spørsmålsrunde om trening

Hei og god mandag – Ny uke, nye muligheter! Som dere sikkert vet så er jo trening en stor del av livet mitt, og mange av dere virker veldig interesserte i hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det. Så nå har jeg endelig tenkt å ta et stort steg, og faktisk vise dere noen treningsprogram til ulike muskelgrupper og ta bilder som viser underveis. Jeg har inngått et samarbeid med 3T-Treningssenter slik at de hjelper meg å sette opp passende treningsprogram, tar bilder og hjelper til med å svare på eventuelle spørsmål dere har.

Derfor tenkte jeg nå å kjøre en liten spørsmålsrunde med spørsmål om trening og litt rundt det, så jeg vet litt hva jeg skal gå ut i fra i programmene.

Spør i vei folkens!

    1. Trener du fullkroppsprogram?
      Beste øvelser for armer og rygg?
      Hvordan setter du opp intervallene dine?
      Beste øvelser for bein og rompe?

    2. Jeg har veldig lett for å slutte når jeg blir litt sliten, og tror ikke jeg går helt i kjelleren, spesielt på mølla. Har du tips til hvordan man kan holde til absolutt max punkt, og hvordan man vet at man yter max på mølla?

    3. Hva syns du om kroppspresset idag om å se så sterk men samtidig slank ut?
      Er du fornøyd med kroppen din?
      Teller du kalorier, eller har du noengang gjort det?

    4. -Hvordan programsplitt er mest effektivt?
      -Bra skulderøvelser (som gir rundere skuldre)
      -Beste mageøvelser for mer markerte muskler
      -Kardio/fettforbrenningstrening når man ikke kan løpe eller legge så mye vekt på foten (har skade)
      -Mengde trening (hvor mange, repetisjoner, sett, og antall ganger i uka man trener) for å få best resultat når det gjelder økt muskelmasse?
      Veldig morro at du har sånn her, det ser jeg frem til å følge med på 🙂

    5. Hva spise du daglig?
      Teller du kalorier?
      Kan du fortelle om dine favorittøvelser for mage og rumpe?
      Hvor mye veier du?
      Forslag til sunn lunsj, frokost og kveldsmat?
      Hva spiser du til snacks eller mellommåltid?

    6. Hei. jeg har en del fett på magen, og prøver å bli kvitt det. Har du noen tips.
      Kan du lage en video med dine favoritt mage og bein øvelser?

    7. Anbefaler du proteinshake/pulver for å oppnå resultatene raskere?
      hvilke øvelser punker best til mage, rumpe og lår?

    8. Hei Mathilde 🙂 Elsker at du spiller håndball fortsatt! Det gjør jeg også og er 22 år gammel. Husker tilbake i tid at du snakket om en hummel håndball som var god. Kan ikke du vise oss bilde av den? Er på jakt etter den perfekte håndballen!! Og så lurer jeg på om tips til å vinne mer kamper, og hva du mener definerer ett godt håndball lag?

    9. Hei! Lurte på om du har noen gode øvelser for øvre del av rumpen? Trener mye rumpe, men føler bare det er den “nedre delen” som blir bedre! Trener vanlige rumpeøvelser som knebøy, markløft, bulgarsk utfall, donkey kick og de vanlige øvelsene.

    10. Vet du om noen bra rumpeøvelser med vekter unntatt markløft og knebøy? Gjerne noe som gjør rumpa større

    11. Hvilke mageøvelser tar du? Og hvilke typer intervaller kjører du? Vil du fortelle hvordan du gjør dette?

    12. Heii, så morsom konsept!!
      Jeg har et spørsmål angående proteiner. Tar du noen form for proteinpulver, bccaa eller lignende? Er ei ganske aktiv jente, trener 4-5 ganger i uka og har som mål å bygge en sterkere kropp-må derfor ha en de proteiner for å bygge muskler. Spiser proteinrike måltider som cottage cheese, egg, fisk og kjøtt. Så mitt spørsmål til deg er følgende; anbefaler du å ta proteinpulver eller bccaa for et bedre resultat, eller får man nok proteiner gjennom et variert og sunt kosthold?

    13. Er det verdt å betale “såpass” mye for 2XU?
      Har du noen gode øvelser som virkelig brenner i rumpa?
      Hva er ditt favorittmerke innen treningstøy?
      Gode sko for styrketrening?
      Hvilke øvelser bør man kjøre for å stramme opp rumpe og lår?
      Har du alternativ til kondisjonstrening for å forbrenne mye fett som ikke er løping? (Har skade i foten, og løping er derfor en vanskelig øvelse å utføre)

    14. Jeg er veldig glad i trening, og synes det er så gøy med framgang. Dessverre så har jeg ikke tid til å trene styrke så ofte, da jeg trener fotball flere ganger i uken i tillegg til skole. Dette synes jeg er veldig kjipt siden jeg synes det er gøy og jeg vil gjerne få sterkere overkropp, (spesielt mage) da jeg har over gjennomsnittet mye muskler i beina. Har du noen forslag på lette øvelser jeg kan gjennomføre hjemme som ikke tar så alt for lang tid? Jeg har litt fett over hoftene som ikke hadde gjort noe å få vekk, hehe

    15. Kan du ha et innlegg der du viser et treningsprogram for hele kroppen som man kan gjøre hjemme med noen vekter elns?
      Kan du ha et innlegg der du legger opp hvilke øvelser du gjør for en del av kroppen din liksom?
      Spiser du mye siden du trener en del?
      Kunne du hatt et inlegg der du gir tips om å bli bedre i håndball? Hadde satt stor pris på det<33

    16. Treningsøvelser for rumpe? Og amrer, skuldre og mage? (Generelt overkroppen)
      Hvor langt springer du på coopertesten? Hvordan trener du kondisjon? Hvor ofte trener du?

    17. Fokuserer du mye på kosthold når du trener så mye?
      Hvordan holder du motivasjonen oppe for trening?

    18. Hva er en vanlig dagsmeny for deg? altså frokost, lunsj, hele pakka.
      Hvordan trener du rumpa? Haha tror alle spør om det men jaja.
      Har du noen spesielle tips til lunsj man kan ha med seg på skolen f eks, som kan ligge bagen en stund uten at det blir dårlig eller ser ut som lungemos?
      🙂

    19. Hva er bra å spise før og etter trening?
      Har du noen gode og effektive øvelser for magen og rumpa?
      🙂

    20. Når jeg trener mister jeg masse fett av puppene, og de krymper, eller altså blir mindre, hater det. Noen tips til å unngå dette? Og ja jeg bruker sport BH

    21. Har hørt at folk som går på håndball må jogge så og så mye i uken pga kondis, har dere noe slikt?

    22. Hvor mange økter har du om dagen?
      Hvor lang tid tar det før du spiser etter en gjennomført økt?
      Hvilken mat vil du anbefale før en løpetur på 7-8km?
      Trener du best sammen med venner eller alene?

    23. -hvilken øvelser bruker du når d gjelder trening til magen?
      -hva spiser du før og etter ei trening?
      -abefalt træningsklær?

    24. Har det hendt at du har mistet motivasjonen helt? Har du isåfall noen tips for å få den tilbake igjen?

    25. Hi Mathilde,
      Got coupla questions about your training.
      Would you prefer running outdoors or indoors? Norge seems kinda cold to run outdoors, dont you think 🙂
      Do you eat a lot of salmon since it is a rich protein source & completely gluten-free! 🙂
      I run about 5 km per half an hour 2 times a week at least. Do you think you can beat me if we raced?
      annd do you do squats etc for your butt, or is it just the way it is looking that tight?
      btw, got a question not related to training. you mentioned of an oral german exam in a previous blog, is it easy for a norwegian speaker to learn german?

    26. Hvordan får man raskest resultat av magetrening?
      Hvilke øvelser må man gjøre for å få “bubble butt”?

    27. Hei! Jeg sliter en del med vekta mi, og lurer på om du har noen kondisjons – og styrkeøvelser for å gå fort ned i vekt?
      Føler at det jeg gjør nå ikke funker.

    28. bruker du pulsklokke når du spiller håndball?
      hvilken pulsklokke har du, sunnto ambits 3 peak?

    29. Hvordan man trenger for å forbrenne fett, målet er mindre fettprosent og beholde muskelmassen i kroppen 🙂 Håper på hjelp

    30. Kan lage et innlegg om hva du spiser i løpet av en dag? Gjerne matpakke tips også!
      Dine favoritt mage øvelser?

    31. Hvis det jeg vil er å bli ordentlig tynn på en måte, hvordan kan jeg trene da? bare løping? styrke? hvordan kan jeg få bort fett på magen?

    32. Hei! Jeg trener både styrke og kondisjon flere ganger i uken har lyst på bedre kondisjon og bedre styrke. Men føler når jeg løper trener jeg vekk musklene og at det blir tyngre å løpe pga. har trent mye styrke, hva bør jeg gjøre?

    33. Hvordan holder du motivasjonen oppe?
      Hvor ofte trener du?
      Spiser du alltid når du er sulten eller holder du deg til de måltidene du har tenkt for dagen?

    34. Spiser du meget iforhold til træning? Spiser du meget på en gad eller er det delt ud i flere måltider om dagen? 😀

    35. forslag til gode og effektive øvelser som fjerner magefett? jeg her litt mer magefett enn det som er vanlig for en på min størrelse, så om du har noen tips til gode cardio trening (ikke jogging, sykling osv) øvelser hadde jeg blitt veldig glad! jeg lurer også på om dansing er bra trening? jeg ønsker å fjerne magefett, og jeg danser, men er det en effektiv måte å trene vekk fett på?
      kunne også trenge noen tips til hvordan man kan spise sunnere og unngå å spise godteri i ukedagene;)
      håper du kan svare på dette, Mathilde! da hjelper du meg så utrolig mye!!:)

    36. Om man ønsker større og fastere rumpe, bør man trene med tunge vekter og færre reps, eller litt lettere vekter og mange reps?
      Er det noen øvelser som er spesielt god for del øvre delen av rumpa?

    37. kan du svare på video?
      Hva trener du? styrke, løping, svømming eller håndball osv.
      Kan man trene styrke for å få større rompe, men tynnere bein? isåfall hvordan?
      Jeg trener både styrke og løping, fordi jeg vil bli mer fit og markert. Hva bør jeg spise for å bli tynnere, få bedre rumpe, bli fit og tynnere på en gang?
      hvordan er kostholdet ditt?
      ca Hvor mange kalorier spiser du hver dag?
      hvor mye kardio trener du?
      Hvor mye styrke trener du? Hvor mange ganger i uken, hvor mange set og reps osv?
      Hvordan kan man trene eller spise seg til thigh gap?
      Hva synes du om gruppetimene på 3t? Hvilken liker du best?
      Hva er den mest effektive treningen for deg?

    38. Hvilke øvelser synes du er de beste for å løfte rumpa og gjøre den strammere/fastere? Trener mye rumpe, men den blir bare større og ikke strammere.

    39. Noen tips når man skal trene når man har mensen? Har det hjulpet for deg når det gjelder mensen ved trene og ha et sunt kosthold?
      Håper du kan svare på dette!

    40. på hvilken hastighet løper du 4×4?
      har du høy forbrenning?
      hva liker du best å trene?
      har du noen tips for arm-trening?

    41. sånn ca. hvor mange timer i uka trener du egentlig? sånn i gjennomsnitt? Vil du si at du er en av de beste på håndballaget ditt som får mest spilletid åsånt? (tipper du er dritgod jeg, da men.. 😉 )

    42. hvordan må man trene om man ønsker tynnere legger?
      hvordan trene mage best? mage/rygg program?
      hvordan trene for å redusere mest mulig fettprosent?

    43. Når du trener cardio, åssen type intervaller kjører du? Hvilken hastighet på dragene og hvordan varmer du opp? Og hvis du jogger deg en tur, hvor lenge og hvor langt?
      Hvor mye tar du i f.eks benkpress, markløft og knebøy? Og trener du tung styrke? Isåfall, hvor ofte?
      Du inspirerer, og er såå flink!! Stå på videre 🙂

    44. – Har du noen gang telt7teller du kalorier?
      – Er du fornøyd med hvordan kroppen din ser ut? (hvis ikke, hva ville du endret på?)
      – Er det mye kroppspress der du bor?
      – Hvor høy er du? Veier du?(du må ikke svare)
      – kan du lage en video eller ett innlegg om dagsmenyen din?
      – hvor ofte skeier du ut med usunne ting, og hva er din “guilty pleasure”, eller favoritt snack?
      – hvor ofte trener du styrke?(antall ganger i uka), og hvor ofte bør man trene styrke for å få gode resultater?
      – Hvor mange øvelser bør man (har du) inkludere i en treningsøkt, og hvor mange repitisjoner bør man ta?
      – hva synes du om “thigh gap”?, og har du det?
      Og til slutt (ser mange har spurt om det samme): har du noen gode mage/rumpe øvelser som strammer opp og er effektive?
      utrolig gøy med en slik spørsmålsrunde må jeg si! Blir utrolig glad om du svarer på spørsmålene mine selvom det ble en del. Digger deg og bloggen din<3

    45. Trening som forbereder deg til styrkeøvelsene som skal utføres i sesjon del 2. Armhevninger og kroppshevninger!! Har veldig lyst og komme inn i militære men sliter med disse øvelsene.

    46. -Hva slags mage og rumpeøvelser gjør du?
      -Har du en plan for hva du spiser, og er det noe man virkelig bør unngå å spise?
      -Har du tips til treningsmotivasjon? Personlig sliter jeg veldig med det å bare komme i gang.

    47. Kan du fortelle hva du spiser i løpet av en helt normal dag? (måltider)
      Hvor ofte trener du i løpet av uka, og hvor lenge?

    48. hvordan trener du rumpe? hva slags rumpeøvelser ser du på som mest effektiv erfaringsmessig? har du noen enkle tips for de som ønsker å få en fyldigere rumpe og bredere hofter?

    49. Trener du på treningssenter eller hjemme?
      Hvordan finner du motivasjon til å trene og hvor ofte trener du?
      Jogger du? Trener mest styrke?
      Jeg trener periodevis hele tiden, klarer liksom aldri komme inn i en skikkelig god rutine noe som er utrolig irriterende og kjedelig!
      Og så kunne jeg ønske du skrev enda mer om cøliaki, for eksempel oppskrifter eller anbefalinger og testing av glutenfrie produkter osv. Bare når jeg ser ett bilde av hva du har spist til frokost synes jeg liksom det er kjempe interessant! haha
      Veldig glad i bloggen din, og synes det er utrolig gøy å ikke være alene om å ikke tåle gluten her i verden ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg