stakkars matmor

Hei! Jeg var til fysioterapeut i går og fikk en trist nyhet. Jeg har nevnt tidligere at jeg har fått en lyskestrekk, og den har bare blitt verre.. Det har også gått over til hofta pga feilbelastning osv, så det ser ikke så lyst ut akkurat nå. Ikke nok med at jeg ikke får være med på treningene, men jeg kan ikke være med i bringkvalikk i helga heller :(((((( Skal ha på håndballdrakt, sitte på benken og være ekstracoach, men jeg får nok ikke spille ved mindre det er krisesituasjon. Vet ikke hvor lang tid jeg må være ute av håndballen, men håper det går over fooort!

Ettersom jeg ikke kan trene noe annet enn styrke i overkropp fortiden, må jeg prøve å holde kostholdet på rett linje, så jeg slo til med en deilig kylling -og pastalunsj.

Flere som har vært ute av idretten før pga skade?

50 kommentarer
    1. Uff, så dumt.. Hadde schlatters som utviklet seg til betennelse i begge knærne, og var ute fra håndballen til og fra i 2 år. Utrolig kjipt, men er endelig tilbake for fullt nå 🙂

    2. Ikke for å skuffe deg, men har hatt lyskestrekk i over fire måneder nå..Er eendelig kvitt det, men jeg var veldig dårlig med å holde meg rolig, var med på nesten alle treningene, som gjorde at det ble verre! Pluss har jeg legghinne betennelse, men det går egentlig bra, når jeg har beskyttelse for de 😀 Lykke til ihelga da!

    3. har liksom en skade nå, har hatt det en stund! men er ikke vekke fra håndball av den grunn, kansje en trening her og der! Egentlig burde jeg slutte med en gang, men jeg tenker at jeg får ta konsekvensene når de kommer også heller vite at jeg valgte det jeg følte var riktig hvis jeg skulle bli enda verre!

    4. Heisann!!!!! Jeg må bare starte med fortelle deg at siden din er til veldig veldig veldig stor glede for meg. Jeg synes helt ærlig at du er en av de beste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med i! Kanskje du kan være snill å dele den på bloggen? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde. Uansett håper jeg du deltar selv og at du blogger kjempe masse fremover!

    5. Har spilt håndball i 14år, var ute “lenge” for første gang i vinter med skulderskade i 2 uker..
      God bedring! 🙂

    6. Har aldri vore vekke lengre 3-4 veker på grunn av rygg, i fotball. Så er ganske fornøyd 🙂
      Bare husk å ta det med ro, så tar det nok ikkje lang tid 🙂

    7. Jeg fikk min første kneskade for 2 år siden… Før var jeg atkiv me både trampett, fotball og dans. Skaden ble berre værre og værre, også endet jeg opp med minisk skade til min tidligere korsband skade i kneet. Jeg har operert for sånn ca 1 år siden, så nå begynner jeg å bli frisk og starter smått igjen på aktivitetene.. Det var utrolig kjipt, så derfor anbefaler jeg at du venter mest mulig, og ikke starter for tidlig 🙂

    8. Jeg vet akkurat hvordan du har det.. først fikk jeg beinhinnebetennelse som varte i et halvt år og nå er jeg ute igjen fordi jeg har fått skade i knærne. I tillegg går jeg på idrettslinja, haha

    9. Har også en sinnsyk dårlig fot, har nesten ikke kunnet gjøre noe på 3 år, frustrerende! Trening kan man gjøre uten å bruke foten/hofta, løfte vekter, sittups, sykling, romadkin osv…. Genialt når man har det sånn som oss

    10. Jeg spilte håndball og fotball før, så røk korsbåndet mitt og jeg måtte operere, spilte ikke på et og et halvt år.. Og etter det slutta jeg med håndball så nå spiller jeg bare fotball. Nå har jeg ødelagt det andre kneet så har ikke spilt så mye i det siste, det er driiiitkjipt:( du skal være glad du bare har lyskestrekk, det går over på et par måneder hvis du ikke spiller så mye. Jeg har vært skada i 2 år..

    11. Uff, dette må være utrolig kjedelig. Du må ha masse god bedring! (En ting er possitivt da, du får en killer overkropp -hehe-) massssssse god bedring! 🙂

    12. jaa 🙁 kom utfor en rideulykke i sommer og kunne hverken ri eller trene på noen uker… brekt nese og noe i panna(kraniet), og sterk hjernerystelse.. men nå er jeg tilbake fullt og helt 🙂

    13. uff, så leit.
      har sjøl vært borte fra fotball to ganger pga kyssesyke også svulst, men ting bi bedre!
      bare stå på søte deg!

    14. Hei!!! Jeg må bare starte med si at blogggen din er til drit stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de beste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp deltok i! Kanskje du kan være mega snill å dele den på bloggen????? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du deltar selv og at du blogger mega ofte fremover!

    15. Fikk kneet mitt ut av ledd da jeg var 9 år. Spilte håndball helt til jeg gikk i 9 klasse og da måtte jeg operere, nå kan jeg ikke lenger spille fordi jeg har 2 skruer i kneet pluss at jeg har ødelagt litt menisken, siden jeg har fått kneet mitt ut av ledd så mange ganger:( men god bedring håper du blir frisk snart :))

    16. Hallo!!!! Jeg vil bare starte meed fortellle deg at blogggen din er til sykt stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de beste i Blogg Norge. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp mdeldte meg på! Kanskje du kan være mega kul å dele den på bloggen????? ;-P Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du blir med selv og at du blogger kjempe masse fremover!!!

    17. Har en skikkelig lyskestrekk jeg også, fikk det etter en litt “voldsom” uttøying. Er forferdelig vondt, og nesten sånn at jeg ikke kan løfte foten etter treningene, men er med fordet. Hva gjør du for at det skal gå over?

    18. Jeg opererte ryggen min i februar i fjor så kunne ikke trene på et halvt år etter det:-( Guud som jeg savnet handballen og fotballen, men nå trener jeg for fullt da!
      Jeg var i Trondheim på sånn sjekk i mai(?) og det var da jeg møtte deg og noen av vennene dine og tok bilde med deg:D Det var inn på et senter, jeg vet ikke helt hva det heter, torget(?) kanskje? Du var i hvertfall utrolig hyggelig:-)

    19. Har aldri vært ute av håndballen over lengre tid, men har måttet tatt noen pauser på opp til 2 – 3 uker pga. schlatters, strekk bak kneet osv.

    20. Jeg spiller fotball, men har vært skadet i kneet siden april. Ble operert for avrevet korsbånd i august og kan ikke begynne med fotballen før om 6-12 måneder. Det er trist og veldig kjedelig!
      Du kan være “glad for at du bare har en strekk” (selv om det sikkert er kjempevondt det også) og så håper jeg at det gått fort over og du kan begynne med håndballen igjen! Jeg vet selv hvor kjedelig det er å ikke kunne gjøre det man liker best!

    21. Jeg har hatt skade i ryggen, så jeg var ute av håndballen i 6 måneder, før jeg var tilbake. Det startet med at jeg fikk en strekk og alt ble bare verre og verre.
      Håper du blir bedere og du kommer så raskt som mulig på håndballbanen igjen 🙂
      god bedring 🙂

    22. Uff den beskjeden er kjip!! Jeg spiller også håndball, men var ute i 6 måneder en gang etter skulderoperasjon. Skulderen min har gått ut av ledd 5 ganger. Nå er jeg tilbake på banen da, så til og med deg på partille flere ganger. Dere spilte nesten alltid på samme bane som oss før vi skulle spille!! Spiller på Fjellhammer j97. Elsker bloggen din, du er så utrolig pen 🙂 Ha en fin helg!

    23. Hei!
      Jeg har nettopp fått et ledd i kneet ute av ledd.. Så jeg får ikke spilt håndball på 2 måneder.. Så jeg vet hvordan du har det, det er ikke noe morsomt å bare sitte på benken å se på..
      PS!
      Elsker bloggen din!! Leser den flere ganger om dagen<3
      God bedring!

    24. Har vært ute av fotballen i over 1 år nå, pga. skjev rygg som jeg har slitt med i 2 år… Utrolig kjipt! Håper du blir frisk raskere! 😀

    25. GOD BEDRING!! Røk korsbåndet under Norway Cup ifjor sommer, slutten av juni. Kunne ikke begynne å begynne og trene litt og spille litt fortball før i desember! Det var utrolig kjipt og jeg var heelt knust! Måtte gjøre de samme kne øvelsene 5 til 6 ganger i uken i 5 måneder. Det endte med mye gråting, triste dager og jeg hadde egentlig bare lyst til å gi opp. Gått en del til fysio, Nimi og har vært på Ski sykehus og Ahus. Måtte gjøre øvelser ca3 ganger i uken fram til april. Jeg slapp heldigvis operasjon inntil videre siden kneet skulle vokse mer og de hadde troen på meg at jeg kunne klare det med øvelser og styrketrening. Kneet var for “friskt” til operasjon, selvom jeg hadde røket korsbåndet helt av. Det vil aldri gro sammen igjen med mindre man lager et nytt og oppererer.
      Nå gjør jeg bare øvelser 1-2 ganger i uken og spiller fotball for fullt igjen. Kan ha litt små vondt her og der, men ellers har jeg det topp!
      Den første kampen etter skaden spilte jeg i April i år! Jeg var utrolig stolt, ble rørt og begynte å gråte! Jeg hadde klart det og nådde målet mitt, jeg ga aldri opp.
      Forresten hjelper veldig og bli med og være sosial selvom man ikke kan spille. Bra for din egen del og for lagets del. Forsett å være positiv og prøv og se så lyst på det som mulig. Ta på et smil og tenk positivt. Det er VIKTIG. Håper du kommer fort tilbake igjen, vet hvor kjedelig det er!

    26. Heldigvis har jeg verdens beste familie og venner som alltid er der for meg, stiller opp og er der for meg. Det betyr utrooolig mye! Hadde ikke klart dem uten dem. De er fantastiske!

    27. Jeg har vært ute av håndballen I TRE JÆVLA år, og gjort øvelser 4-5 dager i uka alle årene, så jeg blir gal av folk som klager på 3-4 uker ute av håndballen. Jeg fikk ikke riktig diagnose før i mai, så nå er jeg på god vei tilbake og blir friskmeldt etter jul, håper jeg. Allikevel blir jeg aldri 100% frisk, fordi skaden utvikler seg, takket være at ingen har gitt meg riktig diagnose og operert meg uten at det hjalp. Skjønner at en mnd uten håndball er ille, men det er ikke verdens undergang altså folkens

    28. jepp, måtte ta pause fra turn og håndball i 5-6 måneder, jeg brekte begge beinene i hånda på mitt første turnstevne dagen før framvisning, også tok jeg av gipsen, og brakk hånda igjen en dag etter at jeg tok av gipsen. jeg er med igjen nå, men jeg må fortsatt være forsiktig.

    29. Uff, sitter å leser hva folk har skadet osv i idretten og ser det er flere i samme bås som meg! Jeg måtte operere skulderen min 23.mai 2012 …. Da hadde jeg hatt vondt i skulderen i 2 år allerede! Tok en stund før de fant ut at det en så alvorlig skade som jeg måtte operere for. Var ute i ca. 6 måneder før jeg begynte med håndballen igjen. Dvs. før jeg begynte å kaste med god-hånda. Skaden har nemlig ført til at jeg er to-hånds-spiller. Jeg fikk til og med erstatning for skaden min, fordi jeg har mistet ca. 2% bevegelighet i skulderleddet. Nå er jeg endelig “back in buisness” og håper at skulder, albue, håndledd, rygg, hofte, lår, kne, bein og ankel holder for et laaaaangt liv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg