my everyday-milkshake recipe

Her kommer en av mine største craving-favzz ever. Har dere kjent på den følelsen, når djevelen på skuldra bare plutselig, ute av intet, sender deg en reminder om at butikken er to minutter unna og der selger de sjokolade. Eller at Mc.donalds er rett borti gata og der koster det bare 20 kr for en McFlurry. Det er så enkelt å bli fristet, herlighet jeg blir det selv. Spesielt dagen derpå, seriøst da craver jeg alt. Men uansett, det var ikke meningen å friste dere. Jeg skulle heller komme med et lite tips. Min monday-to-sunday-milkshake-oppskrift. Den er kjempegod og egner seg like godt på en hverdag, som en lørdag. Den er også perfekt etter en treningsøkt, man kan både ha den med seg eller lage den når man kommer hjem. 

Det første dere trenger er en frosset banan. Gjør som meg, ha alltid minst en frosset banan i biter på et fat i fryseren. De holder seg og du har alltid tilgang på hovedingrediensen i denne oppskriften. Så bruker jeg Styrk Kakao fra Tine (måler ikke opp noe, bare prøver meg frem), litt vaniljeyoghurt/vaniljekesam (kan sløyfes) for en enda mer creamy og fyldig smak. En skje med peanøttsmør, en biitteliten dæsj kaffe (heller ikke nødvendig), og til slutt litt hakket mørk sjokolade. Ha alt sammen i en blender til den får den konsistensen du ønsker. Selv synes jeg at jo mer creamy den er, jo bedre. 

Prøv den og si meg hva dere synes!

12 kommentarer

Siste innlegg