Sunne blåbærmuffins

Bland juice og havregryn i en bolle. Bland det tørre i en annen bolle – melet (det skal være 200 g mel, men hvilket mel du bruker er opp til deg. Jeg brukte 100 gram havremel, 50 gram mandelmel og 50 gram glutenfri lys kakemix. Vil du ha dem veldig sunne og mettende som hverdagsmuffins så er den fordelingen fin, vil du ha dem litt bedre på smak og konsistens så anbefaler jeg mer kakemix.), så sukrin, xanthangummi (ikke nødvendig hvis du ikke har), bakepulver og kanel. Bland så inn olje, akasjehonning og egg. Tilsett blandingen med havregryn og juice og rør inn blåbær. 

Nå håper jeg ikke at jeg får hate fordi de ikke smaker som blåbærmuffinsene på bakeriet, for det kan jeg bare konstantere med en gang – de gjør ikke det. Men de er myye sunnere og likevel gode (spør du meg da), men jeg liker det aller meste som er hjemmelaget og kommer ferskt ut av ovnen hehe. Jeg skal forske litt mer på disse og prøve å få dem mer luftig og med mykere konsistens. Uansett, jeg håper dere liker dem!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg