Oppskrift på kremet pasta med kylling

Her kommer oppskrift på en utrolig enkel og rask middag å lage, i tillegg er den sunn og god. Det er pasta i créme fraîche (fikk jeg til de symbolgreiene nå eller?) med kylling og spinat, mmmm nam. Dette lagde jeg til middag i dag, til meg og Pernille. Vi spiste ikke opp halvparten engang, jeg suger til å beregne hvor mye jeg skal lage av ting, så da peiser jeg som regel på med alt for mye. Uansett bedre med for mye enn for lite. Jeg skriver nå sånn ca hvor mye jeg lagde da, så får dere bare lage ut i fra hvor mye dere spiser og hvor mange dere er. 

Det dere trenger er

400 gram kylling

250 gram asta – jeg bruker en glutenfri og økologisk pasta fra Rema, den er STEINgod og den blir ikke tørr dagen etter, men holder seg fersk og god så den kan varmes opp til senere

1 boks med créme fraîche – jeg bruker lett, men det bestemmer dere selv

1 egg

1 fedd hvitløk – ikke vær redd for at det smaker for mye, créme fraîchen toner ned mesteparten av smaken så det er bare å dure på med salt, pepper og hvitløk

1 pose spinat – det ser kanskje mye ut, men når spinaten stekes i panna krymper den kjempemye 

Slik gjør dere:

Kok opp vann og kok pastaen som anvist på pakken. Samtidig steker du kyllingen. Jeg skjærer de opp i mindre biter før jeg legger dem i panna med en dæsj olje. Finhakk hvitløken og tilsett den og salt og pepper i kyllingen.

Når pastaen er ferdigkokt heller du av vannet før du legger pastaen tilbake i kjelen. Tilsett créme fraîche (jeg brukte nesten en hel boks, men trenger kanskje ikke så mye) og masse salt og pepper, rør om på lav varme. Tilsett et egg og rør det forsiktig inn. 

Når kyllingbitene er ferdigstekt, hell dem over i kjelen med kremet pasta og stek spinaten i den panna du stekte kyllingen (eventuelt ta en ny stekepanne haha). Freees spinaten på høy varme, ikke sånn at de brenner seg fast, men sånn at de krymper og blir “våte”. Fordel dem gjerne på flere runder da det er veldig mye spinat. Hell spinaten til slutt over i kjelen og VOILÀ finito! 

Superenkelt og godt! 

Håper det smaker!

1 kommentar
    1. Åå må teste rema sin pasta!! En smule lei av å ikke kunne spise pasta dagen etter den er kokt fordi den er steinhard og ekkel 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg