Budsjett og glutenfri heaven

God lillelørdag! En recap på dagen i dag – det er sol og blå himmel, rett over 0 grader, med andre ord STRÅLENDE vær her i Sola. Vi har fri fra håndball i dag, men jeg og Maja turer nok oppover til hallen og kjører fotarbeid og kortintervall i løpet av ettermiddagen.

Til nå har jeg sittet på hjemmekontoret mitt og jobbet, samtidig som det gikk opp et lys for meg. Det er januar, (nytt år – nye muligheter osv.) og med det har jeg bestemt meg for at jeg skal prøve å få bedre kontroll over økonomien min. Det er kanskje mitt eneste nyttårsforsett. Så nå sitter jeg på nett og prøver å finne den beste malen til mitt personlige budsjett. Jeg vil prøve å spare mer.

Det fører meg over til det andre jeg har gjort hittil i dag. Jeg skulle bare en tur på butikken, for å kjøpe en mango til en tenkt mangosalat som tilbehør til dagens middag, nemlig thaigryte fra Grønne Folk. Dette var forresten to minutter etter at jeg hadde sittet hjemme og laget budsjett, hvor jeg innså at jeg bruker mye penger på mat. Jeg gikk inn i butikken med den innstillingen og den visjonen at jeg skulle ha kun én mango. Rett inn, mango, rett ut. Kan da ikke være så vanskelig?

Første hindring: de har ikke mango. Det ligger tre brune, fluespiste tempurputer over skiltet med mango, så nei de har ikke mango. Jeg tenker “synd! da får jeg bare gå ut igjen da!” samtidig som beina beveger seg i motsatt retning av utgangen, og jeg vet hva jeg skal. Ny butikk skjønner dere, så jeg må jo sjekke ut det glutenfrie utvalget. Det gjør jeg alltid i en ny butikk.

Jeg tror ikke dere skjønner, altså dere som ikke har glutenallergi skjønner hundre prosent ikke dette, men dere brødre og søstre som ikke kan spise tempura scampi, vårruller, kvikk lunsj og oreo-iskrem, dere vet følelsen. Jeg gikk inn i en verden av glutenfritt!! En verden = tre vegger med glutenfrie produkter. Men også produkter jeg aldri har sett før! Det er så gøy det.

Dette var de to minste hyllene, men med flest nye ukjente produkter. Haha jeg må slutte å nørde så gæli, men jeg syns det er interessant. Det er forresten på Coop Mega Sola.

Jeg kjøpte ikke alt nytt, men noe. En havrekjeks som minnet meg om Bixit, en müslibar – begge lure å ha i treningsbaggen. Tortellini!! De hadde både med spinat og spekeskinke. Det har jeg bare sett i Sverige tidligere. Berit Nordstrand sin granola er forresten veldig god og sjokolademoussen kjøpte jeg bare fordi den var uten sukker, så hvis jeg får cravings en kveld kan jeg mikse sammen den.

Look how cute they are.

Så innkjøpet gikk litt over planlagt budsjett, but so be it. Noen går over budsjettet når det kommer til festing, reising, interiør og klær, for meg er det all about the glutenfree foods. Takk for i dag ♥

4 kommentarer
    1. Hei!
      Ser du har slettet det siste blogginnlegget ditt som var lagt ut etter dette, og merker du er mindre aktiv på bloggen nå. Kommer du til å satse kun på vlogging eller skal du fortsette her?
      Er håndballspiller selv, og elsker å lese og følge livet ditt som håndballspiller. Også spennende å følge deg når du har flyttet nå, og gode og mindre gode sider ved det å følge drømmen og gjøre spontane ting utenfor komfortsonen. Hadde vært kjempegøy om du filmet og la ut hva du trener, video av både håndball- og fysiske treninger. Kjempegøy å følge deg hele veien, håper ikke du slutter nå. Hadde isåfall vært fint om du la ut et innlegg om dine tanker med bloggen og veien videre der. Digger å se hverdagslivet ditt da du er litt mer “normal” og jordnær, og ikke bare typisk influenser med masse spons og typiske “kjendis”-situsjoner man ikke kan nå opp til.

    2. Veldig morsomt når du deler hverdagen med cøliaki. Har nylig fått samme problem og synes det hadde vært morsomt om du delte flere oppskrifter og tips i forhold til dette. Synes det er spesielt vanskelig når man er “på farta” og ikke kan stikke innom en cafe og kjøpe en baguette uten at den er tørr, ekkel og liggi i en plastpose siden forrige uke….

    3. Jeg har også cøliaki og kan relatere så syykt til dette! Haha! HVER gang jeg enten er på et helt nytt sted eller bare i en helt ny butikk _må_ jeg sjekke ut glutenfri-hylla i tilfelle det finnes noe der som jeg ikke har sett før. Gleden er stor når det plutselig dukker opp en skjult skatt eller en nyhet:’)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg