sunn sjokomousse

Å være halvveis i uka og fortsatt holde motet oppe, er grunn nok til å feire med en liten treat etter middagen. I dag er det en sunn sjokolademousse på menyen. Nå tenker mange sikker “shit nam må jo prøves ut” helt til jeg sier at hovedingrediensen er avokado. Og der mistet mange troen. Men den er faktisk god! Avokado smaker svært lite, og med kakaopulver forsvinner smaken helt, da etterlater den bare den deilig konsistensen. Denne desserten er enkel, metter godt, smaker godt og er ikke minst sunn! Den kan lages i flere varianter, jeg bare puttet oppi det jeg trodde kom til å smake best. Dette brukte jeg:

1 moden avokado, viktig at den er skikkelig moden og myk

4 ss kakaopulver

1 ss mager kesam

1 bananbit (en tredjedel av en banan)

litt mandelmelk (trengs ikke)

2 ts sukrin gold + 4 ts sukrin melis (kan bruke annen søtning som sukker, stevia eller honning)

Så freste jeg alt i en blender til det ble en tykk og fin blanding og satt i kjøleskapet en liten stund så den ble kald og god!


Noen som har prøvd noe lignende?

10 kommentarer

Siste innlegg