Monsterøkta

Det er på tide å introdusere dere for monsterøkta, det var altså noen som ville det. Denne har hele håndballaget på sommerplanen og den skal gjennomføres to ganger i løpet av ferien. Jeg har krysset en av lista so far.

På “fotarbeid” jobber jeg i 17 sek, pause i 13 sek. På fotarbeid neste runde jobber jeg 20 sek og pause i 10 sek. Da setter jeg opp kjegler eller i dette tilfellet vester og jobber i ulike mønstre mellom dem, frem og tilbake/sidelengs/pyramideløp.

På løpingen i mellom intervallene er det i sone 3 hurtig jogg, og sone 2 vanlig jogg med mulighet for å prate underveis.

På sprinten er det rett og slett full spurt i 7 sek rett fram og en lengre pause i 53 sek. For å få maks ut av hurtighet.

Resten sier seg vel egentlig selv. Den helt siste intervallen er altså to stykk 2-minutters intervaller med 1 min pause mellom. Bare for å kjøre seg helt ned i kjelleren.

Jeg vil anbefale å kjøre økta på løpebane eller fotballbane.

GOOD LUCK!! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg