Eksamenstips

Hei dere! Dette innlegget skriver jeg i en feiiii, som en del av min 10 minutters pause fra lesinga, eller det blir nok et kvarter, for jeg har store planer om å rusle ned trappen til butikken i slippers og en oversized t-shirt og kjøpe meg en stor sjokoladeplate til bare meg selv. Det må være helt innafor tenker jeg. Tanken med innlegget her var uansett å liste opp noen enkle tips til alle dere/oss som befinner seg i en trååki eksamensperiode for tiden. Håper det kommer til nytte!

 

× Last ned Hold eller Forest på AppStore. Det er både dårlig for konsentrasjonen og stressende hvis man har en mobil liggende foran seg der det hele tiden tikker inn varsler og man går innpå for å svare på snaps og sjekke instastories hvert femte minutt.

 

× Ta pauser – gjerne et kvarter eller 10 minutter, hvert 45 minutt. Altså pause etter tre kvarters effektiv jobbing.

 

× Diskuter faget og oppgaver med klassekamerater

 

× Drikk ubegrensede mengder svart kaffe ;p

 

× Ha med nok mat på skolen hvis du sitter der, ta med matpakker og oppskjært frukt, og husk å drikke vann.

 

× Bruk flashcards. Søk flashcards og ditt fag på Google og se om det finnes nyttige begrepsforklaringer.

 

× Kjøp iskaffe på Rema til 10 kroner

 

× Sett en plan for hva du skal gjennom i løpet av dagen før du tar kveld

 

× Gjør eksamensoppgaver – det er ofte de mest relevante oppgavene

 

× Unn deg en stor sjokoladeplate or whatever makes u happi

 

× Prøv deg på en study-liste på Spotify, kanskje det funker for deg

 

× Heng opp post-it-lapper rundt om i huset med formler og begrep så underbevisstheten fanger det opp

 

Lykke til med lesingen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg