Ukens spørsmål #46

 

Kordan håndba​ll-lag spille du på no?

Jeg skjønner godt at det kan være forvirrende med alle disse håndballagene haha. Det er litt vanskelig å formulere det med få ord. Jeg har en 3 års-kontrakt med Byåsen elite, men er på utlån til “samarbeidsklubben” Charlottenlund (CSK) i 1.divisjon. Så jeg trener for det meste med Byåsen og spiller kamper for CSK. 

Bilderesultat for matholck mage trening

Hva er planen din for neste håndballsesong? Skal du spille med Byåsen eller CSK?

Det er ikke godt å si, jeg lurer på det samme. Det er veldig avhengig av hvordan situasjonen utspiller seg før neste sesong med tanke på andre spillere som kommer til og fra byen. Jeg skal holde dere oppdatert! 

Har du det bra?

Jo takk som spør <3 Jeg har det bra jeg, trives med både skole og håndball og venner. Ikke noe kjærlighetssorg eller depresjon jeg kan blogge om enda. 

Hvor ser du deg selv om 5 og 10 år? 🙂

Jeg synes det er litt scary å tenke på, man vet jo aldri hva som vil skje. Det er litt forskjell på fem og ti år da, om fem år har det kanskje ikke skjedd så mange drastiske forandringer, men om ti år da er jeg 31, da er jeg jo skikkelig voksen….(ikke for å stresse dere over tredve som leser dette altså).  

Blir det ikke mindre rot av å trakte vanlig kaffe, i en kaffetrakter?

Nei det er faktisk null stress. Det er litt som å lage en stor kopp te. Altså jeg koker vann i vanlig vannkoker. Tar to scoops kaffepulver i filteret og heller deretter vannet i rolige, sirklete(?) bevegelser over filteret, så kaffen renner ferdig ned i kanna. Etterpå er det bare å kaste filteret med kaffepulveret oppi. Ikke no rot og søl. Derimot, nyydelig kaffe. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er dette havremelet glutenfritt?

Jeg bruker faktisk hverken glutenfritt havregryn eller havremel. Det er fordi vanlig havregryn/mel i utgangspunktet er glutenfritt, men man kan ikke garantere at det er 100% glutenfritt fordi det blir behandlet i samme rom som annet mel. Jeg er ikke så hyperallergisk at jeg ikke kan spise noe som “kan inneholde spor av” gluten, sånn som for eksempel vanlig melkesjokolade. Derfor tåler jeg også å spise vanlig havregryn. 

Jeg lurte på noe angående intervalltrening på mølla! For er det ikke veldig mye styr, feks. med 17/13 intervaller eller andre korte intervaller? Jeg mener med å manuelt trykke ned tempoet eller skru det opp igjen? Eller har du stilt det inn automatisk? Håper du svarer 🙂

Hei sann! Dette hørtes tungvindt ut. På korte intervaller skrur jeg ikke ned tempoet i pausene, det har man ikke sjans til å rekke. Du kan jo prøve, men med høy nok hastighet skal du være så andpusten at du ikke en gang rekker å si onomatopoetikon i pausene. Jeg bare plasserer bena på sidene av mølla og står framoverbøyd og hikster etter luft i 13 sek før jeg begynner å løpe igjen. Etter 10 drag så tar jeg en lengre pause og da skrur jeg ned tempoet og går i to minutter. 

Hvor gammel er Pernille? Og hvor gammel er kjæresten hennes? 🙂

Hun blir 18 år i morgen (6.april) ♥ grattla søss. Hun er født i 2000 og typen er 98er som man sier. 

Hvor på ferie var du?

Aruba, en øy i Karibien. 

Hvilket hotell bor dere på? Hyatt? Jeg har vært på Aruba to ganger tidligere, og skal tilbake nå til sommeren. Det er virkelig paradis på jord uten å være helt øde 😀

Vi bodde på Mariott, ikke langt unna Hyatt. Ja det var utrolig fint!

Hva kostet arubaturen med mat, reise, hotell, utflukter osv til sammen for alle fire?

Jeg synes ikke det er helt legit å snakke om sånt, hvor mye en genser koster kan jeg dele, men når det handler om så mye penger syns jeg det blir helt feil. Spesielt fordi jeg ikke betalte selv, det var mams og paps. For de som lurer av den grunn at de kunne tenke seg å reise dit selv, så er det jo bare å søke litt rundt hos reisebyråer. Til dere kan jeg si at det ble en sydentur en del dyrere enn vanlig, på grunn av prisene der nede. For det første var det mest merkebutikker som Gucci, Prada, D&G, Hermes osv, så det var mildt sagt dyrt om man skulle shoppe. Samtidig var restaurantene dyre, det vil si dyrere enn norske priser, noe som i seg selv er ganske dyrt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan unngår du å bli solbrent eller blir du solbrent på stranda ?

Jo nå skal du høre, dette er min strategi: Smøre meg med solfaktor 50, sole meg og bli kritisk solbrent, smøre meg deretter med burn-aid-aftersun for kritisk solbrente idioter, dure på med sunblock dagen etter. med badedrakt. i skyggen. resten av uka. 

Hvor er bikinitoppen fra?

Nelly. Både topp og truse i samme fine burgunder farge. Trusa er den som går litt oppover på hoftene og er en nice liten g-streng egentlig. Dere skjønner hvilken jeg mener sant. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvor kjøpte du levis shortsen på bildet?

Hm jeg husker ikke hvilken butikk. Hvis jeg skal gjette så muligens Urban Outfitters eller så har jeg funnet den i kjelleren. 

Hvor er badedrakten fra?

Den er fra Monki, veldig fin rygg på den. Kjøpte den rett før jeg dro så den er sikkert i butikken enda, både i svart og rusty orange. Tenkte at hvis jeg tok sistnevnte ville det se ut som jeg gikk naken på stranda, så det ble svart. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er det noe spesielt nippel cover du brukte under badedrakten i det innlegge “JOKES ON ME” ? (↑)

Nej bruker aldri nipple cover jeg, synes ikke nippler er noe farlig

Hvorfor skriver du aldri hvor tingene er fra?

Sorry no reason, kan bli flinkere på det

Har du alltid hatt markert mage eller er det noe som kom med treningen? Hvilke øvelser gjør du som har gitt deg markert mage?

Nei altså jeg har ikke hatt markert mage siden jeg var 13 år haha. Hvis jeg hadde kvittet meg med litt magefett så hadde det kanskje kommet frem noe i dagens lys, for musklene finnes under der et sted. Men jeg er jo glad i mat da vet dere. For ikke å rakke for mye ned på meg selv, så må jeg innrømme at trening gjør susen. Jeg trener spesifikk mage minst en gang i uka, da trener jeg med en partner. For eksempel alle mulige former i “trillebår-posisjon” der en holder beina til den andre som står i armhevingposisjon og slipper en og en fot. Også utallige former for sit-ups, sidehev, toe to bar. Jeg merker stor forskjell etter at jeg begynte med faste core-økter, så å legge til noen basic mageøvelser en til to ganger i uka anbefales. Tålmodighet er dessverre et viktig begrep her. 

Bilderesultat for matholck mat

Hvor mye trener du i uka? Hva trener du og ca hvor mange timer?

Har seks håndballøkter i uka, på mellom 1½ og 2 timer (fri på søndager). I tillegg trener jeg en eller annen form for styrke/bevegelighet om morgenen hver dag, bruker som oftest rundt 1½ time på det. 

Spiser du godteri, kaker og is? Eventuelt hvor ofte?

Ye man. Holder det til helgene. Men sånn for å ta et eksempel da, på tirsdag ble jeg tilbudt glutenfri sjokoladekake hos en venninne etter skolen og da sier jeg ikke nei takk fordi det er tirsdag. Livet er til for å leve og da sier man fanken ikke nei takk når noe sånt byr seg. Godteri spiser jeg i helg og ferie. Is kommer jeg mest sannsynlig til å spise hver dag når sommeren kommer. Får prøve å ta en lollipop innimellom så det ikke bare blir snickers og royal trippel (selv om de er bezt). 

Hva trener du med i knebøy, frivending og benkpress?

Utfordrer meg selv på 60-tallet i frontbøy (jeg tar front istedenfor vanlig knebøy fordi det er bedre for ryggen min), 40-50 i frivending, og benkpress er det veldig lenge siden jeg har trent. Tok 50 sist jeg husker. 

Hva spiser du som regel utløpet av en dag vs i helgene

Hmmm i hverdagene spiser jeg sunn, god, fargerik, norsk kost. Det vil si havregrøt til frokost, brødskive med egg og kaviar til lunsj, yoghurt og frukt til mellommåltid eller enda en havregrøt før håndballtrening, laks eller kjøttkaker med ris eller potet og grønnsaker til middag og eventuelt ei litta dessert til kveldmat, det kan være en bolle med vaniljekesam, frukt og kornblanding. Dette var bare typiske eksempler, jeg er ikke så monoton at jeg bare spiser det der haha. I HELGENE DERIMOT spiser jeg det jeg vil 🙂 rundstykker til frokost, sushi til lunsj og pizza til kvelds for å sei det sålles. 

Hvor høy er du?

173 

Favoritt snop / både sunn og usunn

Favoritt sunn snop er alt av frukt, bær, grønnsaker og dip og proteinbarer for eks. Usunn, oh dear….. smågodt er jeg veldig svak for. Alt som er surt og søtt med knæsje farger og seff sjokolade. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det beste med Trondheim?

Jeg liker Trondheim fordi det verken er noen stor by eller noen lita bygd. Jeg kjenner plenty folk i denne byen, noe som er både positivt å negativt haha. Jeg liker å treffe på kjentfolk, men samtidig kan du ikke akkurat hooke up med noen uten at vedkomne har vært borti halve byn. For å sette det litt på spissen. You trøndere know what I mean. 

Hvor vil du bo i fremtiden?

Jeg kunne tenke meg å prøvd ut et annet land, en annen by et eller annet en gang i livet, men jeg har et ønske om å slå meg til ro her i Trondheim in the end faktisk. 

Kan du ha roomtour

Hadde en for en stund siden, har ikke forandret noe siden da. 

Noe dere lurer på til neste gang?
3 kommentarer
    1. Artig at du skal begynne med ukens spørsmål! Jeg lurer på om du har noe livsmotto du lar deg inspirere av? Har du noen forbilder og hvorfor akkurat dem? 🙂 GOD HELG fine deg <3
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg