den kulturelle dagen

Med så mye fokus på shopping til meg og lilleøss prøver mamma å snike litt kunst og kultur inn i bildet. Så dag 2 ble fylt med både det ene og det andre haha. Vi kjørte undergrounden til London Bridge, på andre siden av Themsen, for å se The Shard, som er Londons høyeste bygning og eneste skyskraper. Vi kjøpte billetter og tok heisen opp i 69ende etasje, så kunne vi ta trappene opp i etasje 72. Bygningen var veldig moderne og utsikten var fantastisk. Bare sjekk den utsikten ↓ !!! Haha artig

↑ Slik så den ut fra utsiden, og heer ser dere litt av utsikten ↓



Etter The Shard skulle vi besøke en ny begivenhet, men magene rumlet så det ble tid for lunsj først. Vi tok en ny underground mot Old Truman Brewery som var plassen vi skulle til, i Brick Lane. Der skjedde det noe rart. I det ene øyeblikket var jeg midt i London City med store butikker og masse mennesker rundt meg, og i det andre øyeblikket var jeg i Bangladesh. Dere hørte riktig haha, vi gikk gjennom en eller annen India/Tyrkia/Bangla/China-Town i Brick Lane og det var så mye restauranter med bare lokal mat, og jeg bare så for meg dårlig mage resten av dagen haha. Så det tok sin tid før vi fant en kul Mexican restaurant og da maktet vi ikke gå lenger uten mat.


Restauranten het D/F Mexico og det var faktisk en skikkelig kul plass, oog de hadde glutenfri tacos <333 Made my tummy happy

The Brewery var en plass med mange søte popup-stores (små butikker som selger rare klær og ting), og der dro vi på et slags museum med kostymer som har vært med i kjente filmer og på kjente mennesker. Alle kostymene er laget av en familiebedrift som heter Angels. Det var blant annet klær fra filmer som The Grand Budapest Hotel, Titanic og Indiana Jones, og klær som Kanye West og Beyonce hadde hatt på seg under spesielle eventer. Ganske interessant må jeg faktisk innrømme. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg