Mine måltider #2

Heisann hoppsan. Da tenkte jeg å komme med episode to i serien om mine måltider. Sist gang viste jeg dere måltidene mine i løpet av en mandag, denne gangen blir det dagen i dag, altså en tirsdag. Forskjellen på mandager og tirsdager er at jeg har forelesning på mandag og ikke på tirsdag, ellers er de ganske like, med en treningsøkt om morgenen og en håndballøkt på ettermiddagen. 

Men den lille forskjellen, altså om jeg er på skolen eller ikke, påvirker faktisk kostholdet mitt biittelitt. Når jeg vet at jeg skal være borte hele dagen tar jeg med meg matpakker (og/eller kjøper mat der jeg er) og har relativt grei kontroll. Er jeg hjemme på kjøkkenet og leser derimot.. 

07.30 – Jeg hadde på vekking ti på halv og fant fram treningstights og t-skjorte som jeg la fra meg på badegulvet, før jeg subbet til kjøkkenet i morgenkåpa mi og lagde meg frokost. Det ble noe lignende det dere ser på bildet under, alt det samme egentlig bortsett fra Noccoen. Dette er mine to favoritt-müslier, begge er selvfølgelig glutenfri. Jeg tar litt av begge, topper med cottage cheese, melk og banan. Dette er express-varianten, når jeg ikke har tid til havregrøt. 

Treninga var på Olympiatoppen med laget, basisøkt med fokus på mage/rygg og tøying. Den varte fra åtte til halv ti ca. 

09.30 – Etter treninga kjørte jeg hjem og hev i meg en banan og en liten sjokomelk på veien, mens det dalte ned snø og jeg hørte på Juleradioen. Har litt blandede følelser når det gjelder julemusikk før 1.desember egentlig..

10.00 – Etter en kjapp dusj var planen å lese til eksamen, men først måtte jeg fylle på med næring. Jeg lagde meg en omelett av to egg, litt ost og grønnsaker og to brødskiver med røket laks.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

12.00 – På denne tiden begynner jeg å kjede meg noe så til de grader mens jeg leser. Dette skjer hver gang jeg leser hjemme. Så jeg begynner å titte rundt på kjøkkenet i håp om å finne noe godt å tygge på. Jeg er jo ikke sulten, bare kjeder meg. Disse barene Oatie er veldig søte og gode. De er laget av dadler, er fri for melk, nøtter, sukker og gluten. Det ble et sånt stykke, en kopp med kaffe og æii pære. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

14.00 – Så var det på tide med mere mat haha.. Høres ut som det eneste jeg gjør er å spise. Jeg hadde håndballtrening klokka fire så da er det viktig å få i seg noe mat før den. Jeg lagde meg en havregrøt med cottage cheese, kanel og sukrin.

Håndballtreninga var med CSK, forberedelser til morgendagens kamp mot Viking, den varte fra fire til halv seks. 

18.30 – En time senere satt jeg med middagen foran meg. Laks, potet, stekte erter, rotgrønnsaker og kesam. 

21.00 – Det er dagens måltider så langt, men klokka er bare ni så vi får se om det blir noe kveldsmat senere. Håper dere likte innlegget! Og husk at det er dere som har bedt om at jeg skal vise måltidene mine, det er ikke meningen å legge fram dette som noen fasit eller som et forsøk på å være noen kostholdsveileder av noe slag. Jeg lytter bare til min egen kropp, på samme måte som dere må lytte til deres ♥ Ha en fin kveld videre.

    1. Hei Mathilde. Må være seriøst du er ikk noe å tulle md 😉 liker veldig godt innlegget ditt 😉 kos dg 🙂

    2. får sååå masse inspirasjon av dæ, credz at du klare å velg sunnere alternativa (selv flyg æ på butikken og tar med mæ en melkesjokoladeplate hvis æ har søtsug). digge innleggan her! fortsett med dem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg