utfordrer meg selv

Hei folkens! Kampen i går gikk dårligere enn planlagt og vi led store tap 🙁 buhu.. Jaja life goes on. Ny uke, nye muligheter som de sier. Og med det har jeg planlagt å utfordre meg selv, og de av dere som vil være med! Det er kanskje ikke store utfordringen for mange, men for meg er det det. Jeg har tenkt på det litt og bestemt meg for å prøve å ikke spise godteri fram til påskeferien, muuuligens med unntak av vinterferien (må jo være litt realistisk også..) Jeg har planlagt å komme med litt alternativer for godis framover da, så det blir litt enklere for oss. Men så kommer det store spørsmålet, hva regnes som godteri og ikke? Jeg tenker i hovedsak på smågodt med masse sukker og e-stoffer. Generelt sjokolade blir det nok verre med, for det ser jeg meg selv som avhengig av, MEN jeg skal nå prøve!

Som sagt så har jeg tenkt litt på dette, men jeg føler jeg ikke tar det seriøst ved mindre jeg sier det høyt. Hvis bare jeg vet om det blir det mye enklere å snike seg unna jamt og trutt. Så ja jeg virker kanskje irriterende motivert nå, men det er bare av den grunn at jeg vil utfordre meg selv. Jeg gjør det ikke for å slanke meg eller for å stille som bikinifitnessmodell 2017 liksom. Uansett, her var resultatet av motivasjonsbølgen som traff meg på fredag, og som forhåpentligvis holder seg i noen uker framover:



Noen som tør å bli med?

11 kommentarer
    1. klarer helt fint å holde med unna smågodt, men når det gjelder brus og potetgull er det litt verre 😅

    2. Jeg tenkte akkurat på det samme! Mitt ønske for dette er at jeg kanskje kan forbedre resultat på styrketesten( seff andre faktorer som teller mer selvfølgelig, men du skjønner greia) Jeg har samme problem som deg når det gjelder sjololade da, hahah… Men jeg skal i hvert fall prøve:)

    3. Jeg vet at jeg ikke kan kutte helt ut sukker, hvis jeg forteller meg selv at jeg ikke kan spise noe i det hele tatt er det alt jeg tenker på. Så bare lørdager jeg kan stappe i meg søtt (hvis jeg føler for det). Masse masse lykke til!

    4. Jeg skulle egentlig ta 100 dager uten sukker etter nyttår, meen, det gikk et par dager før jeg faila, haha. Men som du sier så er sjokolade min største svakhet, og utenom den, så klarer jeg meg stort sett ganske bra uten søtsaker.

    5. Har egentlig et lite mål å bare klare å holde meg uten godteri og sånn i ukedagene. En fredag eller lørdag er greit.. Men jeg har faktisk ikke tenkt på å være godisfri helt til påske (vinterferien). Det skulle vært oppretta en gruppe elns der vi som faktisk er jevnaldrende kan gi sunne tips og backe hverandre opp! Hvertfall, jeg skal prøve å godt jeg kan å være uten 🙂

    6. Tenker på det samme hele tiden! Moro om vi klarer og hjelpe og støtte hverandre på dette ahah! Hadde vært supert om du skriver litt om hvordan det går, og hva du spiser som alternativ i innleggene dine fremover. Ønsker oss alle lykke til da heh..!

    7. Har hatt som mål å bare spise godteri på lørdager, og begrense meg. Hvis jeg har lyst på sjokolade tar jeg bare et par biter i stedet for hele platen. Dette har funket! Når lørdagen kommer er det heller ikke alltid man har lyst på godteri i det hele tatt. Mitt største tips er å spise jevnt gjennom hele dagen og holde blodsukkeret oppe, da er man ikke like sugen på sjokkis;)

    8. Jeg er hun kjipe som synes ganske masse teller som godteri haha. Kjeks/kaker/muffins/lefse, sjokomelk, brus, energidrikk, potetgull, desserter oog selvfølgelig sjokolade og godteri. (Såå jeg skjønner egentlig ikke hvordan folk kan ha fester/dra ut når de har slike perioder, for det e jo cheat deluxe!) Men veldig imponerende å gå inn for noe sånt. Jeg orker ikke engang prøve, treeenger virkelig lørdagen til slikt! haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg