GODTERISTOPP?!?

Hola mi amigos/amigas (!!) litt rusten på spansken kanskje.

Jeg skal nå ta opp et svært alvorlig tema, nemlig godteri. Neida det er ikke så alvorlig, men det som er greia er at jeg har tatt på alvor at jeg skal ha godteristopp fram til desember. Noe jeg ser på som ganske alvorlig. Jeg er oppriktig nervøs og redd for at jeg skal få abstinenser uten sjokolade. Jeg har alltid vært imponert/fascinert/irritert på de som har hatt godteristreiker, men jeg har aldri gjort det selv. Simply because jeg er for glad i godteri på lørdagskvelden, avhengig mer som kanskje. 

Men nå er det på tide med en utfordring, kjenner jeg. Og derfor sier jeg det høyt, for da er det gjort. Litt sånn som da jeg gjorde det slutt med eksen for noen år siden. Gikk å grubla på det lenge sant, men med en gang jeg sa høyt at noe måtte gjøres, så var det no way back. Dette var muligens en rar sammenligning, men det er litt sånn jeg ser på det. Men i motsetning til bruddet, er godteristoppen bare midlertidig ;);)

Uuansett, konklusjonen er i hvert fall at jeg skal prøve meg på en godteristopp fram til 1.desember! Det er ikke en veldig lang periode, men man må sette seg realistiske mål, sant? Anna og Hanna har også godteristopp så vi får holde sammen i denne vanskelige perioden. Det gjelder forresten også (can’t believe I’m saying this) vanlig potetgull, sjoko/youghurtnøtter og bakst også (sukkerfrie alternativer er derimot innafor)………. Hvis flere vil henge seg på så er dere hjertelig velkommen til å være med på utfordringen. Så kan vi dele sunne (sukkerfrie) alternativer til godis og bakst, med hverandre. En ting er sikkert, fredag 1.desember blir det godteri og julebrus!!! Ikke føl noe press forresten, forstår utrolig godt at dette kan høres lite fristende ut haha.

U in??? 

13 kommentarer
    1. Ikke en dum idé! Hjelper alltid å si det på bloggen, da blir det litt vanskeligere å ikke gjennomføre 🙂 Masse lykke til med stoppen!

    2. Lykke til! Vurderer å slenge meg på etter halloween, hehe. Kan du dele oppskrifter på de sunne alternativene du lager?

    3. For folk som trener mye og spiser sunt så føler jeg det er sunt å være “usunn” av og til, f.eks. lørdager. Gjør det lettere å trene og spise sunt alle andre dager uten så mye cravings, da du vet du fortjener det på lørdag. Eller så er jeg bare et svakt menneske for sjokolade.

    4. Herlig! Jeg har allerede holdt på i tre uker, og skal holde på frem til første desember! Det går faktisk kjempefint, har egentlig ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Jeg har kjørt på med at sukkerfrie barer, proteinpudding osv er innafor!
      Meeen, hva gjør du med sjokomelk?? Hadde egentlig stopp der også, men det er en ganske vesentlig del av restutisjonen min (innbiller jeg meg hvertfall hehh), så troor jeg skal si at det er greit etter trening.
      Masse lykke til!!

    5. .: Så bra, jeg tenker også at proteinbarer osv er innafor! Sjokomelk har jeg sagt er greit, på samme grunnlag som deg, trening og restitusjon 🙂 Lykke til du også!

    6. Hei igjen! Jeg som kommenterte med dersom man trener mye så er det godt med litt kos. Vil bare si at å ta en utfordring er kjempe gøy, så skjønner absolutt at du går for det! Er jo veldig deilig 1. desember dersom man klarer det. Så lykke til 🙂 Kanskje jeg prøver meg senere en gang, men akkurat nå trenger jeg litt motivasjon i dagene haha.

    7. Greia er, jeg kan gå all in for det en natt jeg sitter og grubler over livet, men neste dag er det sånn “neh, jeg starter i morgen”. U feel me brah??
      Har nesten sluttet å planlegge måltidtreningsøktervennekvelder, for jeg kan ikke stole på meg selv! Mine planer og mitt humør svinger kjappere enn pikken til en fuckboy (har du en bedre sammenligning btw, denne ble for teit lzm). Anyway, sykt irriterende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg