Svar på spørsmålene deres

 

Hvordan gjør du og Maja det med mat og middager? Spleiser dere eller betaler dere hver for dere?

Det varierer litt, noen ganger kjøper vi oss bare egen middag. Men ofte handler en av oss inn middag, og Vipps er jo bare guds gave til oss kids som bor sammen. Så ja vi handler felles og vippser. Med annen mat så kjøper vi hver for oss, bortsett fra havregryn, egg og frukt.

Hva vil du jobbe med? Vil du fortsette å jobbe i 3T etter utdannelsen?

Jeg vil jobbe i 3T, og utdannelsen tar jeg litt med tanke på videre utvikling i 3T. Time will show tho.

Er alle i gjengen like close eller er det noen smågjenger i gjengen? Synes bare der virker litt rart at 15 jenter er akkurat like close haha. Men virker jo som at dere har er sykt bra forhold.

Jeg kan skjønne at det høres rart ut med 15 bestevenner, men det er absolutt ikke en fasade som noen kanskje tror. Opp gjennom årene har vi hatt mange smågjenger i den store gjengen, basert på ulike interesser og forskjellige faser vi har vært gjennom. De fleste av oss har jo vært bestevenner siden første klassen på barneskolen, det vil si 16 år(??), så det er vel bare naturlig. Med årene har vi blitt even closer, så vi er bare en eneste stor familie.

Hvor ser du håndballkamper?

Jeg ser håndballkamper på nett på handballtv.no. Problemet er bare at man må betale for abbonement for å se dem.

Hvor ser du suits sesong 7? 🙂

Funny thing, jeg begynte på sesong 7 da jeg var i Gran Canaria, så den på Netflix. Skjønte nada da jeg kom hjem og søkte Netflix rundt etter den, og innså at den ikke har kommer til Norge enda.

Har noen av dere i gjengen opplevd å slite psykisk, hvordan er det isåfall i en så stor gjeng?

Vi har vært gjennom mye sammen, typ heartbreaks, douchbags, family-issues og døde kjæledyr, og det kan være ganske jævlig, alt er relativt selvfølgelig. Det er både fordeler og ulemper med å være en så stor gjeng i den sammenhengen, mest fordeler spør du meg. Det er bare at det kan være vanskelig å fortelle ting til alle samtidig, men vi er såppas close og bruker ofte å fortelle noe til noen, som forteller det videre til noen andre i gjengen og fort vet alle det, for det er det vi egentlig vil. Og det som sies går selvfølgelig ikke utenfor ringen.

Har du og vennegjengen et avslappet forhold til mat/mengde og utseende/kropp? Tenker du mye på hvor mye du bør ta osv når du spiser?

Vi har egentlig et veldig avslappet forhold til både mat og kropp, vi koser oss og spiser god mat, relativt sunt i hverdagen (og når jeg sier relativt mener jeg at vi lett kan ta oss en bolle og en cola hvis vi føler for det) og masse nammis i helgene. Det kan smelle ut av oss i tid og utid noe sånt som “faen det e sommer snart, vi kan ikke hold på sånn her, fra no av bare godteri på lørdag”. Men det varer ikke lenge. Tenker ikke mye over hvor mye jeg spiser, spiser til jeg føler meg mett.

Drikker du mye lettbrus?

Haha ouch ja jeg gjør egentlig det. Prøver å holde det til helgene da, men Nocco har jo blitt fast inventar i hverdagen også..

Hva er dine planer for påskeferien og sommerferien?

I påska har jeg tenkt meg til Åre. I sommerferien har jeg ikke lagt mange planer, bare den årlige turen med jentene til Hvaler.

Hvor mye trener du i uken? Hvor mye styrke og håndball?

I en vanlig (skadefri) uke har jeg håndball hver ettermiddag fra mandag til fredag + lørdagmorgen. I tillegg til egentrening på mandags- og fredagsmorgen, og felles styrke med laget tirsdags- og torsdagsmorgen. En normal uke ligger vel på rundt 16 timer. Nå gjør jeg det samme, bare ikke like mange håndballtreninger, ettersom jeg ikke kan være med på så mye der.

Du Har flere ganger skrevet har du problemer med hamstringen. Hvordan la du merke til dette? Eg har selv en go del smerter bak i låret i over 1 måned nå. Kjenne smerten hver dag, noen dager er vondere enn andre dager. Kan de hende det e hamstringen? Og eventuelt har du trent din hamstring til å bli sterke? Håper du kan komme med en god del tips, enten i et eget innlegg elle svare på spørsmålet

Jo nå skal du høre, jeg la merke til det fordi jeg tok fatt og sklei ut i spagaten og hørte at noe røyk på baksiden. Men det er mindre smertefulle måter å få en strekk på altså. Det er fullt mulig du kan ha en strekk, hvis du har smerter på baksiden av låret, spesielt når du trener. Du må ta det veldig gradvis og begynne med enkle øvelser på hamstring, som ettbens markløft og ettbens hipthrust på benk, begge øvelsene uten noe vekt. Ellers vil jeg anbefale å dra til en fysioterapeut.

Hvor er jeansen fra? sykt fin

Tusen takk! Den er fra Levi’s

Kan du komme med flere treningstips og program relatert til håndball og din skade?❤️❤️

Vil dere høre om det altså? Jeg føler jeg spammer litt om trening og skade haha..

Hva sa treneren din da du fortalte grunnen til at du hadde fått strekk? Er skikkelig trist, men samtidig så sykt komisk.

Haha bortsett fra the fact at det er det dummeste jeg har gjort og at det er utrooolig kjipt, så er det komisk ja. Men om det skulle være noen på laget som hoppet ut i spagaten for så å rive av seg liv og lemmer i forsøket, så måtte det nok blitt meg. Typisk meg egentlig, så det kom ikke som noe sjokk på den treneren vi hadde da. Men never again.

Typisk matdag?

Frokost: to knekkebrød med pålegg eller havregrøt. Mellommåltid etter trening: en banan, yoghurt eller lignende. Lunsj: enten middagsrester eller 3-4 knekkebrød med skinke, ost og grønnsaker. Måltid før trening: havregrøt, to brødskiver eller knekkebrød. Middag: det kan være så mangt, typisk middag kan være pasta, creme fraiche, laks og spinat, eller kyllingwok for eksempel.

Er det 3T og bloggen som er din jobb?

Ja jeg jobber på 3T som er min hovedjobb, jobber der kun mandager, tirsdager og noen fredager, i tillegg til at jeg blogger og jobber på Downtown noen helger.

Lurte på om du har ei venninne som studerer medisin? kunne hun ha tenkt seg, hvis du også synes det er greit selvfølgelig, å fortelle om studiet sålangt, hvor krevende det er, studietips osv.? vurderer selv å studere medisin, fordi jeg er veldig interessert i kroppen og mennesker og det kan feks være vanskelig å få jobb som en fysioterapaut etter studie.

Du det har jeg dessverre ikke.. Ingen av jentene studerer medisin, rart nok, mange smarte hoder, men ingen leger i nærmeste framtid.

Hvor har du kjøpt den skinnbuksen fra? 🙂

Den lånte jeg av Sanne, klarte å revne den med det samme heh… Den er fra Nelly.

Hei! Hvor streng er du med spor av gluten? Spiser du det smågodtet som er glutenfritt selv om det kan ha vært i kontakt med smågodt med gluten? Hilsen ei som nettopp har fått cøliaki

Hei du! Jeg har jo hatt det veldig lenge og er blitt veldig god på hva jeg kan spise og ikke. Jeg spiser mat som det står “kan inneholde spor av gluten” på etiketten. Jeg har hørt at det første året bør du kanskje være ekstra obs og ikke kødde med magen. Men jeg spiser både vanlig havregryn og smågodt.

Hvordan er ditt og vennene dine sitt forhold til kalorier? Er det noe dere tenker mye på, eller har du og dere et avslappet forhold til mat? Det virker så befriende å kose seg med maten som noe sosialt!

Det er veldig befriende! Vi teller ikke kalorier. Vi velger ofte lettere produkter da, hvis det står mellom vanlig rømme og lettrømme, eller vanlig ost og lettost. Det er ikke noe vi tenker spesielt over, det har bare blitt sånn.

Skal du fortsette å satse på håndball neste sesong? Har du noen plan for hvor lenge du vil satse?

Planen er å gå all in neste sesong ja, har ingen plan for hvor lenge jeg vil holde på.

Savner du å bo med familien?

Jeg savner familien, men jeg elsker å bo i leiligheten. Dessuten jobber jeg med mamma og pappa så jeg ser dem ofte. Det er bare Pernille det er uvant å se så sjeldent, men jeg spiser noen ganger hjemme, møter henne eller så jobber vi sammen på Downtown noen ganger.

Okei, veldig rart spørsmål, MEN, har du og Pernille deres naturlige hårfarge?

Det har vi, ingen av oss har gjort noe med hårfargen

 

1 kommentar
    1. Veldig fin spørsmålsrunde! Føler det er lett at sånne blir mye av det samme, men følte det var en fin blanding 🙂 Likte godt det siste bildet av deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg