treningsprogram - mage

  • 30.06.2015 kl. 11:41

Man kommer langt med en sterk kjernemuskulatur! En personlig trener på 3T har satt opp et mageprogram som tar godt på magen.


Planken

♦ start fra mageliggende

♦ plasser albuene rett under skulderleddet

♦ løft kroppen fra gulvet

Sideplanken

♦ Ligg på siden og plasser albuen rett under skulder

♦ Løft hoften opp fra gulvet slik at kroppen blir strak og hold posisjonen.

♦ Løft av øverste arm og fot for å gjøre det tyngre

Tips! Er planken for tung å gjøre? Da kan du sette knærne ned i gulvet, slik at belastningen blir mindre. Vil du ha tyngre belastning kan du prøve å gjøre det i slyngene! Les mer om det her

 


♦ Ligg på rygg og trekk knærne inn mot brystet, trykk deg godt sammen

♦ Strekk ut armer og ben og forleng utover. Hold korsryggen ned i gulvet

♦ Sveip armene i en sirkel og trekk knærne tilbake mot brystet, som i utgangsposisjonen

Tips! Liker du denne øvelsen er nok Pilates noe for deg! Les mer om Pilates på 3T her.

 


♦ Sitt på kne med ansiktet mot kabeltrinsen

♦ Ta tak i tauet og plasser hendene ved hodet

♦ Bøy overkroppen sammen med magemuskulaturen

♦ Kom rolig tilbake til utgangspunkt og snu bevegelsen før magemusklene slapper av.


«Reka»

♦ Plasser begge føtter i slynga med ansiktet vendt fra ankerpunktet.

♦ Albuene plasseres på gulvet rett under skuldrene.

♦ Trekk begge knær inn mot albue til det er 90 grader i hofteleddet.

♦ Øvelsen gjøres tyngre ved å plassere hendene i bakken i stedet for albuene.

Seteløft

Samme utgangspunkt som «Reka», men i stedet for å bøye knærne inn mot brystet løfter du heller setet oppover med strake bein.

 

♦ Fest føttene under fottøtten på benken

♦ Legg deg bakover med en skive foran brystet

♦ Løft overkroppen opp og crunch magen godt sammen

♦ Senk deg rolig ned igjen

Tips! Stopp før du når 90 grader i hofteleddet, slik at magen holdes aktiv hele tiden.

  Tights fra Run&Relax her, genser fra Helly Hansen her


Hva synes dere om programmet?

16 Kommentarer

Nora

30.06.2015 kl. 14:46
Skal prøves!

Helene

30.06.2015 kl. 17:25
Flink! Ser greit ut :)

Miriam

30.06.2015 kl. 17:39
Du er så flink! :-)

30.06.2015 kl. 19:49
et spørsmål: fester du i helgene? ::D

:)

30.06.2015 kl. 20:19
Hvor lenge pleier du å stå i planken?

Oda

30.06.2015 kl. 21:21
Kas str har du i genseren? :-)

30.06.2015 kl. 22:25
Elsker disse innleggene!

Ina

30.06.2015 kl. 23:09
Du er kjempe flonk når det kommer til trening! :-D

Hege

30.06.2015 kl. 23:54
Vakker kropp!

Maja

01.07.2015 kl. 12:32
Du er nydelig! :o

01.07.2015 kl. 14:32
Kjempe bra innlegg! Liker godt at du viser bilder samtidig som du skriver tekst! :)

Sofia

01.07.2015 kl. 14:51
Hei!

Jeg er en jente på 17 år, jeg har veldig lyst å lage meg blogg. Søstera mi har blogg, men hun har ikke fått så mange lesere og kommentarer. Hun har blogget i 1 år nå!

har du noen gode tips til hvordan man kan få flere lesere og kommentarer? :)

Camilla Haugen

01.07.2015 kl. 15:33
Du er perfekt! Sjekk gjerne ut bloggen min! : )

Benedicte Jeanette

01.07.2015 kl. 16:29
Skal prøves! :-)
Herlig treningsplan!

Hanna Marie Stauri

02.07.2015 kl. 21:21
hei Mathilde! Vil først si at bloggen din er fantastisk bra, du er utrolig inspirerende, flink, vakker og et stort forbilde :-) Også lurer jeg på, hvor kan man kjøpe treningstightsen du har på deg?

Skriv en ny kommentar

Mathilde Holck

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Mathilde Holck, er 19 år og kommer fra Trondheim. På bloggen min legger jeg ut hverdagsinnlegg, antrekk, anbefalinger, videoblogger og alt annet jeg måtte finne på! Legg meg gjerne til som venn og følg bloggen videre! :-) For sponsing, samarbeid eller spørsmål kontakt meg på matholck.blogg@gmail.com!

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits