Vegansk uke?

Yes da, det er på tide å utfordre seg selv og prøve noe nytt. På søndag så jeg og Anders filmen, The Game Changers, på Netflix (noe vi ikke burde gjort). Neida jeg synes den var utrolig bra, han mente den ødela livet hans. Anyways, den handler om toppidrett og vegansk kosthold. Jeg er jo en raring, så jeg blir påvirket på flekken og bestemmer meg for å ta en helomvending på kostholdet og kun spise plantebasert mat i en uke. Oog drar med mannen på dette seff. Og dere da, dere blir også med på ferden.

Jeg har aldri hatt noe problem med plantebasert melk og yoghurt, men ting som ost og kjøtt blir kanskje en utfordring. Uansett, jeg skal i hvert fall teste det denne uken og se hvordan det går. Dette var innkjøpet etter trening mandag morgen. Det ble knekkebrød med vegansk ost og vegansk leverpostei og et glass havremelk til lunsj.

Osten var helt okei, en 6 av 10. Den rykket opp to hakk på ostesmørbrød.

Lunsjen på jobb i dag. Kjempekreativt. Knekkebrød med avokado.

I går skulle jeg lage vegansk taco, kjøpte inn veggi-deig og begynte å steke da jeg innså at den ikke var glutenfri. Det skal faen ikke være enkelt dette heller nei. Den burgeren jeg kjøpte fra samme merke var btw heller ikke glutenfri. Så da ble det å koke sammen en boks med røde linser, vegansk tacokrydder og hakkede tomater. Ble godt det altså.

Maja fikk bryne seg på veggi-deigen. Hun syntes det smakte helt vanlig.

I dag spiste jeg restene av linse-tacoen i pitabrød. Mmmm

Hvis dere vil høre min vurdering av produktene jeg prøver i løpet av uken, så gi meg en heads up, så gjør jeg det. Og del gjerne hvis dere har noen veganske favoritter å anbefale! Jeg tar gladelig i mot alle tips og triks ♥

5 kommentarer
    1. Det fins forresten en del vegdeig og burgere o.l som er glutenfri altså, man må bare huske å sjekke😅

    2. En liten “heads-up”: knekkebrødet til venstre ser ut som Wasa sitt glutenfrie (correct me if I’m wrong)? Det inneholder skummetmelkpulver og er derfor ikke vegansk. Ikke ute etter å ta deg, men bare sånn til informasjon til deg og andre.

      Veldig inspirerende å se at du tester en vegansk uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg