Månedens spørsmål

Har du spilt noen kamper for byåsen så langt i sesongen?

Nei jeg kan ikke spille for Byåsen så lenge jeg er på utlån til CSK. 

Hvor mye trener du i løpet av en uke? Hvor mange timer og hvordan trener du?

Trener to ganger om dagen fra mandag til fredag, en styrkeøkt på morgenen og en håndballøkt på ettermiddagen (eventuelt kamp på onsdag). Så har vi en håndballøkt på lørdag formiddag, og fri på søndag, ved mindre vi har kamp. Både styrkeøktene og håndballøktene ligger på mellom en og en halv til to timer. Så det ligger vel på en 11 økter i uka, utenom kamp.

Blir du aldri utslitt av å ofte ha 2 treninger om dagen

Man blir veldig vant til det, alt handler om rutine. Det er ikke sånn når vekkeklokka ringer på mandag morgen klokka sju, at jeg blir liggende i senga å vurdere om jeg skal gidde å trene eller ikke, jeg bare gjør det. Selv om det noen ganger kan være godt med en fridag. Ellers så er det perioder som er tyngre enn andre, og jeg har fått breakdowns, hvor det rett og slett har blitt for mye belastning for både hodet og kropp. Og det er helt ok, det er en del av gamet. 

Hva holder vennene dine på med? Hva studerer de?

Alle er i hvert fall i Trondheim, noe jeg eelsker. I fjor var gjengen spredt litt over alt på kloden, men nå er vi ikke lenger enn gådistanse unna hverandre (de to som bor i Klæbu ødelegger denne strekningsmålingen min en smule), når vi skal til dem er det bare å fylle opp campingbilen og smøre matpakke for å sei det sålles. Neida tar 20 min å kjøre. 

Men de studerer mye forskjellig som jeg ikke husker navnet på haha… Tre går på Handelshøyskolen (Johanna, Hanna og Louise), to på Gløs (Thea og Martine), to på andre campuser på NTNU (Ida og Nora), to på BI (meg og Mark), og resten tar opp fag på Sonans (Trine og Anna) og tar nye fag på Bybroen (Katrine). Wow ble svett av å skrive det der, det var de jeg husket, har helt sikkert faila på et eller annet. 

Er det negativt å ikke ha gangsperr etter en treningsøkt? Bør man egentlig få gangsperr dagen etter trening for at økten skal ha vært god/hard/slitsom nok?

Neinei det må man ikke. Jeg hater når jeg blir så støl etter en beinøkt at det er vondt å gå. Det skjer hvis det går for lang tid mellom tunge økter, som regel kjører jeg tung bein på mandag og fredag. Hvis du ikke blir støl kan det jo tyde på at du trener tungt regelmessig.

Har du noen gang vært på regionale eller nasjonale samlinger?

Har vel vært på noen regionale, men ikke nasjonale. 

Hvilket lag spilte du på når du var jr/aldersbestmte lag? Spilte du bring og lerøy ogsånn?

Da spilte jeg på Heimdal <333 Ja vi spilte i Bring.

Får du mye spilletid på csk?

Ja har fått spilt masse, kjempegøyy

Er det stor nivåforskjell mellom å spille kamper i 1. div og 2. div?

Ja nivået er så klart høyere, men det er ikke for høyt heller. Det var mye større forskjell å gå rett fra 2.div til elite, det føltes litt som et slag i trynet om jeg kan si det haha. Så jeg er veldig glad jeg har mulighet til å få kamptrening i 1.divisjon, samtidig som jeg trener med elite.

Hvorfor spilte ikke du NM20 med byåsen?

Jeg får heller ikke spille for NM20-laget til Byåsen så lenge jeg er på utlån til et annet lag. 

Hvilket forhold hadde du til Arne, og hvordan reagerte du da han ble sparket?? Hva synes du om at Roger fikk ta over som hovedtrener?

Jeg vil helst ikke uttale meg så mye om akkurat det, det folk trenger å vite er vel allerede skrevet i avisa. Men jeg hadde et godt forhold til Arne, og jeg har også trua på at Roger vil gjøre en god jobb som hovedtrener 🙂

hvor lenge er du på utlån til csk?

I hovedsak er det fram til 1.november, så kan jeg velge å fortsette etter det. 

hva synes du at hovedtreneren i byåsen fikk sparken?

Ingen kommentar, som de sier

Trives du i byåsen og csk og føler deg på riktig plass?

Ja trives veldig godt med begge

Hvordan er det å spille på Byåsen? Ble du tatt godt i mot på laget?

Jeg hadde trent en del med gjengen før jeg signerte kontrakt, så jeg kjente de i hvert fall litt da jeg begynte. Men jeg blir bedre og bedre kjent med dem, jeg mener vi er jo sammen hver dag opp til flere ganger om dagen haha. De er noen gærninger med skyhøyt konkurranseinstinkt hele gjengen, men jeg liker dem veldig godt alle sammen ♥

Kjente du noen på csk før du begynte å spille for de?

Jeg visste av noen, men kjente ingen veldig godt nei

Tjener du penger fra byåsen?

Ja

Har familien deres et godt forhold?

Yes we have

Hvilket forhold har du til markus?

Vi er kjærester<3 endelig var det sagt! Neida vi er bestfriends haha og han er singel damer

Har han bare dere jentene til venner? og er dere hans nærmeste?

Han har plænti venner, men vi jentene er hans bestevenner (siden du spør meg haha, spør du han så sniker han kanskje til seg at han har en guttebestevenn også, but naah). 

Trives du på studie du går?

Jeg trives veldig godt, synes fagene er interessante og folkene som går der er veldig ok. Haha og med ok mener jeg veldig hyggelig å omgås med, høres helt jævlig ut når jeg bare sier ok. 

Hei! Var du for noen år siden Totally spies på Halloween? Isåfall hvor fikk du tak i kostymet? Har du noen gode råd for hvor man kan få kjøpt det?

Det er veeeldig mange som lurer på hvor vi kjøpte totally spies-kostymet noen år tilbake. The thing is, det er ikke noe totally spies-kostyme. Vi kjøpte to tettsittende fargedrakter på Bare Moro og en av dem på en kostyme-nettside, kjøpte sølvfarget stoff og hjerteformet beltespenne på Stoff og Stil og sydde belter selv, og kjøpte rosa solbriller og vannpistoler på BR Leker. Dette begynte vi med dagen før kostymefesten da hahah, lenge leve kreativitet og spontanitet. Der e vi go. 

Ida aka Clover, matholck aka Sam & fiol aka Alex ♥

Har håndballaget deres noen retningslinjer når det kommer til kosthold? 🙂

Nei ikke som jeg vet. Bare at vi helst bør hive i oss banan og sjokomelk rett etter trening. Og det er jo ikke det værste haha.

Hei, passer denne tightsen til jogging OG legday? Eller er den mest tilegnet en spesiell form for trening synes du

Det er alltid et problem for meg når jeg kjøper tightser, fordi som regel så egner de seg til det ene eller det andre. Og helst foretrekker jeg tightser som sitter som et slangeskinn, uten å være gjennomsiktig eller ukomfortabel, slik at de passer til all slags trening. Og DET gjør denne tightsen. Med hånda på hjertet best tights ever. Dere finner den HER. Jeg bruker str ST.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva heter skoene du har på på bildet? 🙂 De er sååå fine!

NMD_R1 Shoes. Takk! 

Hvordan går det med studie på fulltid og satsing på håndball? Har du vurdert å kun studere f.eks 50%?

Jeg studerer deltid allerede, så det går veldig bra

Hvordan er det å gå på BI kontra Dragvoll?

Vel jeg trives bedre på BI, både på grunn av fagene og fordi jeg har blitt bedre kjent med andre studenter. På Dragvoll hadde jeg en liten girlsquad, vi som dro til Krakow sammen, hvis dere husker det. Og jeg ble utrolig gla i de jentene, som jeg også savner veldig mye.. Men jeg kjente liksom ikke så veldig mange andre enn dem. Det blir jo litt sånn når jeg ikke kan være med på så mye av fester og ting som skjer, på grunn av håndballen. Men på BI kjente jeg en del av de som går der litt fra før, og da blir det liksom litt enklere og mer naturlig å bli enda bedre kjent. 

Bilde fra Krakow. Anne, wessi og bakhodet til Maria ♥

Hvordan går det med tanke på skole og venner når du har så mange treningstimer i uken? Er selv idrettsutøver, med studie og venner som jeg også vil prioritere. Trening kommer alltid først, men lurer enkelt og greit på hvordan du får det til å gå rundt. Og om du kanskje har noen tips.

Det er klart det er mye tid som går til trening og studie, og veldig mye handler om prioritering. Jeg må innrømme at jeg var direkte bekymret for hvordan det skulle gå når jeg gikk over til Byåsen, med tanke på vennene mine. Jeg har alltid vært en av de mest sosiale blant oss, hun som aldri vil gå glipp av noe, derfor var jeg redd jeg kom til å være for sliten og for travel til å møtes like mye. Men det er alltids rom for litt hverdagskos. Noen ganger leser vi sammen, andre ganger lager vi middag sammen etter trening, og i helgene henger vi alltid sammen, i tillegg til at en del av oss jobber sammen på DT. Så skal det jo sies at jeg spiller på samme lag som Maja, så at vi ikke har blitt lei av hverandre er jo et under haha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper dere likte svarene, ha en fin søndag videre! 

5 kommentarer
    1. Hvilken posisjon spiller Maja? Å får hun mye spilletid? Kunne du lagt ut treningsopplegget som dere gjør med byåsen og vektene du bruker , spiller håndball selv og synest de er gøy å sammenligne meg med en elitespiller! Elsker når su skriver om håndball å generelt trening<3

    2. Fine svar du kommer med! Men hvorfor trener du to ganger daglig? Og hvor ofte er du på skolen? Virker som du er veldig opptatt med trening, men har dere ikke litt skolearbeid og slikt også? Hvordan ser en typisk hverdag ut for deg?

    3. Spiser du noen gang usunt? Jeg er veldig flink til å trene, men i helgene så MÅ jeg ha taco og sjokolade. Får så dårlig samvittighet :/
      Har du en spilleliste til trening?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg