En smart frokost i en travel hverdag

Hei og god søndag! Dagen for å lade opp and prepare for a new week. Jeg sov som et barn i natt etter at jeg kom hjem fra jobb og sov til elleve i dag, diiigg. Jeg tok meg en kjapp treningsøkt klokken to – intervaller i eget selskap. Jeg liker å løpe intervaller når jeg gjør det kun for meg selv og ikke fordi det står på en plan at jeg gjøre det. Dette kjørte jeg:

45/15 x 10 (2% stigning, 14 km/t)

30/30 x 10 (2% stigning, 17-18 km/t)

15/15 x 10 (2% stigning, 19-20 km/t)

Nå som jeg var inne på det å forberede seg til ny uke, så tenkte jeg å tipse dere om en smart frokost for de av oss som har det en smule travelt om morgenen. Nemlig overnight oats/chiagrøt. Man kan selvfølgelig spise det til lunsj, mellomtid eller kveldsmat også, selv hadde jeg det med meg på skolen i forrige uke. Det er utrolig enkelt å lage. Du lager det kvelden før, lar den stå i kjøleskapet over natten, i en liten matboks eller et glass med lokk, og vipps så har du ferdig frokost neste morgen. 

Det er helt opp til hver enkelt hvilke smaker man foretrekker og hva man vil ha i grøten, men til en enkel base trenger man:

Mandelmelk

Gresk yoghurt

Chiafrø

Havregryn

(og evt. noe søtning, det kan være honning, proteinpulver eller yoghurt/melk med søtere smak)

Bland sammen ca. 1,5 dl mandelmelk, 100g gresk yoghurt, 1,5 dl havregryn og en spiseskje med chiafrø. Jeg rørte også inn en halv scoop med vanilje-proteinpulver. Rør godt og tøm over i en boks/glass og sett i kjøleskapet. Topp gjerne med bær, frø, rosiner, kanel og alt annet du måtte komme på som smaker godt. Så er det bare å glede seg til morgendagen! 

2 kommentarer
    1. Tips! Om du skal ha det til f.eks lunsj, lag den om morgenen og ha i fryste bær. Når det er tid for lunsj har bærene akkurat tint, og grøten har holdt seg kald uten kjøleskap. Bringebær er best! Nammm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg