Enkelt middagstips; pasta carbonara

Hei! Nå er jeg i Aure, ikke langt unna Molde. Jeg er her med Byåsenjentene på håndballskole/treningsleir. Som vil si at vi har noen timer med håndballskole for barn i tillegg til at vi har en til to treninger om dagen selv, og en treningskamp mot Molde i dag. Vi dro i går og skal hjem igjen i morgen. I mellomtiden tenkte jeg å gi dere et enkelt middagstips som er veldig godt og ikke trenger å være veldig usunt, nemlig pasta carbonara. 

Dere vet det ikke enda, men jeg bor med dronningen av pasta carbonara. Maja kunne sikkert spist det til alle måltider hver dag, noe hun også gjør etter min beregning, men jeg overdriver sikkert hvis du spør henne. Poenget er at det garantert blir noen carbonara-middager fremover så jeg må bare lære meg det først som sist. 

Kok opp pasta som anvist på pakken. Stek bacon (og kylling, hvis dere vil gå for min vri) i en panne. Rør sammen matfløte (lett matfløte om dere vil), to eggeplommer, eventuelt litt parmesanost og smak til med salt og pepper. Bland kjøttet i fløteblandingen og rør om på lav varme til det blir litt tykkelse på den, tilsett til slutt den ferdigkokte pastaen og rør sammen. 

5 kommentarer
    1. Et godt tips, når det er 2 min igjen av pastaen ta brokkoli i vannet. Så får du litt grønnsaker i pastaen også 👌🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg