Mine nyttårsforsetter

Det er mye snakk om nyttårsforsetter og hvilken grad man burde ha fokus på det og ikke nå i januar. Det er helt opp til hver enkelt om man har lyst til å ha nyttårsforsetter eller ikke, jeg personlig er ikke veldig opptatt av det, men synes likevel det er greit å ha en liten pekepinn på hva man har lyst til fokusere på i løpet av året. Jeg har fem stykker.

Dele mer – Jeg vil være tilstede, samtidig som jeg vil dele det jeg gjør med dere. Jeg har blandede følelser angående dette, men jeg er vet hva jeg vil. Jeg vil få med meg det som skjer i nuet og ikke waste unødvendig tid på sosiale media, men jeg elsker å blogge og dele det jeg gjør med dere, så det vil jeg fortsette med. Jeg vil dele de kjedelige delene av meg og livet mitt, og de mer interessante. Fordi jeg synes det er viktig å gi dere et innblikk i en helt vanlig hverdag i en verden fylt med inputs fra sosiale media-kjendiser og deres liv hundre hakk lenger oppe på den sosiale ranken. Det er skummelt å bare ha dem å sammenligne seg med, da er det fort gjort å tenke at man ikke er bra nok, og DET vil vi ikke, for det er vi. Vi vil gjøre det beste ut av det vi har å rutte med.

Lære mye – Ha jevnt fokus på skolen utover hele semesteret. Really man?? Why even bother. Det samme skjer hvert år. SUPERmotivert fra 2-8 januar og !!der!! var den borte. Skippertak blir det nok i vår som i går og i fjor som året før. MEN jeg skal da vel gi det en sjanse.

Ikke utsette ting – Gjøre ting med en gang, enten det er noe dritt eller det er noe bra. Ikke vent med det. Jeg er en mester i å utsette ting, og det er ingen medaljefarge, verken gull, sølv eller bronsje som er verdt den følelsen av å ha noe ugjort hengende over seg. Jeg hater det. Så hvorfor gjør jeg det?? Stop it.

Bli mer rasshøl – Jeg vil gi alt for håndballen nok et år og satse på å bli bedre. Jeg vil bli sterkere både fysisk og psykisk. Den fysiske delen krever hard styrketrening og disiplin, mens den psykiske delen må jeg finne ut av litt selv. Jeg må nemlig bli med rasshøl på banen har jeg fått høre av trenerne mine, at er en av tingene jeg skal bli bedre på. Så jeg vet ikke hvor innafor det er å skrive ned det som et nyttårsforsett, men det er altså et av mine. Act more like an ass.

Det var det jeg hadde. Selv om disse forsettene er standard og begynner å nærme seg klisjeer, så har det en mental virkning for meg. Jeg trenger en påminnelse. Jeg blir motivert av å sette mål. Enten det er placebo eller ikke så gir det effekt. På samme måte som Nocco gir effekt enten det er koffeinet eller at det bare sitter i hodet. Så selv om jeg mest sannsynlig kommer til å være like ræva på de tingene som jeg irriterte meg grønn over at jeg gjorde eller ikke gjorde i 2018, så får jeg et kick og en ekstrem lyst til å bli bedre. Og det er viktig. Motivasjon er drivkraften til å utføre en atferd. Så er man motivert til å gjøre noe, møter man seg selv allerede på halvveien til måloppnåelse.

Har dere noen nyttårsforsetter? 

1 kommentar
    1. Jeg har lyst til å dedikere meg 100% til å være student, jeg er nå halvveis i en bachelor og føler jeg har sjonglert så mange roller mellom jobb, kjæreste, venninne, musiker og masse mer. I år skal student være hovedtittelen min slik at jeg faktisk kan være stolt av resultatene og vite jeg har gjort mitt beste.
      Fysisk skal jeg sette av tid til å tøye daglig, hånd i hånd med studentlivet får jeg veldig lett studentnakke og stive skuldre så det å ta seg tid til en 15 minutter tøying eller yoga viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg