Utforsker Stavanger og glutenfrie bakevarer

Hei! Takk for mange fine spørsmål i forrige innlegg, jeg holder på å svare på dem. Og dere kan selvfølgelig fortsatt stille spørsmål. I mellomtiden tenkte jeg å si at jeg har vært i Stavanger og utforsket ny by! Spennende. Jeg liker Stavanger, selv om jeg ikke skjønner meg på trafikken i sentrum og kommer til å drøye det en stund før jeg kjører dit alene. Denne gangen ble Frida med meg. Vi gikk litt rundt i butikker og spiste lunsj på Olivia. Vi tenkte vi skulle være litt kulere å spise på en fet plass vi ikke har vært på før, men det rakk vi ikke før frykten for at jeg skulle bli hangry tok oss. Jeg hadde trent først og måtte passe på å bevege meg økonomisk med tanke på drivstoff i kroppen da vi sto inne på klesbutikkene. Pizza på Olivia er uansett sjeldent feil, 10/10 får glutenfri parma av meg.

De har Zara i byen! Det er jo gull. Jeg likte ikke Zara da det var i Trondheim. Det var et ROT og jeg fant ingenting, men i andre byer og land så er det mye mer klasse over utformingen av butikken og stilen, synes jeg da. De har også egen Ganni-butikk her, jeg turte ikke gå inn der engang i frykt for å gå på en smell, noe jeg ikke har råd til nå, så vi sto utenfor og windowshoppet <3 Det er hyggelig det også.

Det ble bare en liten tur i byen, da målet hovedsaklig var lunsj, men jeg kjenner at jeg må tilbake for å bli bedre kjent med byen. Vi kjørte heller en tur på IKEA på vei hjem, for å kjøpe siste rest av møbler jeg trenger. Det ble nattbord (se snapstory for resultat), langt speil til soverommet og skrivebord i stua, aka mitt hjemmekontor.

Jeg har et merkelig forhold til IKEA. Jeg blir skikkelig fascinert over de folka som driver å tenker ut disse egentlig geniale løsningene, samtidig som jeg blir forbanna når jeg ikke får det til. Det er nesten morsomt å holde på med det når det går, men når man har hamret inn 25 spiker i en plate i nattbordet, som åpenbart er feilplassert og sitter klokken elleve på kvelden og må rive ut hver og en av de, til nydelig julemusikk og KJEMPEgod stemning, da kjenner jeg at IKEA kan ta seg en bolle.

Det samme gjorde forsåvidt jeg etter gjennomført krig med nattbordet. Det er nemlig noe av det beste med å flytte hit – BRUSTAD BAKEREN. De har så mye ferskt glutenfritt, det er ikke til å tro. Jeg har aldri opplevd lignende og verken Maja eller Frida skjønner hvordan det er mulig å bli så begeistret over en bolle. Men de som vet, de vet.

De har berlinerboller(???) aldri fått kjøpt det før, kaker, muffins, ferske brød, rundstykker og mer. Jeg er seriøst frelst. Ikke no spons dette her altså. Kun dønn seriøs begeistring.

Så slik ble resultatet. Bare unngår å åpne de skuffene (ref snapstory). Kveldsmaten var diggere. Vi blogges igjen ♥

5 kommentarer
    1. Såå gøy og spennende at du har turt å satse på å flytte til Stavanger! Håper du trives med laget og i byen. Kjenner jeg er litt misunnelig da jeg selv bodde i Stavanger i fjor og det uten tvil er min favorittby i landet! Varmer også mathjertet mitt å se at de har så bra utvalg av glutenfritt på Brustadbakeren, de har så vanvittig mye digge greier med gluten så jeg unner deg også å få oppleve god bakst derfra ❤️❤️ Masse lykke til med nytt lag og ny by! jeg kan skrive under på at det er dritskummelt å flytte til andre kanten av landet, men det hjelper veldig å ha et par kjente fjes hjemmefra :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg