Sukker- og glutenfri sjokoladekuler

God dag!

Nå tenkte jeg å komme med tips til litt sunnere julegodt som smaker nyydelig. Det er, som dere leste i overskriften, glutenfri og sukkerfri sjokoladekuler. Oppskriften er fra Linda Stuhaug, jeg bare viderefører det jeg synes er enkelt å lage og godt å spise. Jeg er ikke noe fan av de fitnessbloggene som har en kilometer lang liste med dyre helsekostprodukter i oppskriftene sine, simply fordi jeg ikke gidder så mye styr. Så disse sjokoladekulene er superenkle å lage!

Dere trenger:

3 dl havregryn

3 ss kakao

5 ss Sukrin gold eller annen søtning. (I følge oppskriften jeg brukte skulle det være 4 ss Sukrin+, noe som tilsvarer 8 ss Sukrin, men jeg liker at det ikke er for søtt, dessuten har sukrin en tendens til å smake “kaldt” i munnen hvis det blir for mye).

4-5 ss sterk kaffe

100 gram smeltet smør

Slik gjør dere:

Bland sammen det tørre i en bolle, vend deretter inn kaffe og smeltet smør. Smak til underveis. Sett røra i kjøleskapet i ca 20 min, så deigen blir enklere å jobbe med. Form små og store kuler, og eventuelt rull dem i kokosmasse eller kakao hvis ønskelig. De er kjempegode uten noe på også. Sett dem kaldt og nyt når det skulle friste med noe godt i jula ♥

Håper det smaker! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg