Sunnere alternativ til ris?

Hei dere! Jeg startet denne uka med en liten handel, ikke store greier, men et par middager og litt pålegg. Alltid greit å starte uka med fullt kjøleskap og noen planer om middager og matpakker. Ellers har det vært fire treninger så langt, mandag og tirsdag. I morgen spiller vi bortekamp mot Sola. Vi spiller faktisk om bronsjemedalje for vår del. Vi trenger å vinne den, så jeg håper hele gjengen er klare for å gi alt i morgen.

Jeg prøvde meg forresten på en nyhet i butikken, nemlig blomkålris. Jeg stekte den med litt olje, et fedd hvitløk og saften fra en halv sitron. Det ble så godt! Til det hadde jeg laks, grønnsaker og kesam. Så enkelt og så godt.

Ønsker alle en fin dag i morgen, lillelørdag husk ♥ Vi sees

3 kommentarer
    1. Så godt ut! Men unødvendig overskrift da karbohydrater/ris ikke er usunt. Ville heller skrevet «alternativ til ris» 🙂

      1. Til Malene og Helene. Det var ikke meningen å påstå at ris ikke er sunt. Jeg spiser ris og poteter like mye som alle andre. Greit, jeg kunne formulert meg annerledes “alternativ til ris”:) Det har ingenting med færre karbohydrater og kalorier å gjøre, jeg bare velger å tro at noe som er 100% grønnsak er det sunneste alternativet. Jeg mener det på samme måte som at jeg ville sagt at squash-spagetti er et sunnere alternativ til vanlig hvit pasta. Men man oppfatter ting forskjellig og vi har vel ulikt syn på hva som er sunt og ikke, det er helt greit. Jeg sier ikke at noen har rett eller galt her 🙂

    2. Uff, tenkte akkurat det samme som Malene over her. Fikk en liten tåre i øyekroken da jeg har en lillesøster som har spiseforstyrrelser. “Sunnere alternativ”? Mener du som i mindre karbohydrater og kalorier? Ikke bra, dette skaper kroppspress og spiseforstyrrelser blant unge. Tenk på hvem som er målgruppen din, og prøv å ikke påfør andre et forvrengt og anstrengt syn på mat…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg