Trickskudd starterpack

Hei folkens! Jeg vet det er en del av leserne mine som spiller håndball selv, eller interesserer seg for det og liker når jeg blogger om det. Jeg har jo egentlig en unik mulighet til å dele mer av håndballhverdagen min på denne bloggen, men jeg blir usikker på hva folk egentlig vil lese om. I alle mine blogg-år har jeg jo stått for en god blanding, det er vel det jeg har fått inntrykk av at dere foretrekker. Klær, sminke, trening, kosthold, håndball, familie og venner, ja det er mye å ta av. Men gjerne gi meg en heads up hvis det er noe dere vil lese mer eller mindre om.

Over til noe mer konkret håndballsnakk. Jeg er inne i en skadeperiode nå og har vært det i noen måneder, noe som gjør at jeg ikke kan trene håndball slik jeg vanligvis gjør. Når jeg er med på håndballtrening så trener jeg med fysio på sidelinja, sykler eller sysler med et eller annet med en ledig keeper på ett mål. Jeg bestemte meg fort for å gjøre det jeg kunne for å unngå å bli nedbrutt og umotivert av tanken på å være ute så lenge, og heller se på mulighetene. For tiden går det i å lære seg å tricke, noe jeg ikke har hatt fokus på tidligere. Jeg har hele tiden hatt lyst til å få det til, men verken satt av tid til det eller visst hvor jeg skulle starte. Så her kommer en trickskudd starterpack fra meg til dere.

Øvelse nummer 1: Stol-leken

Sett opp en stol på en linje, still deg på den samme linja ca 1,5/2 meter unna og prøv å plassere ballen under stolen.

Øvelse nummer 2: Stigen

Sett opp 4-5 teipbiter/kjegler bortover en linje med like mellomrom mellom. Jeg festet teipbitene der hvor målet skal være på en håndballbane og stilte meg på kantposisjon langs seks-meteren. Prøv å få ballen først inn mellom teipbit 1 og 2, deretter mellom 2 og 3 osv osv helt til du har fått den bak den siste.

Øvelse nummer 3: Reality check

I denne øvelsen gjelder det å gjøre den så lik en reell situasjon som mulig. Stå langs seks-meteren i den posisjonen du ofte kommer fra (som linjespiller kan det være langs hele linja). Sett stolen eller en eventuelt en levende keeper der man ser for seg den vil stå og prøv å trick ballen rundt og inn i mål. This is some next level shit tho. Men det er her jeg er i dag og øver meg på å få nok fart i skuddet, per dags dato går den i sånn 1 meter i sekundet, så ja det må speedes opp betraktelig.

Håper det var til interesse for dere unge, lovende håndballspillere der ute! Det er bare å komme med spørsmål og forslag til andre ting dere vil høre om.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg