Bare en tanke

Hei dere! Jeg sto opp grusomt sent i dag, jeg gidder ikke få dårlig samvittighet for det, men jeg liker ikke at dagene blir korte, jeg vil ta godt vare på alle timene jeg har i døgnet, corona eller ei. Uansett, det skjedde i dag, noen ganger går ikke ting helt som planlagt. Jeg sov ikke lenge fordi jeg ikke ville stå opp, men jeg sovnet så sent i går så det ble bare sånn.

Jeg og A lå oppe og pratet om alt og ingenting lenge etter midnatt. Jeg kjenner at for min del er det ekstra viktig i denne tiden å sette av tid til å prate og å ha noen å prate med. Fordi ting er merkelig nå, jeg er ikke så sosial som jeg pleier, naturligvis, ikke med venner, ikke med jobb eller håndball. Heldigvis har jeg en som ikke slipper unna hvis jeg har noe på hjertet, men alle har kanskje ikke det. Og det er nok ikke alltid like enkelt å rekke hånden i været å innrømme at man trenger noen å prate med, så går man heller mange tanker inni seg. Det kan til og med bygge seg opp en klump i magen, som knyter seg, og når man ikke har satt ord på ting eller hørt seg selv si det høyt, så kan det være vanskelig å vite hva klumpen kommer av og egentlig dreier seg om i bunn og grunn. Det bare er en klump i magen som man blir vant til å ha der. Noe som ikke er bra.

Alle burde hatt en person som man kunne pratet med, enten man har behov for å si at man er glad og fornøyd, stolt av seg selv, sint på seg selv, sint på noen andre, eller bare lei seg uten noen spesiell grunn. Det er lov noen ganger det også. Alle knapper i følelsesregisteret burde man kunne snakke om hvis man trenger det, om ikke skrive det offentlig på en blogg, så bare det å ha en venn som kan lytte.

Jeg tenker bare at kanskje du er den vennen som kan strekke ut en hånd til vennen din og spørre om det går bra. Bare ha det i tankene i hvert fall, at kanskje akkurat din venn, familiemedlem, kollega eller bekjent ville satt pris på å bli spurt om han eller hun har det bra. Det trenger ikke være noen big deal, det kan for eksempel være en snap eller en melding med en “hva gjør du i disse dager?” Kanskje går det veldig fint, kanskje er det litt tungt akkurat nå. Uansett finner man det ikke ut om man ikke spør. Ettersom jeg har så mye tid til å tenke for tiden, så tenker jeg kanskje at flere også har det.

Bare en tanke ♥

annonselenker // bukse HER, sko HER, topp HER

Koden holck15, gir 15% rabatt på nakd.com de neste 40 timene. Hvis noen kjeder seg ♥

5 kommentarer

Siste innlegg