9/10 suksesser

Jeg har litt sånn sannsynlighetsregning og brøkdeler klistret til hjernen at the moment, det er nemlig tema i statistikken. Vi regner ut hva sannsynligheten er for å få x antall suksesser på y antall forsøk og bla bla bla. Men det passet greit med dagens blogginnlegg. Jeg har bakt brød skjønner dere. Noe som nesten alltid blir bra, men så kan man tydeligvis ikke forvente suksess hver gang da haha.. 

Jeg bakte favoritten, glutenfritt proteinbrød av havregryn, cottage cheese og egg. Gjort det mange ganger før, både som rundstykker og brød. Men denne gangen  satt brødet bom fast i formen da det var ferdigstekt. 

Oppskrift

1 stor boks cottage cheese (400g?) evt. kesam

4 egg

havremel og havregryn, 200-250 gram av hver ca (jeg tok egentlig alt det tørre på slump)

1 ss bakepulver

1 ts salt

Bland sammen cottagecheese og egg med en stavmikser og deretter inn det tørre. La blandingen svelle i noen minutter. Sett nederst i ovnen på 175 grader i 45-50 minutter. 

Se så nydelig det så ut da jeg tok det ut av ovnen. 

Også bare BAM som en kid som nekter å komme ut av mors mage. Måtte skrape det ut med kniv, jeez det hørtes brutalt ut i kontekst med den kidden. Uansett, poenget er at jeg husker nå at jeg har brukt bakepapir i brødformen tidligere. Så dette innlegget er en pekepinn til meg selv slik at jeg skal huske det til neste gang(!!!!) 

Men til tross for et mislykket forsøk, smakte det UTROLIG godt, kanskje bedre enn om det hadde vært feilfritt. Bunnen skrapte jeg som sagt ut og det ble en nydelig, knasende skorpe, perfekt med pålegg på. 

I 8 av 10 tilfeller blir det philadelphia, røkt laks og egg på brødskiva mi. Nå skal jeg pakke sekken og kjøre av gårde til forelesning. 

Ha en fin dag og prøv å tenk positivt i situasjoner som ikke går helt etter planen! ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg