Veggietaco

Heisann! Det nærmer seg helg, noe som betyr taccco. Vi har alle våre varianter av den meksikanske retten, om det er kylling eller rødt kjøtt, lefse eller skjell, ananas eller habaneros. Jeg skal til Sanne på fredagen og njute den tradisjonelle norske versjonen. MEN jeg har tenkt å anbefale dere en variant med en liten vri. Nemlig uten kjøtt. Jeg synes helt ærlig det er like godt og det føles enda bedre for kroppen. Når jeg lager taco på egen hånd (en sjelden gang i skuddåret) for eksempel i hverdagen så velger jeg bønner, linser og kikerter istedenfor karbonadedeig 9/10 ganger. Anywayz HERE WE GO.

Altså den eneste forskjellen er vel strengt tatt at jeg bytter ut kjøttet med et annet alternativ. Jeg bruker som regel vanlige kidneybønner og linser eller kikerter. Tømmer ut vannet fra pakningene og legger bønner og linser på en stekepanne. Jeg bruker middels varme. Formålet er jo ikke å steke det, men bare å varme det og mikse det godt sammen med tacokrydderet. Jeg bruker vanlig tacokrydder og tilbereder videre på samme måte som jeg ville gjort med kjøtt.

Masse grønnsakskuttings. Jo mere jo bedre. Agurk, tomat, paprika, salat, mais, er vel det jeg bruker. Med ost, guacamole eller rømme og salsasaus. 

Jeg bruker lefsene fra BFree, disse er laget av quinoa og chia, men de har også en grønn pakke. Selges på de fleste matbutikker. Glutenfri og vegan.

Noen som kunne tenkt seg å prøve veggievarianten?

3 kommentarer
    1. heihei! så fint at du spiser uten kjøtt <3 er selv vegetarianer på 2. året 🙂 vil bare tipse om å vaske bønnene før du spiser dem, da de ligger i en lake som ikke er så bra for magen!

    2. Veggistaco eller pizza er også dødsgodt laget av moste bønner blandet med en halv boks hakkede tomater, røde linser og tacokrydder, sånn hvis du vil prøve andre varianter! Eller «veggi deig» fra kiwi, gode makronæringsstoffer

    3. Veldig godt å se at at du spiser kjøttfrie retter! Selv elsker jeg sortebønner med tacokrydder og hjemmelaget salsa er det aller beste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg