Hvordan vaske jeans

Yo !! Nå skal det vaskes klær, så dere som fortsatt bor hjemme kan bare krysse ut denne siden fort som faen og fortsette livet i luksus hvor mor og far vasker klærne deres, eller dere kan lagre dette innlegget i minnet og komme tilbake til det når tiden er inne. For dere som har flyttet ut så kan dere kanskje å vaske bukser fra før av, men det kunne ikke jeg, så derfor skal jeg dele min oppdaterte kunnskap som husmor. Jeg gjorde nemlig den feilen at jeg kastet den ene svarte jeansen min i skittentøyet med farger og peiset på med 60 grader og hundre tusen turbo snurr i sekundet, så den buksa ble ren, men den var så slitt at den var mørkegrå da den var ferdig (overdriver litt men).

Så slik kan du vaske jeans:

⋅ Vask lyse og mørke jeans hver for seg

⋅ Vreng dem og vask dem med innsiden ut

⋅ Bruk et vaskemiddel som ikke inneholder blekemiddel

⋅ Sett maskinen på 30 eller 40 grade, bomull

⋅ Juster sentrifugeringen til et lavt antall turtall, jeg bruker typ 400-600 

Både fasongen og elastisiteten holder seg lenger uten bruk av tørketrommel og tøymykner, så finn frem et tørkestativ om du ikke allerede bruker det. Vreng buksene riktig vei og la de lufttørke. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper det var til hjelp mine fella students ♥

4 kommentarer
    1. Hei! ville bare gi tips om at man faktisk ikke skal vaske jeans. Man skal legge den i fryseren og la den ligge opptil 48 timer for å ikke ødelegge stoffet, Elastiteten blir ødelagt og fargen viskes bort så Man skal faktisk vaske jeans en gang i året. Går på moteskole hehe så har lært det der.

    2. Ikke alle som bor hjemme har den luksusen der foreldrene vasker klærne for seg, jeg har alltid vasket mine egne klær 🙂 Aldri tenkt over at man bør vaske jeans hver for seg og at man ikke bør bruke tøymykner! Heldigvis har det gått bra hittil, men det skal jeg ha i bakhodet neste gang jeg vasker jeans. Takk for gode tips 🙂

    3. Hei 🙂
      Vask de på ullprogram med Milo, enda mer skånsomt. Alle mine svarte stretchjeans beholder stretchen OG fargen. Jeg vasker også treningstightser og treningsbher på ullprogram.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg