tips til en sunn lunsj

Tok meg tid til å lage en sunn og god lunsj i dag, omelett og salat! Egentlig, når jeg ser sånne bilder som de under, så frister det mer med det enn en burger. Og hvis jeg spiser dette istedet for en burger så blir dagen mye bedre og jeg får bedre samvittighet haha! Dette funker jo også som frokost, men jeg har hvertfall aldri tid til å lage meg en god frokost om morgenen.

Dette bruker jeg til omeletten:

2 egg

2 ss melk (bruker jeg 3 egg tar jeg 3 spiseskjeer)

3-4 skiver strandaskinke (all annen skinke funker også)

1 klype salt og litt pepper

opphakket paprika/tomat eller hva du selv ønsker av grønnsaker

litt purreløk om du har det! Men det er ikke nødvendig

Stek den på ganske høy varme før den begynner å frese i pannen, da kan du skru ned temperaturen litt. Når den er ferdigstekt på den ene siden kan du strø paprika/tomat eller hva du måtte ønske oppå, før du brer omeletten over slik at den ligner en halvmåne. Nå er det ‘ustekte’ egget inni omeletten. Det som er så godt med denne omeletten er at den blir godt stekt på utsiden og litt mykere inni med paprika/tomat bitene. LOVE IT




pyntet med litt salat og friske tomater i tillegg!


foresten så kommer ukens spørsmål og vinnerene av konkurransen med footway senere!

Noen som ble fristet av den sunne lunsjen min? 🙂

13 kommentarer

Siste innlegg