Graut-tirsdag

Hejjj allihopa ♥

Nok en tidlig morgen her i gården, men til min store fortvilelse fikk jeg se at snøen hadde regnet bort i løpet av natten. Jaja enda lenge til jul sii. Jeg lagde meg en konge havregrøt til frokost. Havregrøt altså, deet kan jeg. Blir aldri lei. Etter frokost kjørte jeg av gårde til Olympiatoppen før klokka ble åtte og trente mage/rygg, nå skulle jeg til å si med laget, men resten av laget var på håndballtrening. På tirsdager får vi nemlig velge mellom teknikktrening i hall, eller basistrening på Olympiatoppen. Så det ble bare meg, Astrid (lagvenninne) og noen skigutter. 

Etter treninga var det godt å bare ligge litt på sofaen. Jeg så den ene episoden av Life of Kylie som kom ut på tv2sumo i går kveld. Underholdning da vettu. Nå må jeg snart hoppe i treningsklær igjen, jeg skal nemlig ha håndballtrening for noen smårollinger på Ila. Temaet er forsvar, mitt favoritt-felt <3 Etter det blir det trening og spillemøte mot helgas kommende kamp, med CSK. 

Jeg sier det igjen, havregrøten min må dere bare prøve ut:::

40g havregryn

150g/1,5dl melk og/eller vann. Jeg bruker som regel halvt om halvt

1/2 most banan

1 ss cottage cheese

1 ts peanøttsmør og syltetøy

kanel


Bland havregryn og melk/vann i en skål. Sett den i mikroen på full fres i to minutter ishhh, se an så det ikke koker over og rør litt inn i mellom. Når den har fin konsistens, ta den ut av mikroen og rør inn en spiseskje cottagecheese, den moste bananen, evt. kanel og peanøttsmøret. Gjør det mens den er kokende varm så peanøttsmøret og alt smelter inn i grøten. Til slutt tar jeg syltetøy på på toppen. Rekkefølgen her er egentlig helt uvesentlig, bare gjør det akkurat som dere vil, det er ingrediensene som er hemmeligheten. Spiser dette til frokost hver endda dag. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHva er deres favorittfrokost?

4 kommentarer
    1. Du er såååå flink og motiverende når det kommer til trening!! Stå på! Men har du noen dager hvor du virkelig ikke vil trene? Ikke obligatorisk trening med laget, men feks når du skal trene på egenhånd? Hvis ja, hva gjør du da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg