Sukkerfri snickerskake

Etter en stor porsjon med pasta bolognese til middag i går kjente jeg at jeg trengte en real dessert. Så jeg sendte en melding til min dessert-kompanjong, Anna, og spurte om hun ville være med å røre sammen noe greier. Vi var mye mer aktiv på bakefronten før, da prøvde vi seriøst ut alle oppskriftene til Kriweb og Lindastuhaug og alt som var. I det siste har det stilnet litt, men i går var vi tilbake i vårt ess. Vi lagde en sunnere snickerskake med hjelp av Linda sin oppskrift, som dere finner HER. Den er veldig enkel å lage og den skal ikke stekes, bare bevares i fryseren eller kjøleskap. Bunnen er laget på peanøtter, dadler og havregryn, mens toppingen er en sukkerfri karamell-røre av vikingmelk, sukkerfri sjokolade, smør og sukrin gold. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kaka er digg i seg sjæl den, men den ble ikke akkurat mindre digg med salt karamell-is fra Skyr. Mmmmm det kaller jeg en real dessert på en tirsdag. Kaka står fortsatt i fryseren, bildene her tok jeg da jeg helt uskyldig forsynte meg litt i sta 🙂 I dag er det jo lillelørdag. Finner alltid en god unnskylding hahah, men igjen så trenger man vel ingen unnskylding for å kose seg litt ekstra. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prøv den, dere vil ikke angre! Ha en fortsatt fin kveld!

6 kommentarer

Siste innlegg