Mandagen etter helga

Denne mandagen hit me som en bil i motgående kjørefelt. Tanker som hvem er du, hvor kom du fra og hva vil du med meg, gikk gjennom hodet mitt da Frank Ocean begynte å synge ved siden av meg i morges (ja jeg bruker sanger som vekkelyd). Men sånn er det, mandag kommer etter søndag, som kommer etter lørdag. Etter 21 år med like uker, burde man kanskje ha lært seg mønsteret. Men en blåmandag som denne tyder bare på at helgen har vært fantastisk. Jeg og Maja kjørte oppover til Åre på fredagen, mens resten; Thea, Martine, Hanna, Nora og Kristine, dro på torsdag. På fredag var det afterski på Verandan, etterfulgt av hyttefest med nye folk som vi fant tonen med overraskende godt. Kvelden var så morsom at jeg egentlig ikke burde skrive noe om den, for uansett hva jeg sier så vil det ikke høres på langt nær så bra ut som den var.

På lørdag våknet vi i relativt good shape, shaina kåken og dro ut for å spise frokost. Så droppet vi afterski, til fordel for å være hundre prosent gira på Bygget på kvelden. Det ble nok en bra kveld, som endte med å knabbe en maxi-taxi rett foran snuten på en sint gjeng, innså etter opptelling at vi manglet et medlem. Fant medlemmet sittende på Max med en pose chilli cheese i fanget, og så bar det hjemover til hytta for jente-nach og god stemning som alltid.

Frokosten på Åre bakeri var midt i blinken. Jeg bestilte egentlig bare en kaffe, men den hyggelige kelneren ga meg en glutenfri kake også, hvor søtt er ikke det da, jeg ble veldig rørt.

Vi lagde nydelig middag på lørdagskvelden før vi dro ut. Kremet pasta (av creme fraiche, egg, hvitløk, spinat og parmesan) med bacon og stekte cherrytomater.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg