Høydepunkter fra 2016 del 1

 

Året som har gått har vært helt utrolig, sannsynligvis det beste året i livet mitt, noe jeg sier om hvert år når jeg tenker meg om. Men med russetiden så scorer dette året en del ekstrapoeng, FOR en herlig tid det var. Men la oss begynne fra starten av.

JANUAR

Nyttårsfeiringen som åpnet for året 2016 var utrolig morsom. Vi jentene hadde en diskusjon om hvor vi skulle feire nyttårsaften, og etter litt (mye) frem og tilbake bestemte vi oss for å lage en skikkelig feiring og invitere både fjerne og nære trøndere til fest. Vi kalte arrangementet The Ball Drop og feiret på Nattergalen byen. Ikke bare ble det en fet fest, men vi tjente jo fett på den også. Er ikke hver dag man tjener gryn på å feste med bestevennene sine. Ved mindre man heter Justin Bieber eller noe sånt da. 

I forkjøpet av russekickoffet i Åre var jeg med på en photoshoot for 3T-Shop med Johanna, Thea og Martine. Temaet var ullundertøy fra Helly Hansen, med rabatt for våre medrusser. Bildene ble veldig populære og de ble lagt ut på alle mulige slags sider i ettertid, det ble vår nye reddit-suksess.

Så ble det RUSSEKICKOFF i Åre, damn det var artig. Det ble en smakebit og en teaser på hvordan russetida kom til å bli. Og det gjorde at vi bare gledet oss enda mer til mai. Vi busset med flere fra skolen til Sverige og bodde på Tott, sammen med flere andre skoler i Trondheim. Masse kjentfolk og masse sprell.

FEBRUAR

Jeg glemmer at jeg faktisk gikk på videregående i 2016, er det mulig?? Det virker så lenge siden nå. Men jeg skal ikke legge skjul på at en del av meg savner det. Bare de ulike, artige og herlige personlighetene som var blant klassekameratene mine, og den tryggheten ved å vite hva dagen kom til å gå ut på. Her fra en lunsj i byen etter en skoledag med mine kjære.

Jeg fylte 19 år! Kjedelig alder, men morsom feiring. Jo eldre jeg blir, jo mer barnslig blir jeg kanskje også. Så jeg tok med jentene på Laser X og vi hadde det kjempemorsomt der vi sprang som småbarn og skjøt på hverandre med lekepistoler. Så dro vi på Una og spiste pizza etter det. I bursdagsgave fikk jeg ny phone i rosegull av mamma og pappa og en nydelig nøkkelhank fra favorittjentene mine. 

I vinterferien dro hele gjengen på hytta til Åre, som er tradisjon på denne tiden av året. Der hadde vi det som alltid like koselig, med diverse spill, god mat, godis, badstue og shopping.

DCIM100GOPROGOPR0554.

MARS

I mars skjedde det ikke så mye, men det var påskeferie, så det var et høydepunkt. Jeg og jentene lager alltid påskeegg før ferien, hvor de med kjæreste gir til dem og de single gir til hverandre. Så da er det best å være singel fordi det betyr påskeegg-garanti. Jeg fikk da et GIGA påskeegg av Nora med så mye godt at jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke rullet som en ball etter ferien.

Påskeferien er litt sånn typisk ferie der folk drar til syden, så når flertallet i gjengen gjorde det, dro jeg, Hanna og Nora til Åre. Vi blir aldri lei den lille byen, og den blir aldri lei av oss xD 

Det ble selvfølgelig satt av litt tid til trening i påska også. Jeg, Katrine og Anna ble en trenings-trio og vi ble forelsket i Noccooooo

APRIL

Første april kom, og det samme gjorde en aldri så liten aprilsnarr fra min side, om at jeg hadde tatt restylane. Sykt oppbrukt aprilsnarr haha, men det var faktisk en del som trodde på det.

Videregående skolene i Trondheim har hvert år håndballturnering i Trondheim Spektrum, og siden i fjor var vårt siste år på VGS utnyttet vi muligheten til å stille med eget lag, så NYG ble en (ganske enkelt overvinnelig) motstander i turneringen haha, vi var med 99% for moro skyld da, hadde ikke store ambisjoner om å vinne. Så vi stakk heller på City-Lade og kjøpte oss noen gigantiske yoghurtiser på Funky Frozen, som trøstepremie. 

Jeg gjorde en avtale med Case App så vi fikk selv-designede deksler til russegruppa. Vi hadde kanskje ikke russebuss som oslofolka, men vi sure as hell hadde mye annet rart.

Det var myyye russeopplegg som tok opp tiden fram mot mai i året som var, det ser jeg nå. Vi hadde jo også russerevy, og det var sinnsykt morsomt!! Noe av det artigste jeg har vært med på. At jeg ikke satset på skuespillerkarrieren etter å ha gått et år på teaterskole er jo en skam ;ppPp Neida, det var artig så lenge det varte si! 

MAI

Og eeeendelig kom russetiden. Den rakk vel egentlig å starte fire dager før mai ankom, med dåpen som første happening. Her ser dere russelua mi

Første uka i mai dro vi til Stavanger på Landstreffet. For å si det enkelt, det var verdt hver minste krone og jeg ville gjort alt om igjen. For en sinnsyk opplevelse, hele oppholdet, reisingen, hotellet, konsertene og menneskene. Det gikk over all forventning, anbefales virkelig til årets russ.


Vi kom ut med vår egen russesang. Den kom litt sent ettersom vi brukte litt tid på å vurdere om vi orket å lage en. Men vi endte opp med å gi det et forsøk, og tok kontakt med en produsent som mer enn gjerne ville samarbeide med oss om sang. Den ble preeetty cool hvis du spør meg, vi elsker den hvert fall. 

Så, etter 17 dager med et heidundranes kjør kom nasjonaldagen og vi nøt den siste dagen i rød snekkerbukse. Jeg vet ikke hvordan det fungerer i andre byer, men i Trondheim går alle skolene i tog i sentrum, med hver sin banner og spiller hver sin russesang og lager masse underholdning.
Og selvfølgelig ble det videoblogg fra russetida, GoProen fulgte med på hvert steg vi tok og alle moments ble catcha på tape, noen måtte dessverre klippes ut av filmen. Vi vil jo ha jobb i fremtiden… 

Hva synes dere? Noen som er gira på en del 2?
6 kommentarer
    1. Bonsoir madame 🙂 tu vas bien ? Je pense que tu pense beaucoup a demander qui est ce barry jamil , exuse moi beaucoup si je te fait mal des fois je te vois comme une personne ordinnaire mais je suis pas venue en europe pour blaguer j ai ete attirer par ta beaute sur internet et jusqu a la je suis inspirer par ton blogg 😉 is french;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg