Enkel sommermiddag: scampi og nudler i tomatsaus

Jeg prøvde meg på en hjemmesnekret scampi-rett i går, som jeg tenkte å dele oppskriften på. Jeg blir mer og mer ubesluttsom jo mer sulten jeg blir, så da jeg lå og solet med med girlsa i går, trengte en soon-to-be-hangry-girl, desperat middagsinspirasjon. Martine begynte å snakke om scampiwok, så det ble inspirasjonskilden.

Jeg er veldig enkel av meg, så denne retten kan absolutt gjøres dobbelt så fancy. Da tenker jeg på details som å kjøpe rå scampi og gå dypere inn på faget woksaus, men jeg gjorde det enkelt. Jeg kjøpte ferdig marinerte scampi i hvitløk og chili, cherrytomater, avokado, finhakkede tomater, risnudler, paprika, løk, hvitløk, lime, soyasaus og sesamfrø. Anbefales å adde et hvitløksbrød for en fullverdig tilfredsstillelse.

Slik gjorde jeg:

Fres hvitløk, løk, cherrytomater og paprika i olje i en kjele og la det surre noen minutter. Varm scampiene i en panne og skvis litt lime over. De er ferdigkokte så tar ikke mer enn noen minutter å varme de i pannen. Fyll kjelen med vann nok til å koke risnudlene oppi. Evt tilsett en kyllingbuljong i kjelen med vann, jeg hadde ikke det så jeg droppet det. La kjelen med vann, løk og paprika koke opp og tilsett risnudlene. Når de begynner å nærme seg ferdige tilsett de hakkede tomatene.

Skjær avokado i terninger og legg i en skål med den ferdigstekte scampien og risnudlene i tomatsaus. Avslutt med en dæsj soyasaus, limesaft og sesamfrø på toppen.

Noen som vil prøve??

2 kommentarer
    1. Åå, det så veldig godt ut😍 Hadde gjerne prøvd det, om det ikke hadde vært for at jeg er allergisk mot sjømat. Kan jo evt. Tilsette kylling såklart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg