Månedens favoritter: Mai

Favorittsang

U-RITE: THEY.

Månedens craving

Blåbær i bøtter og spann. Det går ned på høykant her i heimen. Spar har nemlig fått inn store, friske, crispy blåbær i bøtter. De koster 60 kr per stykk. Vi har kjøpt inn typ en om dagen for tiden. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Månedens opptur

Det må vel være at jeg signerte kontrakt med Byåsen elite.

Månedens nedtur

Ikke for å være irriterende optimistisk, men jeg kan ikke komme på noen spesiell nedtur denne måneden. Muligens the fact at jeg brygger på en solid forkjølelse akkurat nå, håper virkelig den gir seg… Ain’t nobody got time for that

Favoritt frokost

Varm havregrøt med masse snacks

45 gram havregryn med skummet melk (så det dekker godt over grynene). Jeg varierer litt mellom å koke på plata, noe som tar litt lenger tid, og å koke den i mikroen, noe jeg føler ikke er like bra fordi det sikkert forgifter maten på en eller annen måte men whatever yoloy. Så tilsetter jeg en halv most banan, en spiseskje cottage cheese, hakkede valnøtter og enten rosiner eller ferske bær hvis vi har det. +++ kanel ofc. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Favoritt lunsj

2 egg + 2 knekkebrød med kaviar + 2 knekkebrød med noe annet pålegg

Favoritt serie

Jeg må jo si at jeg så ferdig 13 reasons why, men ikke fordi det var så himla bra, mer fordi jeg bare må se ferdig når jeg først har startet på noe – og fordi det har vært så sinnsykt mye snakk om den serien. Jeg synes den var helt OK, og det var sikkert et forsøk på å gjøre noe bra for ungdom som har det vondt, men jeg har fått inntrykk av at det har ført til mer elendighet. Uansett så skal ikke jeg uttale meg så veldig mye om innholdet i den serien, for det er mye av det jeg ikke har opplevd selv, og dermed ikke kan sette meg inn i. Men ja, det jeg prøver å si er at det ikke er månedens favorittserie. Det som derimot kanskje er månedens favorittserie er Midnattsol på NRK, som jeg startet på nettopp. Jeg elsker slike typiske thrillerserier med psycho folk som tar helt av.

Favorittfilm

Jeg tror ikke jeg tar feil når jeg sier jeg kun har sett en film denne månenden, og det var på torsdagen. Jeg så Fast 8 på kino, så det blir kanskje månedens favorittfilm da, ettersom det er den eneste jeg har sett haha. Jeg digger Fast-filmene, ikke fordi selve handlingen er sånn kjempe bra, eller fordi jeg blir så imponert over hvordan de alltid klarer å overleve disse kollisjonene når de sannsynligvis hadde dødd 172 ganger hver i løpet av filmen, meeen fordi man får et forhold til hver og en av rollene og I lov’em all ♥

Favoritt pålegg 

Jo nå skal dere høre. Kaviar er månedens favorittpålegg. Denne ble nominert til “månedens craving”-kategori også faktisk, men blåbær slo kaviaren med noen stemmer.. Det er bare så rart, jeg har aldri vært noen kaviar-person, men så plutselig spiser jeg knekkebrød med kaviar og egg til lunsj hver dag i en periode. SYKT NAM. 

Favorittdrikke

Nocco Tropical

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Favorittrestaurant

Olivia på Solsiden. Helt ny restaurant med god mat og fint lokale. Jeg anbefaler pizzaen der! Mmm

Favorittprodukt

Matt kompaktpudder fra Chanel. Jeg kan få veldig shiny hud til tider og da er det greit å matte det ned litt med et (kritthvitt) pudder 🙂 Kjøpte det i LA. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Favorittklesplagg

Hard one. Jeg må innrømme at jeg har gått rundt i den samme outfiten hele måneden her (leser til eksamen sant). Det er snakk om one specific rød joggebukse fra Nike, og en fleecejakke vi fikk fra et av hotellene vi bodde på da vi var i Sør-Afrika for en stund siden, Tintswalo. Hvis jeg ikke husker helt feil så fikk jeg den fordi jeg kastet opp på den genseren jeg hadde på meg. Matforgiftet 🙂 Gode tider i Afrika. Den fleecejakka means a lot to me 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer
    1. Hei! Tenkte bare å kommentere på det angående mikrobølgeovn: mikrobølgene fører ikke til at maten blir forgiftet eller farlig på noen som helst måte, men det er heller det at temperaturen i mikrobølgeovnen er så høy at mye mat ikke tåler det og varmen dermed ‘dreper’ næringsstoffer. Så ulempen med mikro er altså at du kan ende opp med mindre næringsrik mat, men ikke noe mer enn det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg