Kylling- og pastasalat

Her kommer oppskrift på en enkel, sunn og god kyllingsalat. Den er fin å lage store doser av slik at man kan ha med som skolemat flere dager, eller bare som en enkel middag. For de som bruker glutenfri pasta vil jeg anbefale å holde den skilt fra salaten når den stør i kjøleskapet, og heller varme den opp litt igjen før man tar den dosen man trenger. Til meg har hvert fall pastaen en tendens til å bli hard og kornete når den har ligget kaldt, og blir derfor mye bedre når jeg varmer den litt i mikroen, også slipper jeg da å varme hele salaten, for det kan umulig være noen suksess. 

Anyways here we goo

Hakk opp alt av grønnsaker og salat. Jeg brukte salathode, agurk, paprika og tomat. 

Stek kyllingfilet i småbiter og kok pasta (så mye dere selv ønsker), jeg brukte 450 gram kylling


Jeg prøvde å improvisere litt på en dressing til salaten, som faktisk ble veldig god. Det jeg brukte var: 1 ss mager kesam, en dæsj akasjehonning, noen dråper sitronsaft, et dryss med pepper og 1 ts sennep. Jeg tok seff ikke noen mål, bare peiset på slik jeg følte for. Dressingen uten sennepen er også et alternativ, da blir den syrlig og søt, men med sennepen blir det litt mer action. Jeg bruker den samme dressingen på kyllingburger osv. 

 

6 kommentarer

Siste innlegg