Pannekake craving

Heihei! Herlighet for en travel dag. Det plager meg litt at jeg ikke fikk postet dette innlegget før nå, jeg prøvde å rekke det både etter skolen klokka tre og etter første håndballtrening klokka sju i dag, men så ble det travelt og jeg rakk bare å komme hjem og spise litt før neste håndballtrening. Så her sitter jeg da, klokka er elleve og jeg sitter med en tallerken med fiskekaker og potet i fanget og bloggen da seff. 

Men det jeg skulle si var at jeg oppdaget en ny variant av pannekaker i dag! Sunne, gode, enkle pannekaker uten melk faktisk. Jeg vet ikke med dere, men på mandager etter helga, og gjeerne etter en ferie, er kjøleskapet hjemme hos oss svært redusert. Så da jeg kom hjem lykkelig uviten om at vi var tomme for melk hjemme, måtte jeg skru på kreativitetsmåleren og finne en løsning så fort skrekknyheten kom. De ble faktisk utrolig gode og luftige, anbefaler virkelig å prøve! ↓


Jeg brukte

♥ 1 dl havremel

♥ 2 ½ dl glutenfri fibermix (her kan nok hvilket som helst mel brukes, Toro glutenfri melblanding f.eks)

♥ 1 egg (hvis kjøleskapet mangler dette også, så ville jeg prøvd uten!)

♥ 3 dl vann 

♥ 2 ss olje

♥ 1 ts bakepulver

♥ 2 ss sukrin (sukrin melis/sukker)

Bland sammen det tørre først og visp sammen vann, egg og olje til en tykk og god røre. Tilsett gjerne et lite dryss salt, kardemomme og kanel if wanted. 


Og med min største craving on top kan det ikke slå feil! Peanøttsmør og syltetøy ♥ ♥

Så ikke detta godt ut hæ? 🙂

7 kommentarer

Siste innlegg