Oppskrift: kremet pasta med avokado

In desperate need of a delicious søndagsmiddag, men kreativiteten er nede for telling? Heldigvis har jeg et superforslag. Det er ikke fårikål, men minst like godt, bedre skal jeg være helt ærlig. Pasta pasta pasta, slår sjeldent feil ♥

Det dere trenger er:

Cremè fraiche

En halv avokado

Et par never fersk spinat eller noen klumper med frossen spinat (jeg brukte frossen, veldig enkelt)

Pasta nok til alle mann (jeg brukte 250g fersk glutenfri tagliatelle fra Rema 1000, det holdt til en mettende middag for meg + rester)

Stekt kylling (jeg brukte 200g ferdig stekt og skivet kylling)

Revet parmesan

Minitomater

Salt og pepper

Litt sitronsaft 

Et fedd hvitløk eller hvitløkspulver (kan sløyfes)


Mos avokadoen og bland sammen med ca en halv boks med creme fraiche. Krydre med salt, pepper, sitronsaft, finhakket hvitløk og en god dæsj revet parmesan.

Kok pastaen i en kjele som anvist på pakken (tips: smak underveis og sett på et par minutter mindre enn det står). Når det er 3 min igjen av koketiden, legger du klumpene med frossen spinat oppi sammen med pastaen. Hvis du bruker fersk spinat, damper du den ved å skylde den i kaldt vann og legge den i en stekepanne på høy varme, mens du rører rundt i noen minutter.

Hell av pastavannet og legg pastaen med spinaten tilbake i kjelen. Rør inn avokadokremen i pastaen på lav varme og smak til med krydder. Grunnen til at jeg tar av pastaen noen minutter før, er fordi den kan bli overkokt når den ligger og godgjør seg på lav varme nå. La kremen sette seg godt i pastaen til. Det skal ikke være flytende, men en creamy konsistens.

Server med minitomater, ferske eller stekte, og enda mer revet parmesan på toppen. OG NYYT.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg