Grove rundstykker, glutenfritt så klart

Heisann hoppsan! Det er søndag og jeg har hittil gjort bare søndagsting, så det føles bra. Det første jeg gjorde var å sove lenge, etterfulgt av å ligge i halvveis søvne litt lenger, bare fordi det er søndag. Sto omsider opp og spiste en god søndagsfrokost med kjæresten. Jeg dro hjem etter frokost og annonserte til mine venner at jeg var interessert i å gå en tur. Markus og Sanne meldte seg som turkamerater og vi gikk en lang og fin tur på Ladestien.

Da jeg kom hjem tok jeg på meg mitt ikke-eksisterende forkle og bakte hjemmelagde rundstykker. Mmmm det er godt det. Så ble det sannelig en skikkelig god lunsj også. Nå sitter jeg veldig mett under dyna i sofaen og ser på Netflix. Jeg begynte på en ny serie i går, Vis a Vis. Den er spansk, men den er sabla bra altså. En prison break/orange is the new black variant med enda mer action.

Til rundstykkene brukte jeg:

  • havregryn og glutenfri grov melblanding halvt om halvt, rundt 270 gram til sammen
  • 3 egg
  • 250 gram mager kesam
  • 2 ts bakepulver
  • litt salt, kanel og kardemomme

Kesam kan være et godt alternativ hvis man vil lage de kjente cottage cheese rundstykkene, men ikke har stavmikser eller ikke gidder å mose cc’en i en blender (that’s me). Jeg stekte dem på 180 grader, midterste rille, i ca 20 minutter. NYDELIG med brunost på og et glass melk til.

Ønsker alle en fin søndag! ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg