hits

Svar p sprsml om trening del 2

Hvordan trene for redusere mest mulig fettprosent?

For redusere fettprosent br man trene bde intervalltrening og tung styrke. lpe intervaller p 4*4 gir deg kt oksygenopptak, som gjr at du forbrenner mer i hverdagen. Tung styrketrening vil ogs bidra til at forbrenningen ker. I tillegg er 4*4 intervaller med lping og tung styrketrening svrt energikrevende, s man vil forbrenne mer under selve treningsktene ogs. Nr man trener p denne mten er det veldig viktig at man spiser nok. Den strste feilen mange gjr er at de trener med for lite nring i kroppen eller fyller ikke p nok etterp. Det frer til at kroppen ikke klarer prestere like bra og effekten av treningen blir drligere. Her kan du lese om hvordan du gjennomfrer 4*4 intervalltrening. Her finner du styrkeprogram for hele kroppen. Under styrkeprogrammet kjrer du da 4-6 repetisjoner av hver velse, med 4-6 sett per velse. Kjr s tungt du klarer!

Forslag til gode og effektive velser som fjerner magefett? jeg her litt mer magefett enn det som er vanlig for en p min strrelse, s om du har noen tips til gode cardio trening (ikke jogging, sykling osv) velser hadde jeg blitt veldig glad! jeg lurer ogs p om dansing er bra trening? jeg nsker fjerne magefett, og jeg danser, men er det en effektiv mte trene vekk fett p?

Man kan ikke forbrenne fett p utvalgte steder p kroppen, s det er en myte at man kan trene bort fettet p magen uten trene bort annet fett. For forbrenne fett er det beste trene intervalltrening med lping (4*4) og trene tung styrketrening. Dersom du ikke liker lpe eller sykle er det liten vits i gjre det, og da kan dans vre et godt alternativ! S lenge du jobber med hy nok intensitet (danser stort og sterkt) vil du forbrenne kalorier. I tillegg br du trene styrke, noe som bde er bra for fettforbrenning + at man blir en bedre danser! Videre kan det vre smart spise sunnere, dersom du nsker mindre fett p magen. Ofte lagres en del usunt fett her, fordi man drikker brus/juice eller spiser usunt. Ogs lettbrus er smart kutte her! Spis sunt, drikk vann og tren styrke ved siden av dansingen.

Har du alternativ til kondisjonstrening for forbrenne mye fett som ikke er lping? (Har skade i foten, og lping er derfor en vanskelig velse utfre)

Da kan det vre et fint alternativ sykle, enten utendrs eller p spinning. Dersom det ogs er vondt kan du prve ellipsemaskin, romaskin eller svmming med hy intensitet!


Hvis det jeg vil er bli ordentlig tynn p en mte, hvordan kan jeg trene da? bare lping? styrke? hvordan kan jeg f bort fett p magen?

Det bli ordentlig tynn burde aldri vre et ml. Men man kan trene for bli sterk og f mindre fettprosent, slik at man ser bedre proporsjonert ut. Da er det smart kombinere intervalltrening 4*4 med lping og tung styrketrening med basevelser, med 4-6 repetisjoner per velse og 4 sett per velse. Da vil du ikke g opp i muskelstrrelse.

Hei! Jeg sliter en del med vekta mi, og lurer p om du har noen kondisjons - og styrkevelser for g fort ned i vekt?

Det er ALDRI en god ide g fort ned i vekt, for da kommer nemlig vekta like for tilbake igjen. Dersom du vil g ned i vekt, og holde den borte, m du gjre det p riktig mte! Og da er lsningen flgende: du m forbrenne mer kcalorier enn du putter inn i kroppen. Det gjr du slik:

1. Spis sunn og nringsrik mat. Unng ferdigmat, sukker og brus/juice. Spis ren mat og pass p at du fr i deg all nringen som du trenger. Det fungerer ikke spise alt for lite. Spis heller sunt, men nok!

2. k intensiteten p treningen din. Tren 4*4 intervaller med lping og tren tung styrketrening. Ikke kast bort tiden p trening som ikke gir resultatene du nsker. Her er gode styrkevelser du kan gjre:

snn ca. hvor mange timer i uka trener du egentlig? snn i gjennomsnitt?

Hmm jeg trener ca en gang om dagen, og da trener jeg gjerne opp til to timer. Kan vre jeg tar meg treningsfri p en lrdag eller sndag, men ja dere skjnner ca.

Hvor mange kter har du om dagen?

Fra en til to i gjennomsnitt tenker jeg

Jeg har veldig lett for slutte nr jeg blir litt sliten, og tror ikke jeg gr helt i kjelleren, spesielt p mlla. Har du tips til hvordan man kan holde til absolutt max punkt, og hvordan man vet at man yter max p mlla?

Det er viktig ha nok nring i kroppen nr man skal lpe p mlla. Er man i underskudd kan man fort bli sliten. Kroppen har ikke nok drivstoff for prestere! Det er derfor viktig fylle p med god nring fr treningen, ca 1 og en halv time fr. Spis et mltid bestende av proteiner, sunt fett, grnnsaker og langsomme karbohydrater. Skal du lpe lengere enn 90 minutter kan du gjerne fylle p med ekstra karbohydrater i forkant (f.eks. grovt brd eller fullkornspasta), og en sportdrikke underveis.

Videre kan det vre lurt bruke pulsklokke. Det kan jo vre at du kjrer for hardt for tidlig, og at du bruker opp energien for raskt. Nr du bruker pulsklokke er det lettere planlegge intensiteten p lpekten. Dersom mlet er at du skal kjre deg helt ned i kjelleren, m du kjre p med hardere intensitet og kortere kter. F.eks. 4*4 intervaller med hy intensitet.

Noen tips nr man skal trene nr man har mensen? Har det hjulpet for deg nr det gjelder mensen ved trene og ha et sunt kosthold?

Nr du har mensen kan du trene som fr. Faktisk kan trening hjelpe mot menstruasjonssmerter. Men dersom du har veldig vondt kan det vre en lsning trene med litt lavere intensitet den uken, f.eks. g lange turer eller lett styrketrening. Likevel er det noe annet med trening i form av blant annet hndball. Det diskuteres om jenter har strre sjans for ryke korsbndet under mensen, dette kan ha noe med at elastiteten i kneet ker i lpet av syklusen.

Jeg er veldig glad i trening, og synes det er s gy med framgang. Dessverre s har jeg ikke tid til trene styrke s ofte, da jeg trener fotball flere ganger i uken i tillegg til skole. Dette synes jeg er veldig kjipt siden jeg synes det er gy og jeg vil gjerne f sterkere overkropp, (spesielt mage) da jeg har over gjennomsnittet mye muskler i beina. Har du noen forslag p lette velser jeg kan gjennomfre hjemme som ikke tar s alt for lang tid? Jeg har litt fett over hoftene som ikke hadde gjort noe f vekk

Vil du bli sterkere er det absolutt best trene med ekstra belastning i form av vekter. Men dersom du ikke har det tilgjengelig kan det vre et alternativ trene pushups (bryst og bakside armer), pullups (rygg og framside armer) og planke (mage/rygg)!

Nr jeg trener mister jeg masse fett av puppene, og de krymper, eller alts blir mindre, hater det. Noen tips til unng dette? Og ja jeg bruker sport BH.

Puppene bestr av fett, og nr du forbrenner vil ogs puppene bli mindre dessverre. Man kan ikke velge hvor fettet skal forbrennes fra. Den eneste mten forsikre seg om at puppene ikke blir mindre, er ikke g ned i fettprosent. Det spiller ingen rolle hvordan bh man bruker, fettet forsvinner uansett.

Hei! Jeg trener bde styrke og kondisjon flere ganger i uken har lyst p bedre kondisjon og bedre styrke. Men fler nr jeg lper trener jeg vekk musklene og at det blir tyngre lpe pga. har trent mye styrke, hva br jeg gjre?

Du lper ikke vekk musklene, men det er forstelig at du fler at det er tyngre lpe etter styrke. En mulighet er legge inn lpingen frst i treningskten, s tar du styrkekten etterp. Deretter m du passe p at du fr restituert nok fr neste treningskt, ca 48 timer. Det blir lengere treningskter, men frre per uke.

Noen bra intervall velser?

Jeg nevnte en del intervall velser med lping i forrige innlegg, s jeg kan gi dere noen litt andre typer. velser med kroppsvekt er f.eks. burpees, froskehopp, spensthopp, bruke hoppetau, hoppende utfall og mountain climbers. Det er velser med hy intensitet og som engasjerer store muskelgrupper i kroppen.

Hva er ditt favorittmerke innen treningsty?

Reebok, Adidas og Nike

Er det verdt betale "spass" mye for 2XU?

Jeg synes 2xu og Skins er de beste tightsene, s for min del er det verdt det. Jeg m ha en tights som jeg slipper m dra p meg hele tiden mens jeg lper, og disse to sitter som stpt p huden.

Hvilken pulsklokke anbefaler du?:D

Jeg bruker en Suunto Ambit 2S, anbefaler den!

Hvor kjpte du den treningstightsen du hadde p deg?

P 3T-shop, her


Trener du best sammen med venner eller alene?

Med venninnene mine, vi pusher og motiverer hverandre veldig

Hva synes du om gruppetimene p 3t? Hvilken liker du best?

Jeg liker de faktisk veldig godt, men jeg er ikke s flink til komme meg i rutine. P hndballtrening m jeg alltid vre on time, s jeg liker at jeg kan dra p 3T akkurat nr det passer meg. De jeg liker best er pulsstep, rumpe og hotflow.

Hva er maxpulsen din?

Det har jeg ikke mlt, men den hyeste pulsen jeg har sett p pulsklokka mi er 206

Er det mye kroppspress der du bor?

Jeg kjenner ikke s mye p kroppspresset, men de aller fleste jeg kjenner er svrt opptatt av trening. Det handler ikke s mye om ha finest kropp lenger, men heller om vre godt trent. Det blir jo selvflgelig et kroppspress det ogs, men ikke p den "jeg m vre tynnest mulig" mten. Jeg er hvertfall veldig der at jeg vil vre sterk og ha muskler, tigh gap er ikke det jeg prver oppn liksom.

Hvordan klarer du s mye trening uten f vondt i for eksempel leggene eller knrne?

Akkurat med det tror jeg bare jeg har vrt heldig. Jeg er utrolig redd for ryke korsbndet eller et eller annet som vil delegge for meg. Jeg husker bare da jeg hadde lyskestrekk, og var ute fra hndballen et par mneder, hvor sykt ille det var. Men det er viktig tenke p skadeforebyggende trening, spesielt innen idretter som hndball.

Har det hendt at du har mistet motivasjonen helt? Har du isfall noen tips for f den tilbake igjen?

Hmm det har hendt at jeg har gtt en hel uke uten trening, og tatt meg selv i tenke "ii jeg har ikke trent p ei uke, hvorfor gidde starte n", men s tar jeg meg en kt og husker hvorfor jeg liker s godt trene! Det gjelder bare dra seg litt i nakkekinnet komme seg p trening, for da er det vrste allerede gjort, ogs man selvflgelig keep it up da!



Hvor hy er du? Veier du?(du m ikke svare)

173 cm og 70 kg ca

hva synes du om "thigh gap"?, og har du det?

Neii jeg har ikke det. Hmm jeg synes det er fint p de som passer til det!

Er du fornyd med kroppen din?

Det er jo alltid noe pirke p, men jeg gidder ikke sette meg s veldig inn i det, fokuserer heller p det som er bra og det som muligens kan bli bedre. Jeg liker bde treningen og kostholdet mitt slik det er n, s jeg er ikke interessert i noen drastiske forandringer.

har du hy forbrenning?

Nja jeg troor jeg har ganske hy forbrenning. Jeg merker det veldig nr jeg spiser, ettersom jeg trener en del s forbrenner jeg det jeg spiser fort, og blir fort sulten igjen haha

Hvordan holder du motivasjonen oppe?

Skole, trening, familie og venner er egentlig det jeg lever for, s alle disse tingene hjelper meg med motivasjon p ulike mter. Jeg bilr motivert til trening av familen og vennene mine. Men samtidig s er det ikke noe jeg liker bedre enn trene, s bare flelsen i seg selv er den strste motivasjonen.

Trener du ofte ute eller mest p treningssenteret?

Trener helt klart mest p treningssenter, da p 3T Rosten. Men jeg kan godt jogge meg en tur ute eller lpe trappene i Gransen ogs.

Hva trener du? styrke, lping, svmming eller hndball osv.

Styrketrening, kondisjon, og hndball som gr p begge deler.

Har du tips til treningsmotivasjon? Personlig sliter jeg veldig med det bare komme i gang.

Du br sette deg ml; hva vil du oppn p hvor lang tid og hvorfor. Vr viljesterk og mlbevist. Hvis du ikke har troen p deg selv, vil ingen andre ha det heller. S kan du gjre det litt interessant: Skriv treningsdagbok og se framgangen, bruk pulsklokke og flg med p puls og forbrente kalorier, kjp deg nye treningsklr slik at du fr lyst til trene.


Hva synes dere?

15 kommentarer

S gy at du skriver spass mye om kosthold og trening for tiden, det er s motiverende!

Hadde vrt spennende om du skrev innlegg om "dagens treningskt", hvor du skriver om oppvarminga, velsene og hva du spiser for restituere etter kta. Eller et innlegg som oppsummerer kter og velser gjennom en hel uke!!

du e jvlig flink <3 (hjerteyne) og som hu skrev over, s kan du jo ha noen innlegg i mneden der du skriver hvordan du trente da og da og slikt, fordi du er en stor inspirasjon! men har du noe ml om g opp i vekt? alts i muskelmasse? vil du ha sixpack og slikt? vet du er ferdig med disse innleggene da, men liksom har du planer om bli strre? f finere kropp osv?

Kan du ha vanlige sprsmlsrunde snart ?

Du er virkelig helt sykt motiverende! Elsker det

Du er s motiverende! S utrolig fine svar!

M faktisk skryte litt av disse to innleggene her. Utrolig gode svar, fant mye hjelp i de :) s flink du er!

Jeg er en jente p 13 r som fikk en kneskade for 1 r siden, jeg spilte hndball :) Men etter jeg fikk skaden og mest etter jeg opererte har jeg lagt p meg en del... S jeg lurer p om du vet noen treningstips uten jogge, sykle osv, som forbrenner mye?

Hper du kan svare!

Bor du langt unna treningssenteret?

Kjempe bra svart! Motiverer masse og du har mye kunnskap ❤️

Veldig bra svar p alle spm, var til myye hjelp! Og jeg hadde ogs (som to av kommentarene over meg sier) synes at det hadde vrt gy om du hadde skrevet litt om dagens treningskt. Snn at hvis du for eksempel har hatt styrketrening en dag, at du liksom skriver om hvordan du varmet opp og hvordan du trente!:)

Du er helt sykt motiverende - en ordentlig inspirasjon.

Hei!

BLACCSHOP.COM er en ny og trendy nettbutikk med stort utvalg av klr, tilbehr og interr. Dette er en nettbutikk for alle! Flg oss ogs p instagram; @BLACCSHOP for konkurranser, nyheter og annet morro!

Ha en fantastisk dag,

TEAM BLACCSHOP

Brae svar! :)

Hva heter sangen du har p mystorien din? Den sangen der du og 3 venner sitter i en bil. Hrte bare "I given". Setter pris p om du svarer :D

Skriv en ny kommentar