Hvordan fjerne gelenegler hjemme

Hei babes! I dag har vi første håndballtrening etter ferien, også kalt starten på oppkjøring før sesong. Med korona og ferie oppå hverandre føles det som en evighet siden håndballhverdagen var nogenlunde normal. Men vi får lov til å spille med full kroppskontakt nå, bare vi sender inn en helsesjekk rutinemessig hver morgen og kveld. Det er jo stress for ei som ikke husker å registrere parkering i smartpark eller sette på vekkeklokke før hun legger seg, men sånn er det.

Apropos glemsk, eller distré er kanskje et bedre uttrykk – jeg har jo hatt lange gelenegler denne sommeren, noe jeg bruker å ha en gang i året, når det ikke er håndballtreninger, med den forutsetning selvfølgelig at jeg husker å fjerne de før treningene begynner. Vel, denne gangen hadde jeg glemt å bestille time til neglesalongen for å få de fjernet, og dermed måtte jeg ty til egen behandling. Så i går kveld satt jeg og Julie og tvinnet fingrene mine inn i alkohol-marinerte bomullpads med folie utenpå.

Slik så neglene ut da jeg akkurat hadde fikset dem. De har holdt seg sinnsykt bra!

Jeg blandet halvt om halvt med antibac og neglelakkfjerner. Jeg tror du helst skal bruke en fjerner med aceton i fordi det er såppas sterkt, men jeg fant ikke det, så brukte den vanlige rosa flasken fra Nivea. Blandet det i en kopp og duppet bomullsdotter i, som jeg la oppå neglene og holdt dem på plass ved å pakke inn fingertuppene i aluminiumsfolie. Slik satt jeg i 30-40 minutter og så på Down to Earth med Zac Efron og cravet yoghurt og druer, men klarte ikke lage det.

Det er en bomullstråd som henger fast på tuppen av pekefingeren min haha, ikke en crazy negl.

Etter 40 minutter tok jeg av klumpene og måtte skrape av neglen, som var løsnet en god del. Jeg mistet litt av min egen negl og jeg kjenner at de er betydelig svakere nå, men sånn føler jeg det alltid er. Jeg fikk i hvert fall av meg neglene i tide og jeg slapp og betale 400 kroner for å fjerne dem hos en pro. Nå gjelder det bare å shmøre fingra inn i olje framover 😝😇

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg