tillegg til Johanna sin søster og fire venninner av henne og Jim og Mona, alle barnas far og mor. Til middag spiste vi mengder med hjemmelaget spaghetti-bolognese og poppet noen flasker. Så endte vi opp på fest i nabohytta.
Jeg måtte bare hive med de to bildene under her. Jentene ser ikke hva som er galt med det første fordi jeg alltid ser sånn ut når noen viser meg noe sjukt på telefonen samtidig som jeg spiser. Skikkelig sjarmerende uttrykk på damen der.
Og her kommer enda et. Louise og Hanna er heldigvis ikke på sitt beste her de heller.
Johanna, Thea og Trine ♥ For ein bukettt
Marty, Martine, Anna, Maja ♥
Lene og Thea ♥ Must be confusing når det er to tvillinger på bildene som i tillegg til å være kliss like driver å skifter klær i løpet av kvelden, så man skulle tro det var tre av dem. Det er bare to da.