Glutenfri proteinrundstykker på 1-2-3

Jeg vet ikke om jeg har postet denne oppskriften på bloggen en gang før for lenge siden, men uansett så er det verdt det å få den med seg en gang til. Det er sånn med meg i hvert fall at jeg har noen perioder der jeg har totalt cravings på en bestemt ting og spiser masse av det i noen uker, før jeg blir litt lei og glemmer det. Nå er det en god stund siden jeg har lagd disse rundstykkene, men det er på tide å bring’em back. Så her kommer oppskriften. 

Det dere trenger ser dere ovenfor. Jeg er en stor-improvisatør og lytter ofte til magefølelsen, men dere trenger sånn ca 300g cottage cheese, 250g havremel (malt havregryn), 2 egg og 1ts bakepulver. Thats it. Det er grunnoppskrifta. Herfra kan dere go crazy, eventuelt tilsette sukrin, kardemomme, kanel og rosiner for en mer bolle-feeling. Eller krydre med andre krydder og tilsette forskjellige korn og frø. 

Start med cottage cheesen og mos den med stavmikser, slik at de største klumpene forsvinner. Tilsett deretter havremel, bakepulver og egg. Form dem med hendene eller en skje og legg dem på bakepapir. Pensle gjerne med egg rett før de settes i ovnen. Stek dem på 210 grader i 10-12 minutter. 


yummyyy
 

Siste innlegg