chocolate stuffed banana

Hei alle herlige! I dag er det lørdag og den offisielle godis-dagen, men så finnes det jo godis på hundre forskjellige nivå. Jeg har testet ut en ganske vennlig type dessert for alle som er opptatt av å redusere sukkerinntaket i hverdagen – og for alle andre også selvfølgelig! Denne desserten er himmelsk! 

Det eneste som egentlig trengs er en banan og mørk sjokolade. Ellers så kan den fylles og dekoreres med alt mulig godt. Jeg brukte mandler og skogsbær.

Snitt bananen med en kniv på langsiden så dere får åpnet den litt. Hakk opp mørk sjokolade i biter og trykk dem godt ned i bananåpningen. Strø over hakkede mandler og pakk bananen i folie. Sett den midt i ovnen på 200 grader i omtrent 15 minutter, se an litt. 

Noen som ble fristet?

7 kommentarer
    1. Nam nam dette vet jeg er godt:). Vi pleide å fylle banan med sjokolade og pakke bananen inn i aluminiums folie og legge den på grillen, nydelig:):)

    2. Heisann mathilde!
      Kanskje litt feil å skrive dette i dette innlegget, men jeg lurer så på noe angående Trondheim!
      Reiser til trondheim denne uken, og jeg har prøvd å søke litt etter utesteder i trondheim, men jeg kommer ikke over noen plasser som egentlig har 18årsgrense.. Lurer derfor på om du vet om noen? Trenger ikke å være et dritbra sted, men gjerne noe som du selv har besøkt og knaskje synes er ”greit” om man ikke har noe annet å velge.
      Hadde satt pris på et svar!
      Er forresten veldig fan av bloggen din, og titter ofte innom for å følge med! Synes det er spennende med noe litt annet enn bare Rosa på topplisten, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg