Nytt design !!

Hei dere! Nå var det på tide med nytt design, er dere ikke enige? Jeg skulle gjerne slått til med et sommerlig bilde i headeren, men jeg tenker at jeg kanskje ikke blir så fort lei av det når det er litt mer nøytralt. Likevel prøver jeg ut fullscreen header, og det er jo noe annet, men jeg tror jeg skal venne meg til det altså! Godt med litt forandring. Uansett, så er det herlige Cecce som står bak designet og headeren, så masse masse takk til henne, jeg er superfornøyd ♥ Hun er fantastisk når det gjelder design, og selger det til en rimelig pris! Her finner dere designene hennes. Det designet jeg har er en tilpasning av designmalen instafame, men hvis noen av dere vil ha et lignende design med vanlig header burde dere ta en titt på fullscreen ← designet. Håper dere også synes det var fint?? ♥


Hva synes dere?

 

50 spørsmål

Hvor høy er du? Jeg var 173 sist jeg målte, men mamma og pappa sier hele tiden at det ser ut som jeg har vokst, så jeg må nok nærme meg 2 meter snart i følge dem.

Hvilken film så du sist? Fast & Furious Five

Hvem ringte du sist? Katrine

Hvem ringte deg sist? Skjult nummer

Når våknet du i dag? i elleve tiden

Hva sto det på den siste meldingen du fikk? “Shit dæven”

Foretrekker du å ringe eller sende sms? Sender sms hele tiden, eller jeg bruker Telegram mye

Hva har du alltid i vesken? Jeg bruker egentlig ikke veske, men jeg har gjerne med meg mobil, pengbok, ob, carmex, solbriller og concealer

Hva er ditt favorittsted? Oi den er vanskelig. Det fineste stedet jeg har vært må være Afrika, men det er jo likevel ikke mitt favorittsted. Kanskje hytta i Åre eller på Innerøya haha

Hvilket sted foretrekker du minst? Spøkelseshuset i Tusenfryd og generelt utedoer

Har du noen gang kysset en jente? Haha ja

Hvilken julesang er din favoritt? Åh vil ikke tenke på jul nå, men Winter Wonderland av Bing Crosby

Når er neste gang du skal utenlands? Jeg skal faktisk til Island neste uke

En ting som er irriterende med å blogge? At jeg ikke alltid har så mye spennende å dele, men føler jeg må blogge likevel

Hvor tror du at du befinner deg om ti år? Shit om ti år.. Da er jeg 28 år og forhåpentligvis har jeg en jobb som jeg elsker, en forlovede (hehe), de samme gode bestevennene jeg har i dag, i tillegg til flere venner og bekjente. Men vet dere va, jeg befinner meg nok fortsatt i Trondheim.

Sover du med eller uten klær om natten? Uten hehe

Hva skremte deg om natten som barn? Åh long story short: Da jeg var seks år og gikk på SFO var jeg og jentene noen drittunger haha, og en dag bestemte vi oss for å bruke skole pc-ene til å se på trailere til skumle filmer. Jeg kommer seriøst ALDRI til å få det synet ut av hodet, når The Grudge-damen kryper ned en trapp. Jeg vet ikke helt hvordan Grudge skrives, men ikke faen om jeg søker det opp på google for å si det sånn. Så ja det har jeg vært redd for siden den gang, og kommer med stor sannsynlighet til å ha mareritt om henne i natt også pga dette.

Hva er den største premien du har vunnet? En sånn gigasjokolade på tivoli, deehven det var stas

Hva er din beste egenskap? Jeg er utadvent og snill hehe 🙂

Hva er din verste egenskap? Jeg blir fort irritert og vil knuse ting (haha psyko), men er også veldig kortsint da

Hvor mange puter har du i sengen? 4 🙂 en ekstra for å beskytte meg mot damen i trappen

Hva er det rareste du har spist? Jeg har faktisk spist veldig mye rart, men en Eos-lipsyl var noe for seg selv. Neida jeg skal sikkert svare en matrett, men jeg kommer ikke på noe nå

Hvilken iskrem er din favoritt? Den laidbacke matholck svarer Ben&Jerrys Peanut Butter Cup og Chunky Monkey uten tvil, (og den sunne, fornuftige matholck svarer DUGG fersken og fruit sorbet)

Hva var drømmejobben din som barn? Å være danser i musikkvideoene til de kjekke popstjernene på tv

Hvilken dessert er din favoritt? Brownies og is <33

Kan du spille poker? Nei egentlig ikke (har spilt klespoker men det er vel noe annet?)

Liker du kaffe? Absolutt, jeg liker alle typer, men helst helt svart faktisk

Hva drikker du helst frokost? Jeg drikker vann, men jeg ville helst foretrukket smoothie hver morgen ja

Hvem var den siste du delte seng med? Haha spennende, neida lå fint plassert mellom Hanna og Johanna i natt

Potetgull eller smågodt? Smågodt totally

Har du vært innlagt på sykehus? Hmm i Thailand da jeg ble brent av en giftig manet, og 16. mai for noen år siden da jeg brakk armen på treningsstudio

Blir du lett forelsket? Crusher i ny person hver dag, but I’ve never been in love

Hvordan gjør man et godt intrykk på deg? Jeg liker folk som sprer glede og energi, og som er morsomme uten at de prøver for hardt

Hva bruker du helst penger på? Mat haha, bruker ikke penger på så mye annet egentlig. Shopper litt her og der, men ikke så ofte

Hva har du spist i dag? To brødskiver med egg og laks til frokost, og et knekkebrød med brunost og en kopp kakao til lunsj, og blomkålsuppe nå. Alle tre måltidene har funnet sted i sofaen til Johanna med Orphan Black på skjermen, vi har snart sett hele sesong 1 på en dag.

Hva er ditt favorittprogram på tv? Har ikke noe fav program på tv, men alt som har med karda$$ian å gjøre ser jeg gjerne

En grønnsak du ikke liker? Er ikke noe særlig fan av tomat, selv om jeg prøver hardt å like det

Er du partyjenta eller den stille og rolige? Jeg er nok mer partyjenta hehe

Hva har du helst på deg? Joggebukse, hettegenser og slippers

Vil du ha barn? Ja, men ikke i nærmeste framtid neii hehe

Kan du noen andre språk enn norsk? Jeg kan bittelitt spansk og en del tysk fra skolen, men ikke noe å skyte av haha også engelsk da seff

Foretrekker du havet eller basseng? Jeg er litt redd havet, men det er jo helt fantastisk å bade i det, såå jeg vet ikke

Er foreldrene dine gift eller skilt? Happily married

Hvilken øyefarge har du? Grønn

Er du sosial? Ja det vil jeg si

Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Haha sokker!

Hva hører du på akkurat nå? Akkurat nå hører jeg ikke på musikk, men det siste jeg hørte på var California Roll – Snoop Dogg

Fortell noe leserne dine antageligvis ikke vet om deg? Jeg klarer ikke å skrelle bananer, shit det høres ganske sykt ut når jeg sier det. Eller jeg kan skrelle dem så fort de er “åpnet” men jeg har ikke åpnet en banan på flere år, fordi jeg synes det er ekkelt.

Den siste boken du leste? Et helt halvt år

Er du singel?  Jepp, singel livsnyter som ikke vil knytte meg til noe eller noen, hjerte

Hva synes dere om slike innlegg?

Ragnarok i Mai

En av de tingene jeg liker best med mai, er russetida. Haha høres kanskje teit ut, ettersom jeg verken er eller har vært russ enda, men bare hele stemninga over det. Det at alle fester 17 dager i strekk er jo bare helt fantastisk, og guud som jeg gleder meg. Og det at man ikke trenger å tenke på hva man skal ha på seg, det blir nå vel den samme røde snekkerbuksa og en fleece-jakke med et flagg på. Men det som gjør tida litt ekstra morsom for oss som ikke er russ, og for de som er det selvfølgelig, er jo russesangene! Jeg er jo pliktig til å si at Heimdal sin er best ettersom jeg bor her og går på Heimdal vgs, men den eeeer faktisk sykt bra helt ærlig, også er den litt annerledes enn alle andre!

Hadde vært superdupert om dere kunne stemt på sangen ved å sende SMS: SANG 4 til 2242 ♥♥ 

Hvilken russesang synes dere er best i år?

Tilbakeblikk 2014 del 3

SEPTEMBER

Startet med en fortreffelig tapaskveld med mine kjære haha ♥

De siste byturene i lette sommerklær

VIP kveld på 3t-shop, med masse tilbud som jeg og jentene tok nytte av + enda mere tapas

Tok klassebilde, gikk rundt og så ut som et troll hele dagen hehe

Jeg ble for første gang satt i ordentlig arbeid for penger, og jobber enda. Tror fortsatt at jeg jobber på OD-dagen eller noe frivillig arbeid, så blir like sjokka hver gang jeg ser jeg har fått penger på konto haha

Spiste på en veldig fin thai-restaurant i byen med noen av jentene, Benja Siam

OKTOBER

Jeg ryddet rommet! Haha det får faktisk et eget punkt i årskavalden ettersom det skjer så sjeldent


I høstferien dro vi til Åre ♥ ♥ ♥ Fylte hytta med masse happy girls, godis, kjærleik og latter

NOVEMBER

Skjedde ikke så mye spennende denne måneden, men Halloween var nok et av høydepunktene

Jeg var saiko hekta på Homeland, så en sesong (på 12 timer) på ei helg, jeez

Heimdalparty kom og ble feiret på Karma haha

Jeg dro til Ålesund med håndballaget ei helg, og kom hjem med 4/4 poeng + en tredoblet underleppe etter et kraftig slag i bakken

DESEMBER

Wiii endelig kom den, hadde hatt julestemning i en måned før desember kom! Startet måneden med pepperkakebaking hos grandma’

Kat flyttet inn i ny leilighet og jentene stilte opp med malekoster gira på å bosette seg

Mere pepperkakebaking ♥

Adressavisa kom for å intervjue oss om tsunamien, siden det var 10 år siden.

Julebord og morsom kveld ute hahaha ♥

Jeg feiret jul på Røros med hele familyn på mamma sin side, er såå stemning

Jeg blogget jo disse bildene nettopp, men på en annen side så var det jo i fjor hehe. Nyttårsaften, et av årets høydepunkter!

Da har dere fått et glimt tilbake på hele 2014, og jeg blir så glad av å se tilbake på bildene og menneskene. Håper og ber om at 2015 blir like fint som fjoråret og gjerne enda bedre om det i det hele tatt er mulig! Håper dere har hatt et fint år også ♥ Jeg har filmet en del i desember, så vurderer å lage en liten film til dere, hvis det er ønskelig. Har tydeligvis fått sansen for litt videoblogging igjen hihi.

Hva synes dere?

Tilbakeblikk 2014 del 2

JUNI

Det første jeg gjorde i juni var å dra på helgetur til hytta på Innerøya. Først og fremst fordi jeg, Anna og Katrine hadde en stor oppgave på skolen som vi måtte få gjort i fred og ro. Det ble selvfølgelig prioritert en del kos også.

Da vi kom hjem derfra, og var klar for skole, fikk vi fri fra skolen en uke! Så vi fikk med hele gjengen på hyttetur til Fosen i noen dager, noe som var aamazing

Var på tre forskjellige hytteturer den uka haha

Noen dager senere skulle vi trekkes opp i muntlig eksamen, noe vi selvfølgelig ikke ble ettersom vi hadde kommet opp i engelsk skriftlig frafør av. From that moment tok vi sommerferie, og feiret det med felles lunsj hjemme hos meg

Trine, Maja og Hanna ble 17 år og vi feiret med et ganske spontant supriseparty og massse kake og kos. Haha det var så morsomt, men for et sliit å få bursdagsbarna på samme plass til samme tid uten at de skjønte det.

Vi hadde klassefest for å feire ferie. Vi utnyttet sjansen til å ha tapas-vors først, nammis

Jeg var på photoshoot til 3T og fikk masse fine treningsklær som belønning

Jeg dro på håndballsamling på Orkanger i fire dager. Fire fantastiske dager med feber og helvete 🙂

Var sykt godt å komme hjem igjen, for så å ta fly til Hvaler samme dagen med Hanna og Johanna.

Jeg og Hanna tok fly hjem etter noen herlige dager. Da jeg kom hjem var det ingen hjemme, de var på Størsjø Cup med Pernille. Så jeg fikk besøk samme kvelden av Katrine som kom med masse godt og holdt meg med selskap.

JULI

Jeg og familien dro på cruise i middelhavet en uke, etterfulgt av en avslappende uke på hotell i Sitges. En utrolig fin ferietur må jeg si

Jeg kom hjem og var litt alene noen dager, mens familien var på hytta. Måtte puste litt og få noe på avstand. Tok toget til hytta etterhvert, så kom Johanna oppover dagen etter. Da fikk vi oppleve å se ekte kameler helt frittgående på en fotballbane, noe som var ganske morsomt haha.

AUGUST

Resten av ferien besto for det meste av byturer, grillkvelder og flere hytteturer med nyg

Siste party før skolestart

Jeg dro på treningsleir på Levanger med laget, og bodde på en koselig hytte med Hanna, Thea og Martine.

Jeg har så mye bilder og happenings fra året, så jeg må lage en del 3 også, men jeg fikk intrykk av at dere likte slike innlegg så det går vel bra! ♥

Hva synes dere om bildene?

Tilbakeblikk 2014 del 1

JANUAR

Startet det nye året med festmåltid og festligheter med fine jenter

Gjorde egentlig ikke veldig mye mer denne måneden haha, lite interessant å vise dere

Men vi trente mye da, skulle sette standarden for det nye året liksom. 3T åpnet en egen PT-sal og jeg har ikke trent blant folk etter det haha, my new home. Kall det sosial angst.

FEBRUAR

Bursdagen min kom den 7.februar og den ble feiret samtidig som heimdalfest, så det ble to fluer i et smekk

I vinterferien dro jeg til Åre med Katrine, Nora, Anna og pappa. Vi møtte noen venninner der og hadde en veldig funny kveld

MARS

Mars måned besto av en rekke jentekvelder med masse namenamm

Og kveldsturer på solsiden med middag på Graffi, Una eller Sebastian

Jeg hadde skikkelig cravings på vannmelon, spiste i gjennomsnitt en halv melon med skjei hver dag mens jeg også var hekta på friends

APRIL

På denne tiden nærmet det seg påske, og jeg og jentene satte av en dag til å dra til byen og kjøpe inn ting til påskeegg og overraske kjærestene.

Enda en heimdalfest kom rett rundt hjørnet, og vi hadde koselig jentevors hos Anna først.

Hadde sleepover med roris med film og burger ♥

Dagen etter dro jeg til Åre igjen med Anna og family, som dere ser så var det påskeferie

Det gikk mot vår, og jeg dro på Baldus Cup med håndballaget. Det ble mye tivoli og sukkerspinn på den turen for å si det sånn

MAI

Så kom mai og det ble feiret inn med grilling i sola

Dagen etter dro jeg til Berlin, som var julegaven fra mimmi og beste

Da jeg kom hjem igjen gikk jeg rett til arbeid med innkjøpsvideo til dere

16.mai bestemte vi oss litt på kanten spontant for at vi skulle sette opp et partytelt til morgendagen. Så vi sendte Hanna og Anna på scooter for å kjøpe det første og beste de fant, fem minutter før butikken stengte. Det vi ikke helt hadde tenkt gjennom var hvordan de skulle få med seg to partytelt på scooterene. Endte opp med å betale en sjåfør for å kjøre teltet hjem til oss. Ble en kveld fylt med mye latter hvertfall.

Så kom endelig 17.mai ♥ ♥ ♥ Champagnefrokost med jentene ble suksess

Dagen etter er det tradisjon med grilling på marinen

Etter alt det festlige denne måneden kom tiden mot eksamen. Klassen min kom opp i engelsk skriftlig og jeg var faktisk superhappy. Slik så forberedelsesdagene for det meste ut:

Sommeren slo virkelig til i denne måneden, og slappe dager besto av pizza, is, sol og varme.

Noen som vil ha del 2?

nails for newyears

Etter at jeg fikk den kalenderen fra Ciaté med neglelakker, har jeg fått helt dilla på det og bytter annenhver dag. Jeg fikk jo 24 neglelakker, eller noe av det var perler og stickers til å ha på neglene, men likevel det er mange! Det er spesielt morsomt med de fargene jeg ikke hadde kommet til å kjøpt selv, som knæsjgul foreksempel. Men hvertfall så er det mange av dem som passer peerf til nyttårsaften, men jeg klarer ikke å bestemme meg hvor hvilken.

Jeg tenker en av disse ↑. Jeg skal ha på meg en svart paljettkjole i morgen så vet ikke om det blir for mye med den svarte neglelakken. Hvilken synes dere?

min karriere som…

… modell (dette ble tatt i forrige uke da, meg uten sminke og filter)

… fashionista – mamma, pappa prøvde dere å konvertere meg til Mor Theresa på denne tiden?!?

… rytter (var egentlig livredd hester, så hva som skjuler seg bak det nervøse smilet kan dere bare tenke dere)

… musiker – om det er meg eller Whitney Houston på bildet, er vanskelig å si, tipper publikum ikke engang hørte forskjell

… Seiler – Vind i håret, salvann i øynene, barn hengende over gelenderet kvalme som skumnisser, hva kan man si <3 hjerte

… Fotballstjerne – jeg kunne sikkert blitt god ass

… Eli Hagen – et av mine stolte øyeblikk, som dere ser

… Jeger – neida vi fant denne tassen kavende i havet, så jeg drepte han ikke altså

… Makeupartist – sminkevideo på denne tiden hadde vært morsomt å sett

… Snowboardgangster – jeg følte meg kanskje kulere enn jeg så ut..

… Fjortiss fra helvet (ingen kommentar)

… Michael Jackson  – neida det er egentlig Pernille, hun begynte å grine når jeg tegnet henne om til MJ

Haha hva synes dere? Hvilkern karriere kledde meg best?

Ukeplan

Hei! Da er det søndag og på tide å forberede seg på en ny uke. Jeg lagde en plan over den kommende uka, som jeg tenkte jeg kunne dele med dere. Den inneholder måltider og treningsøkter for mandag til søndag. Ettersom jeg har sene skoledager, lesker og sene håndballtreninger flere dager i uka, må jeg noen ganger ty til en økt før skolen.

Under “middag” på tirsdag, onsdag og torsdag står det “godt levert”. Vi har nemlig bestilt slik at vi får råvarer og oppskrifter til middager på døra, fra Godt Levert. Det går an å bestille forskjellige menyer, vi har en som heter Grete Roede, som er litt sunnere middagsretter. Håper dere finner motivasjon eller noe i ukeplanen min, så blogges vi!


Hva synes dere?

En litt sunnere hverdag

 Hei! Jeg vet at mange av dere er opptatte av å ha et sunt og riktig kosthold, så jeg tenkte å komme med noen tips til dere, for å få en litt sunnere hverdag uten å måtte endre noe veldig drastisk. Jeg legger ofte merke til nye produkter i matbutikken som jeg prøver ut og som blir nye favoritter. Nedenfor ser dere noen produkter som har vært i butikken lenge og som de fleste kjenner, og vedsiden av ser dere et lettere og sunnere alternativ til det. Produktene kjøpes i vanlige matbutikker rundt omkring i landet. Jeg har hvertfall byttet ut det ene med det andre i hverdagen og det føles veldig greit. Det skal sies at jeg kan spise en Ben&Jerry’s og drikke en Litago sjokomelk når jeg føler for det, men jeg foretrekker det andre fra mandag til torsdag hvertfall. Jeg antar at det er mange som kommer til å si hvor forferdelig det er med lettprodukter osv, men uansett dette er mine tips til de som er interessert. Jeg er ikke noen spesialist, så jeg sier bare hvordan jeg gjør det. Håper det faller i smak hos noen!

↓ Cappuccino er en klassiker. Den er veldig søt og jeg drakk den noen ganger før, helt til de to andre kom. Caffe Latte Zero er tilsatt søtstoff fra Stevia og smaker nesten like søtt som de andre, mens Barista Con Latte er helt uten sukker og det kjennes på smaken. Jeg liker uansett den best, bare fordi den hvertfall smaker mer kaffe enn karamellsaus haha.

Som sagt dette er ikke noen fasit på hvordan et kosthold skal være, jeg bare deler mine meninger!

Hva synes dere? Noen som har tips til andre sunne alternativer?