jeg bare eelsker naturfag :)

Hei folkens! Jeg håper dere skjønner hvorfor jeg ikke er helt i 100 med blogginga akkurat nå, og for de som ikke skjønner det så er det på grunn av muntlig eksamen. Vi ble trukket opp i faget i dag, så har vi to dager på å forberede oss. Husker dere den gangen jeg fortalte om at neesten hver gang jeg har en smiley i overskifta så er det ironi, så det er vell ikke vanskelig å gjette at jeg ikke jubler over å ha kommet opp i NATURFAG…  Det er hvertfall på topp 3 – lista mi av de desidert værste fagene jeg kunne blitt trukket opp i. Molekyler og atomer og Gud vet hva. Men jaja jeg skal ikke gjøre det til noe værre enn det er, jeg skal lære meg tre temaer utenat NUULL STRESS he he he. Men ja jeg må vell komme i gang igjen, så snakkes vi i morgen!


Nå som jeg har eksamen og alt, så spiser jeg så mye hahah. Jeg spiser for å ha en unnskyldning til å ikke øve og jeg spiser for å trøstespise.. Har blitt hekta på kokt egg, for jeg lærte meg nemlig nettopp å koke egg (6er i mat&helse HÆÆ) Bildene under forresten gamle.

Flere som kom opp i muntlig i dag? Er dere fornøyde med faget og temaet eller? 🙂

55 kommentarer
    1. Kommer opp på tirsdag. Krysser fingrene for at jeg IKKE får tysk (som veeldig mange skoler har kommet opp i) eller matte. Kom opp i naturfag på prørmuntligen, og da fikk jeg 3. Vil likevel komme opp i naturfag igjen, eller engelsk 🙂 satser på det beste! Lykke til da, heldig du som blir tidlig ferdig med det!

    2. Hvor er genseren fra, og hvilken str?😄
      Hadde satt pris på om du kan legge igjen svar i komentarfeltet😄

    3. Jeg kom opp i matte! Er egenkli ganske fornøyd!
      Ville heller opp i matte enn engelsk og Spansk- de værste fagene spør du meg 🙂

    4. Vi får vite hva vi kommer opp i på torsdag også skal vi ha eksamen på mandag. Så vi får to dager ekstra 😀 Håper å komme opp i samfunnsfag, engelsk eller RLE 😀 Lykke til på eksamen !

    5. Kom opp i samf. som betyr at jeg må både kunne snakke litt om det, historie og geografi.. ble ikke så glad for å komme opp i det, mildt sagt! Naturfag er ikke så ille, snakk litt av alle temaene som du har hatt i 10’ende, 2-3 av de kan du fokusere litt mer i, KREATIVITET er ++ hos sensoren! eks. om du skal snakke om molekyler, lag en molekylmodell som du sikker har tilgang til på skolen. Kryssningskjema er også noe du kan vise frem! Dette er det jeg gjorde på min prøve muntlig eksamen, ikke så ille som du kansje tror at det er.. lettere sagt, det er egentlig det faget som du kan gå opp en hel karaket :))
      Masse lykke til!

    6. Dere er såå heldige som har tre tema… kom opp i dag på videregående, må lære hele boka, får vite tema for del en tretti minutter før, får vite del to når jeg skal snakke om det, uten forberedelse, og har en praktisk del der jeg skal vise og forklare et forsøk… naturfag var definitivt på topp tre værst hos meg og…

    7. Jeg hadde naturfageksamen i går, og det var faktisk dritenkelt!! Fikk tema på forhånd, og fire spm. Lærerne hjalp meg faktisk litt, og jeg fikk 5’er!! Så lenge du bare kan det godt på forhånd kommer det til å gå bra på selve eksamen! Du har jo kjempebra snitt også, så det har vel egentlig ikke så mye å si for deg? 😀 Lykke til!

    8. Kan trøste deg med at du går bare på u.skolen. Blir mye mer seriøst når du kommer opp i eksamen på videregående. Den eksamen her er ingenting i forhold til det, men skjønner du er missfornøyd med faget! Jeg grua meg veldig til eksamen på u.skolen, men det er ikke vært det, tro meg! Dette går bra!

    9. Hei 🙂
      Jeg skal begynne på ungdomskolen til høsten, og lurte på om du angrer på at du valgte spansk?

    10. kom også i naturfag også! det eneste faget jeg ikke ville opp i…fikk tema ´´klassefest´´ så forstår ingenting

    11. Kom opp i naturfag jeg også! Kom opp på mandag og ble ferdig i dag 🙂 Masse lykke til! Har troen på deg, fineste

    12. hvor får du kjøpt det glutenfriet brødet?
      Kan du ha et innlegg om dine favoritt glutenfrie matvarer for oss som har cøliaki?

    13. kom opp i norsk, om nyromntikken+ litterære virkemidler. kom i norsk på skriftelig eksamen, så er dritt lei norsk nå, men i morgen da er jeg heldigvis ferdig 🙂

    14. Så heldig du er som kom opp i naturfag, det er så mye bedre enn matematikk! Sitter her og pugger volum og lengdeenheter for harde livet..

    15. Ser for meg du tar allmenn/studiespess til høsten. Men kan jo likevel skrive det jeg tenkte da.
      Om noen der ute, har planer om å gå (har glemt ordet) helse og sosial, salg og service, media osv. Men trenger påbygging til å få en generell studiekompetanse, så hør på mine små ord.
      Ta de to praksis årene dine FØR påbygg. Selv om du føler at du kanskje ikke passet til å jobbe i en barnehage likevel, så gjør det.
      For det første vil det se bra ut på fremtidig søknad/cv, og påbyggings året vil bli mye lettere for deg.
      Jeg går påbygg nå, gikk fra å ha ganske greie karakterer og ligger nå på bunnen. Jeg er sikker på at noen av lærerne gir meg 2 bare for at jeg har prøvd mitt beste. Jeg hadde lagt hat på alt av barnehage, men nå angrer jeg bittert. Jeg kunne hatt fagbrev om 1 år + nok lønn hver måned.
      Jeg var veldig motivert, og tenkte at dette året skulle jeg slå til. Men det gikk helt motsatt vei. Det å gå påbygg er å ta vann over hodet.
      Jeg trenger virkelig en håndduk å tørke meg på, tørke bort dette året.
      Nå må jeg bruke flere tusen (som jeg ikke har) til å ta opp fag.
      Men det er jo noen som har det, de bare åpner munnen og har alt rett fordi de tenker logisk og har en hukommelse fra gud vet hvor. LYKKE TIL ALLE SOM BEGYNNER PÅ UNGDOMSSKOLEN, VIDEREGÅENDE, HØYERE UTDANNING, JOBB ELLER PENSJON. Eller de som må ta opp fag, som meg. DE SOM SITTER STUCK

    16. Kan du værsåsnill og dele bloggen vår? Jeg og 6 andre jenter har en bieberblogg, som var på 31 plass, men den ble hacket. Så vi lurte på om du kunne gjøre det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg