Jentetur til Krakow

Hei dere! I morgen tidlig drar jeg til Krakow med fem jenter fra studiet. Fire av oss går statsvitenskap, og to går en annen linje på Dragvoll. Men Polen da dere! Der har jeg aldri vært, så det gleder jeg meg til.Vi skal bare være der til torsdag, så det er om å gjøre å få gjort mye på kort tid. Vi har blant annet planlagt spa, diverse restauranter, shopping og en tur til Auswitch. Jeg har aldri vært der, og jeg føler det bare er noe man må ha sett. Vi har leid oss en leilighet midt i Gamlebyen, så den er forhåpentligvis ganske sentral. Jeg tar selvfølgelig med meg macen og skal gjøre mitt beste for å få knipset noen bilder og oppdatert dere. Midlertidig er det bare å følge meg på snap – mathildeholck ♥​ Let me know hvis det er noe spesielt dere vil jeg skal blogge om derfra. Jeg vet ikke hvor interesserte dere er i anbefalinger av restauranter osv, men hvis noen er det så gjør jeg det 🙂

Vi blogges! 

21 kommentarer
    1. Så gøy! Kos dere masse 🙂 Skal til Krakow rett før jul med kjæresten min, vi tenker oss også til Auszwitch (?), så jeg vil gjerne lese litt om ting dere gjør der, da ingen av oss heller har vært i Krakow før 😀 La deg derfor til på snap også jeg 🙂

    2. Dere MÅ spise på Szara(ligger midt på Markedsplassen)! De har utroooolig god mat, fantastisk service, og er en skikkelig flott restaurant, men likevel kjempebillig for oss nordmenn! Her må dere bestille bord, men det er verdt det! Anbefaler Lammecarré og laksetartar!
      For lunch/ lettere middag burde dere sjekke ut Hamsa i gamlebyen! Er mat fra midtøsten, så masse hummus osv. Kjempegod og spennende mat 😀

    3. Åh, Krakow er veldig fint! Var der på klassetur, så var både på Auschwitz og flere andre interessante steder. Anbefaler å leie guide om mulig, da får dere høretelefoner og får fortalt veldig mye mer enn bare det dere ser der.
      Shoppingen i Krakow er amaaaaszing. Et av Europas største kjøpesenter, Galleria Krakowska ligger like utenfor gamlebyen, og har over 200 butikker eller noe sånt. Anbefaler faktisk det fremfor å handle i gatene i gamlebyen 🙂 Mat er veeeldig billig i Polen forresten.
      God tur!

    4. heik:) please kom med anbefalinger om shopping, restauranter og uteliv:)) har veldig lyst til å dra dit selv

    5. Kos deg masse Caroline 😉 håper du føle med instagram 😀 vi passer sammen 😃 kos deg jeg følge deg :0

    6. Kos dere!
      Vil anbefale sterkt å dra i saltgruvene. Mamma var der med jobben for en del år siden, og det så helt fantastisk ut på bildene!!

    7. Dere må besøke saltgruvene, det er helt amazing! Kjøpesenteret Galeria Krakowska er også verdt et besøk hvis dere er ute etter shopping. Ellers har jeg vært i Auschwitz selv, virkelig sterk opplevelse, men virkelig å anbefale. Både Auschwitz 1 og Auschwitz 2 Birkenau er verdt å se.
      Ønsker dere en god tur!

    8. I’m from Krakow, sometimes I read your blog 🙂 Have a nice trip! I recommend see Wawel Castle and Kazimierz

    9. Ha en kjempefin tur! Det er en veldig fin og koselig by. Hard Rock Cafe har god mat btw 🙂 Men jeg lurer på en ting som har med noe helt annet enn Krakow å gjøre: Tror du at du kan skrive litt om hvordan studiet ditt er? Vet det er årsstudium, men det er jo likt som førsteåret på bachelor. Vurderer statsvitenskap på Dragvoll selv til høsten, men føler jeg trenger litt info fra en som “går det”, om du skjønner 🙂 Liksom, hvordan er faget, bøkene, timeplanen osv. 🙂

    10. Hello boss lady 🙂 håper alt bra md dg 😉 jeg tenker hardt for deg :-)) ha en fin natt videre :-*

    11. Hei. Jeg håper virkelig at du ryker fremre korsbånd og ødelegger menisken i neste håndballkamp. Da får du så vondt i kneet ditt at det svartner for deg. Du blir bært av banen på båre og blir kjørt på sykehuset i ambulanse. På sykehuset blir du innlagt og så blir det operasjon av kneet. Du kommer til å være ute av spill i opptil 9-12 måneder.

    12. Jeg håper at korsbånd og meniskskaden du pådrar deg i neste håndballkamp er så alvorlig at du må legge opp som håndballspiller for godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg