hits

treningsprogram - mage

  • 30.06.2015 kl. 11:41

Man kommer langt med en sterk kjernemuskulatur! En personlig trener p 3T har satt opp et mageprogram som tar godt p magen.


Planken

♦ start fra mageliggende

♦ plasser albuene rett under skulderleddet

♦ lft kroppen fra gulvet

Sideplanken

♦ Ligg p siden og plasser albuen rett under skulder

♦ Lft hoften opp fra gulvet slik at kroppen blir strak og hold posisjonen.

♦ Lft av verste arm og fot for gjre det tyngre

Tips! Er planken for tung gjre? Da kan du sette knrne ned i gulvet, slik at belastningen blir mindre. Vil du ha tyngre belastning kan du prve gjre det i slyngene! Les mer om det her



♦ Ligg p rygg og trekk knrne inn mot brystet, trykk deg godt sammen

♦ Strekk ut armer og ben og forleng utover. Hold korsryggen ned i gulvet

♦ Sveip armene i en sirkel og trekk knrne tilbake mot brystet, som i utgangsposisjonen

Tips! Liker du denne velsen er nok Pilates noe for deg! Les mer om Pilates p 3T her.


♦ Sitt p kne med ansiktet mot kabeltrinsen

♦ Ta tak i tauet og plasser hendene ved hodet

♦ By overkroppen sammen med magemuskulaturen

♦ Kom rolig tilbake til utgangspunkt og snu bevegelsen fr magemusklene slapper av.


Reka

♦ Plasser begge ftter i slynga med ansiktet vendt fra ankerpunktet.

♦ Albuene plasseres p gulvet rett under skuldrene.

♦ Trekk begge knr inn mot albue til det er 90 grader i hofteleddet.

♦ velsen gjres tyngre ved plassere hendene i bakken i stedet for albuene.

Setelft

Samme utgangspunkt som Reka, men i stedet for bye knrne inn mot brystet lfter du heller setet oppover med strake bein.


♦ Fest fttene under fotttten p benken

♦ Legg deg bakover med en skive foran brystet

♦ Lft overkroppen opp og crunch magen godt sammen

♦ Senk deg rolig ned igjen

Tips! Stopp fr du nr 90 grader i hofteleddet, slik at magen holdes aktiv hele tiden.

Tights fra Run&Relax her, genser fra Helly Hansen her


Hva synes dere om programmet?

16 Kommentarer

Nora

30.06.2015 kl. 14:46
Skal prves!

Helene

30.06.2015 kl. 17:25
Flink! Ser greit ut :)

Miriam

30.06.2015 kl. 17:39
Du er s flink! :-)

30.06.2015 kl. 19:49
et sprsml: fester du i helgene? ::D

:)

30.06.2015 kl. 20:19
Hvor lenge pleier du st i planken?

Oda

30.06.2015 kl. 21:21
Kas str har du i genseren? :-)

30.06.2015 kl. 22:25
Elsker disse innleggene!

Ina

30.06.2015 kl. 23:09
Du er kjempe flonk nr det kommer til trening! :-D

Hege

30.06.2015 kl. 23:54
Vakker kropp!

Maja

01.07.2015 kl. 12:32
Du er nydelig! :o

01.07.2015 kl. 14:32
Kjempe bra innlegg! Liker godt at du viser bilder samtidig som du skriver tekst! :)

Sofia

01.07.2015 kl. 14:51
Hei!

Jeg er en jente p 17 r, jeg har veldig lyst lage meg blogg. Sstera mi har blogg, men hun har ikke ftt s mange lesere og kommentarer. Hun har blogget i 1 r n!

har du noen gode tips til hvordan man kan f flere lesere og kommentarer? :)

Camilla Haugen

01.07.2015 kl. 15:33
Du er perfekt! Sjekk gjerne ut bloggen min! : )

Benedicte Jeanette

01.07.2015 kl. 16:29
Skal prves! :-)
Herlig treningsplan!

Hanna Marie Stauri

02.07.2015 kl. 21:21
hei Mathilde! Vil frst si at bloggen din er fantastisk bra, du er utrolig inspirerende, flink, vakker og et stort forbilde :-) Ogs lurer jeg p, hvor kan man kjpe treningstightsen du har p deg?

Skriv en ny kommentar

Mathilde Holck

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Mathilde Holck, er 21 r og kommer fra Trondheim. P denne bloggen legger jeg ut om livet mitt som hndballspiller i Bysen Elite og student p BI. Legg meg gjerne til som venn og flg bloggen videre! :-) For sponsing, samarbeid eller sprsml kontakt meg p matholck.blogg@gmail.com!

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no