Til den fremtidige meg

Jeg satt å browset gjennom noen blogger for litt siden, noe jeg gjør når jeg ikke har noe annet på agendaen. Da kom jeg over et innlegg med en liste over ting denne bloggeren angret på i livet. Og jeg ble litt trist fordi jeg håper ikke den fremtidige meg kommer til å sitte og angre på ting. Slike ting som å bruke for mye energi på å prøve å passe inn, for mye tid på å prøve å finne prince charming, bry seg for mye om hva andre tenker, ikke være fornøyd med eget utseende. Det er sånne ting som man kan ende opp med å angre for at man brukte energi på. Og jeg tror veldig mange av oss tenker slike tanker, for ofte. Jeg ville bare minne oss på å sette pris på det vi har her og nå. Det er så viktig. Livet skal ikke være en dans på roser, vi møter på hindringer og vi kommer oss over det, det er livets gang. Vi må gjøre det som føles riktig her og nå, fokusere på det positive vi har og gjøre det beste ut av det vi er gitt. På den måten tror jeg ikke vi kommer til å sitte igjen med så mye anger.

Så til den fremtidige meg: Du skal være glad for at du ga faen der det føltes riktig, du skal være glad for at du brukte tid på å være med venner og familie, du skal være glad for at du ikke sammenlignet deg med andre, du skal være glad for at du unnet andre å lykkes og ikke var misunnelig, og du skal være glad for at du brukte mer tid på å leve i nuet enn å dvele over det som har skjedd, som ikke kan gjøres noe med.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg