Middagen er servert

Hei dere! Jeg tenkte å stikke innom for å servere dere dagens middag, eller i hvert fall et forslag som dere kan vurdere å lage selv. Denne middagen er veldig næringsrik, med både proteins, carbs og greens i massevis. Enkel og rask å tilberede er den også, jeg har rett og slett bare smekket sammen masse greier jeg syns er sunt og godt.

Det dere trenger er:

  • Karbonadedeig
  • Hakkede tomater
  • Kidneybønner
  • Ris (eller pasta, whatever you prefer)
  • Grønnsaker (jeg brukte): squash, sjampinjong, løk og paprika

Hakk opp grønnsakene, samtidig som karbonadedeigen stekes og kok ris som anvendt på pakken. Ta karbonadedeigen over i en skål når den er ferdigstekt, og stek grønnsakene for seg selv i noen minutter. Skyll kidneybønnene og tilsett dem og karbonadedeigen i panna med grønnsakene. Jeg lagde med både karbonadedeig og kidneybønner, man kan selvfølgelig bruke bare bønner for en veggiestyle, eller bare karbonadedeig hvis man ønsker det. Jeg sier ja takk begge deler.

Nå er det tid for å tilsette hakkede tomater. Jeg lager som regel dobbel dose, enten fordi det er til meg og roomien, eller for å ha til lunsj/middag dagen etter. Så jeg bruker to pakker med tomater.

La blandingen med kjøtt, bønner, grønnsaker og hakkede tomater putre lett på middels varme, til det er godt og blandet. Ta av risen og server :):):) Gjerne med et hvitløksbrød eller noe lignende ved siden av for litt ekstra hverdagsluksus.

Ha en fin dag! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg